header to ads



Inte utan mina magasin!


Emma ställde sig i förra inlägget frågande till att köpa så många utländska tidningar med resonemanget att man i vissa fall inte kan språket och att bilderna redan finns att se på nätet.
Det fick mig att fundera över mina magasin och jag insåg då hur mycket de faktiskt betyder för mig och hur mycket jag sörjer dem som jag av olika anledningar har varit tvungen att kassera.
Vissa av dem, som första numret av A Magazine som är kurerat av Martin Margiela har närmast samlarvärde i mina ögon, andra väcker nostalgiska minnen som THE/END som inhandlades när jag och min man var på Centre Pompidou i Paris, en del inspirerar mig som Vogue Italias fantastiska modejobb i dec 2007-numret, ibland är det bara kul att se hur mycket Vogue UK avgudar deras husmodell Kate Moss.
Ja, alla väcker de känslor av olika slag och alla har de varit värda varenda krona. Jag önskar verkligen att jag aldrig klippt sönder första numret av Acne Paper och att jag inte kastat Vogue-numret med det finaste Kate Moss-omslaget genom tiderna...

Tidningar är min passion, min hobby och mitt jobb. I love my magazines!

PS. Jag hoppas att mitt nummer av Vogue Italias "all black" issue ligger kvar hos mamma och pappa där jag glömde numret i somras...

Kommentarer
Postat av: Caroline

Tycker samma som du. Även om man inte kan språket så är blderna inspirerande och magiska. Älskar mina magasin och hoppas att i framtiden få jobba med det, just nu läse jag Writing Fashion & Culture i England, bara att hoppas och kämpa med andra ord.

Tack för en fin, intelligent och underhållande blogg.

Postat av: Anonym

Åh man önskar att man hade din tidningssamling - imponerande!

2009-03-28 @ 21:31:30
Postat av: EvaP

Hejsan!

Jag är 53 år och är också intresserad av mode, fast jag tror vi har olika budget i den frågan. Jag har inte heller pengar så att jag kan köpa magasin mer än då och då, när jag gör det klipper jag ut bilder och har som inspiration.



Titta gärna in i min klädkammare där du kan skymta min nya kappa och där jag skriver om hur jag gör när jag är ur humör (jag städar min klädkammare, sorterar och som i går gläntade jag på en förvaringsbox där jag har fyra nya vårplagg). http://monkeytoys.com/evasfotodagbok/?p=3773



Eller kolla på mina bilder som visar lite blandat i min klädkammare: http://monkeytoys.com/evasfotodagbok/?p=3777



Och nej, det här är inte smygreklam från min sida, jag vill bara beskriva min sida av mode trots olika budget och år på nacken.



Hälsningar från Eva





Eller

2009-03-28 @ 21:47:47
URL: http://monkeytoys.com/evasfotodagbok
Postat av: Josephine Aune

Jag klippte också sönder första numret av Acne Paper och fick för mig att jag skulle rama in och hänga upp bilder på väggarna...

2009-03-29 @ 10:43:50
URL: http://cestchic.se
Postat av: Maria

Jag förstår verkligen inte storheten i det Kate Moss-omslaget som alla hyllar "som det bästa". Skulle du kunna utveckla varför? :)

2009-03-29 @ 10:57:30
URL: http://crossovercosmetics.blogspot.com
Postat av: a

http://www.youtube.com/watch?v=VU5n7VfO9Ac

2009-03-29 @ 12:18:47
Postat av: Rare Autumn (R.A.)

Bra skrivet! Jag håller helt med dig.



Känslan och inspirationen man kan få av en "hard copy" av en tidning - känslan av papperet under händerna, de olika kvaliterna av de tryckta bilderna, layouten som helhet, ens första tankar när man håller det nya numret i handen, den överskådliga och direkta jämförelsen med äldre nummer, etc etc - går inte att jämföra med att se bilder online...



Oumbärligt skulle jag nog vilja säga om man jobbar med tidning i någon form!

2009-03-29 @ 12:30:55
URL: http://rareautumn.blogspot.com/
Postat av: Marina Milojkovic

Kul att vi har så många likadana favorit nummer, just de POP och Self Service numret sparar jag med kärlek också. Favoriten i alla tider är Vogue Paris med Sofia Coppola, jag har de in glasat!

2009-03-29 @ 13:28:21
URL: http://www.freshfish.se/blogg
Postat av: Ankan

Bästa Katie-omslaget på brittiska vogue var nog ändå januari 95 eller juni 98 "Best of british" iaf enl mig. Ett annat vogueomslag som jag gillade lots: Cate Blanchett i juni 05.



Saknar också många av mina utrensade tidningar. Har köpt internationella glossy mags sedan jag var elva år... det är under tjugosju års tid jag har burit hem underbara tidskrifter... kanske bra att man rensar ut det gamla ibland :-) ...många tidningar blir det...

2009-03-30 @ 18:24:28
Postat av: Julie

I really love the Vogue Italia cover. Very Klimtesque!

2009-03-31 @ 09:43:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:


URL:


Kommentar:

Trackback
Links