header to ads



Coco Avant Chanel



Titta vilken fin inbjudan till premiären av "Coco livet före Chanel". Great expectations!

Dream on

 

Inget i garderoben känns bra just nu. På
Browns känns dock det mesta bra för tillfället.

Tröja: Surface2Air tar över världen!
Halsband: Jag älskar mitt silverhalsband, Giles & brothers spike necklace påminner om det.
Skor: Acne, mummummummm
Kjol: Balenciaga
Väska: Alexander Wangs hypade väskor är onekligen fina...

Sookie Stackhouse

 

Nylon September 2009


Åh, True Blood-feber. Anna Paquin aka Sookie Stackhouse pryder Nylons omslag. Omslaget är gräsligt men det gör inget, jag blir sjukt sugen på ett True Blood-avsnitt eller två. Halvdag?

Vogue Italia september

Vogue It sep 2009

Oj, vad hände här. Unexpected var verkligen ordet!

Acne säljer ut


Skynda fynda provplagg, sommarkollektion och plagg från Lanvinkollektionen.

Lår


Jo, skönt är det allt!

Tröja: Acne
Byxor: Acne
Skor: Acne
Väska: Chloé
Smycken: Diverse

Byxtights


Jag är ingen tights-människa men jag gillar smala byxor. Nu har jag införskaffat något som jag närmast skulle beskriva som en hybrid mellan de tu. Ett stapplande steg in i tightsens underbara värld - iallafall om jag ska tro
Lisa som hävdar att once you go tights you never go back. Vi får väl se...

Byxorna är, inte helt otippat, från Acne.

Konst


Lisa på Galleri Nordenhake för att se Johan Thurfjell

Idag, en mycket bra dag! Efter sen lunch på Sturehof drog jag och
Lisa, tillsammans med vår vän Jonas, iväg mot Hudiksvallsgatan för att kolla in alla konstgallerier som hade vernissage. Jag hade verkligen sett fram emot att se Louise Bourgeois på Galleri Andersson/Sandström och visst var det spännande att se men den största behållningen var utan tvekan att se Gunnel Wåhlstrands fantastiska tuschlaveringar på Andréhn-Schiptjenko.


FIN! Den här hade gärna fått hänga på min vägg - Gunnel Wåhlstrand

En ska bort!


Ser inte Kate ovanligt trött ut?

V har precis som
Another Magazine valt att ha 4 omslagsflickor istället för en. Linda Evangelista, Amber Valetta, Kate Moss och Lady Gaga. Det känns lite som Fem myror är fler än fyra elefanters "Vad ska bort". I det här fallet är det naturligtvis Lady Gaga, de andra var ju supermodeller under modellernas guldår på 90-talet. Det känns som om vi har sett Linda Evangelista i en liknande utstyrsel tidigare...


På sniskan


Ha ha, jag fascineras alltid över
Finests vimmelbilder de är antingen på sniskan, fotade ur en konstig vinkel eller beskurna på de mest märkliga sätt. Det här var iallafall jag igår.

Mode tar klivet in i finrummet


Ja, det var verkligen en magisk kväll. NK bjöd på ett modespektakel sällan skådat. Det bjöds på dans, sång och mode, skulle man ha någon invändning hade jag kanske önskat att gränserna hade suddats ut mellan de tre till fördel för att presentera dem traditionellt - först dans, sen sång och sen klassisk modevisning. Men vem bryr sig om sånt när man har varit på ett storslaget och vackert kalas (som till råga på allt fortsatte på Fredsgatan 12).


Bilder: Tack Stureplan

Populär


Jag och
Agnes några minuter innan sändning

Så var man tillbaka från Radiohuset. Om det var någon som missade spektaklet finns det som vanligt att lyssna på över webben.

Mot radiohuset




Nu åker jag til SR.

Kavaj: Zara
Shorts: Acne
Tröja: Acne
Scarf: ?
Skor: Zara
Väska: Chloé
Smycken: Antikt, gammalt och nytt

P3 Populär



Idag ska jag och härliga
Agnes prata höstmode på P3 Populär. Tune in!

" Våra modeexperter Agnes Braunerhielm och Karolina Skande har spanat in höstens trender och delar med sig av sina tips på hur vi kan klä oss när det är dags att skrota sommargarderoben. Själv ser jag fram emot en stor klarröd sjal till en svart skinnjacka, som Carrie har i SATC-filmen. Om ni har några frågor till Agnes och Karolina så passa på att slänga iväg ett mail eller kommentera här nedanför. "

Dagens (önske)outfit


Det var längesedan jag garderobsfantiserade. Det finns mycket fint i alla webbshoppar just nu, jag blir nästan sjuk.

Armband: Browns har fått in roliga saker från smyckesmärke,
Nuit
Blus: Mönstermania från Balenciaga
Nagellack: Höst i luften vilket innebär mörkare lack.
Väska: Jag skulle nog aldrig köra en så tossig väska med den prislappen men den var ju så fin att matcha med blusen och i fantasin är ju pris som bekant ingen begränsning.
Skor: Surface2air gör S (!)korna
Byxor: RM by Roland Mouret

Nyckeln till framgång

Vad roligt det är med välarrangerade events. Ni minns kanske
den fina äppelinbjudan till NKs Sagolika skapelser? Idag trillade en magisk liten nyckel ned i brevinkastet som tydligen ger en tillträde till festen efter föreställningen på Operan. Sagolikt!

Anslagstavlan


Det märks att det börjar bli höst
på anslagstavlan. Bröllopsinbjudningar och modevisningar, det känns som om hösten börjar bra!

Work, work


Imorgon ska jag ut på
äventyr med DN-bussen igen. Stor plåtning ute på stan. Än är det en del kvar att förbereda, som att stryka till exempel, zzzz. Så jag vet vad jag ska göra ikväll. Jag föreställer mig att det är som att ladda upp för ett maratonlopp ungefär. Man vet att det kommer att bli långt, slitigt och utmattande men samtidigt väldigt tillfredställande.

Uteliggarmode


Modejobb W sep 2009 - Craig McDean

I Ws septembernummer kan man hitta ett modejobb stylat a´la "Bag lady". Ja, om bag ladies skulle släpa runt på Prada- och Dior-kassar det vill säga... Greppet att göra ett modejobb på ett kontroversiellt ämne känns väldigt Italienska Vogue, ni kanske minns modejobbet "
makeover madness" på temat skönhetsoperationer elller det krigsinspirerade jobbet som publicerades när Irakinvasionen stod högt på den politiska agendan (bara för att nämna några). Ibland kan jag tycka att det blir närmast tröttsamt när avsikten nästan främst verkar vara att skapa lite rabalder och uppmärksamhet framför att inspirera och presentera säsongens mode.


Mer uteliggarmode

Premiär " The September Issue"

Igår hade tydligen
"The September issue" premiär i New York. Anna gjorde entré på röda mattan tillsammans med omslagsflickan för septembernumret 2007 (som dokumentären handlar om), Sienna Miller. Anna Wintour stod helt i fokus och övriga Vogue-medarbetare som även de är en viktig del av filmen fick smita vid sidan av röda mattan utan att bli fotograferade.


Det beryktade septembernumret

Avskalade ansikten


Konstnären Nate Page har gjort (vad jag antar är) ett fejkat/gammalt Vogueomslag som ett konstprojekt. Kollar man in
annan konst som han producerat kan man se den röda tråden. Men, jag kan inte undgå att dra paralleller till Damien Hirsts Tar-omslag med Kate Moss.


Kvinnlig kvartett


En brokig skara damer (utan tillsynes inbördes relation) pryder Another Magazines 4 varianter på omslag till deras 17:e nummer. Ser ni vilka det är (om inte annat så står det ju på omslagen)?

Kolla Elins fina jeans!


Bild lånad från
Linn

Kolla vilka snygga jeans Elin har designat tillsammans med Levis för NKs begränsade upplaga! Duktig!

Hospot obsessions


Just nu håller jag ögonen öppna efter:

Vit ersättare -
Min bästa Acne-skjorta har fallit i bitar efter bara några tvättar (tyget har släppt i varenda söm). Försökte reklamera den men jag hade inget kvitto och då gick det tydligen inte  (grrr....). Så nu finns det inget annat att göra än att försöka hitta den ultimata ersättaren och ironiskt nog verkar den finnas hos Acne. Om jag bara kunde få byta...
Brunt läder - Jag vill ha brunt läder och mocka - på allt - skor, jackor, väskor. Glöm svart! Brunt ska det vara!
Ruffig pälsjacka - Jag vill ha en pälsjacka men inte en sån som varenda tjej mellan 16-26 har runt Stureplan i Stockholm. Min ska vara lite långhårig och ruffig. PRECIS som FIlippa Ks (ovan) men svart  som den tyvärr inte kommer att produceras i (bara som väst).
Kamelfärgad kappa - Jag kan inte sluta tänka på kamelfärgade kappor! Det känns tveksamt om det blir en investering men jag gillar att tänka på dem.
Statement halsband - Efter ringar kommer halsband, eller nåt. Nu vill jag ha många stora och uppseendeväckande halsband. Guld känns lockande! Speciellt om det kommer från Givenchy.

Falling in love with fashion all over again


Anna Wintour ur "The September Issue"

Jag har precis kommit hem efter att ha sett "The september issue" på Kulturhuset och är så rusig så jag måste blogga direkt (det var längesen det hände). Kan man annat än att älska mode när man fått en liten inblick i världens mest slipade moderedaktion? Anna Wintour är inget annat än ett tidningsgeni och det är tråkigt att professionalism, kunskap och berättigad självsäkerhet blir förväxlat med elakhet. Jag har även funnit en ny musa och idol i livet - Grace Coddington. Jag
har alltid älskar hennes styling och nu har jag fått en anledning att älska hela hennes yrkespersonlighet - orädd, sanslöst begåvad och härlig. Utan henne hade det inte blivit någon Vogue (vilket även Anna Wintour medger). Två mycket imponerande kvinnor. Jag känner lycka! Se, se, se!


Grace Coddington ur "The September issue"

PS. Denno tipsade om att filmen från och med 4 sep kommer att visas på Sergel och Victoria i Stockholm, Biopalatset i Göteborg och Spegeln i Malmö.

Guldknappenvinnaren för Weekday Vol. 2


Carin Wester för Weekday hösten 2009

Carin Wester som rodde hem Guldknappen i förra veckan är aktuell med en ny kollektion (ni minns säkert att hon designade en kollektion för kedjan även i våras) för Weekday. Själv tycker jag att Carin + Weekday är ett väldigt fint äktenskap som känns harmoniskt och naturligt. Den nya kollektionen består av 10 tjejplagg och 10 killplagg och kommer att komma ut i Weekdays butiker i dagarna. Nu till det mest intressanta - till kollektionen kommer det tydligen även att släppas skor som Carin själv säger är inspirerade av hennes huvudkollektion. Kan det vara så väl att man kanske kan få tag på höstens
it-skor (som redan är slutsålda på Mint & Vintage) till ett förmånligare pris? Åh, de är så tramsigt fina!

Skepp o'hoj

Nu ska jag iväg och plocka massor av kläder - stor DN-plåtning nästa vecka. Härligt att vädret visar sig från sin bästa sida! Sommarkänsla.

Topp: Weekday
Shorts: Whyred
Scarf: Yves Saint Laurent
Skor: Keds
Smyckken: Diverse

Hot, hot hot - Hundtand


Från vänster: Moschino, Donna Karan, Alexander McQueen


Hundtanden vill tydligen göra come back. Själv känner jag mig inte alls redo för mönstret som väcker någon form av hat-kärlek hos mig. Senast det var på tapeten så minns jag bara när Åhlens (det var innan Åhléns city blev rumsrent) typ tapetserade allt i hundtand och det vart bara för deppigt när det hängde där bland petrolfärgade jerseytoppar. Hundtandsväskor med fejkskinnsdetaljer är något annat som dyker upp i huvudet - jobbiga associationer. Jag är inte redo hur mycket Alexander McQueen än puchar för det. Punkt! Eller, kan det vara så att jag helt enkelt inte gillar hundtandsmönstrat? Har jag någonsin gillat hundtänder - jag vet faktiskt inte...

Dagens idag igen!


Hemma vid datorn i morgonrock på förmiddagen, träning på lunchen och nu väntar snart möte på H&M och kul grej hos Nike.

Långskjorta: H&M
Shorts: Acne
Skor: Acne
Smycken. Diverse

Dazed & Confused gillar Twilight


Kristen Stewart på Dazed & Confuseds omslag sep 2009

Nu blir det verkligen omslagsfrossa men det kan inte hjälpas när så många intressanta omslag släpps som bara måste kommenteras av en eller annan anledning.

Något förvånande så har supercreddiga Dazed & Confused valt att placera Twilight-stjärnan Kristen Stewart på omslaget. Försöker Dazed att nå en yngre publik? Dazed & Confused ger mig sällan oh!- och ah!-känslor. Ingen tidning för mig. Det här omslaget är dock ändå ganska fin med dess kalejdoskopiska effekt.

Tavi på POP


Är det bara jag som ser likheten med the Olsens?

Det verkar som om det inte blir 13-åriga
Tavi som pryder nya omslaget av Love som det ryktades om ett tag. Coco & Alex blir de som pryder Loves omslag medan Tavi får nöja sig med att vara med inne i tidningen. Däremot verkar det som om den lilla flickan har landat ett annat prestigefullt omslag nämligen POP (Tidningen där Katie Grand som idag är chefredaktör på Love bossade tidigare). Det är första numret av Pop under nya chefredaktörens, Dasha Zhukova, flagg. Omslagets bakgrund är gjord av konstnären Damien Hirst.

2 X Lara


Vogue Paris sep 2009 och Numero #106 sep 2009

Lara Stone är fortsatt hett i tidningshyllorna. PÅ Vogue Paris är hon stylad till närmas oigenkännlighet medan Numeró visar upp henne som vi är vara att se henne. Jag gillar Lara så inte mig emot men ibland går det onekligen lite inflation i modeller. Kate Moss.

Sista numret av Demo


Demo #9

På torsdag kommer sista numret av Demo ut i butikerna (prenumeranter får det idag). Väldigt tråkigt men jag är ändå otroligt glad över att ha fått vara med om att starta en tidning. Det är utan tvekan det mest lärorika och utmanande som jag gjort under min karriär. Nu är jag redo för nya spännande uppdrag vilket faktiskt känns mycket spännande så jag hänger inte läpp. Vem vet vad framtiden har att erbjuda?

Höst


Nu ska jag snart iväg till frisören. Klipp, klipp! Sen ska jag på trevligt möte. Ses senare.

Kavaj: Whyred
Kjol: Filippa K
Tröja: Hope
Skor: Acne
Väska: Chloé
Halsband: Antikt, gammalt & Nytt
Övriga smycken: Diverse

Sunday bloody sunday


Idag ska jag göra sådana där ärenden som man aldrig hinner göra annars. Jag är omotiverat entusiastisk.

Skjorta: Ralph Lauren
Shorts: Whyred
Skor: Acne
Väska: Chloé

Mer soffliggarmode


Italienska Vogue augusti 2009

Jag satt och tittade på lite modejobb från Italienska Vogues augustinummer och hittade en hel modeserie som var plåtade i det ack så trendiga
soffliggarmaneéret. Är inte bilderna sjukt lika Balenciagas höstkampanj till stil och känsla?Ja, även när det kommer till stuket på soffan!


Balenciaga F/W 09

LOVE


Tredje omslaget till Loves andra nummer?

Det har dykt upp ytterligare ett potentiellt omslag till andra numret av Love. Coco Sumner är "new blood-et" som exponeras denna gång. Jag är inte imponerad om detta är ett riktigt omslag.

Sagolika skapelser


Rolig inbjudan till NKs modevisning Sagolika skapelser

NK kör vidare på konceptet begränsad upplaga och i år går projektet under namnet Sagolika skapelser. Som en del av projektet har man låtit några av våra bästa svenska designers skapa unika coutureplagg som kommer att visas upp på Operan i samarbete med Kungliga baletten. Jag kommer att vara på plats - var så säkra!

Tips! Läs mer om de fantastiska couturekreationerna
i senaste numret av Elle!

Innan

I mitt badrum innan Guldknappen

Det är rätt och slätt värdelöst att
Eleonore har flyttat till Göteborg. Se bara vad bra vi hade det de 20 timmar som hon befann sig i stan.

Salvador Dalis hemliga liv


Salvador Dalis hemliga liv

Det är inte bara i modevärlden som surrealismen är
på modet. Även i konstvärlden upplever -ismen en revival. Moderna museet kommer i höst att ställa ut Salvador Dalis surrealist verk tillsammans med nutida konstnären Francesco Vezzoli. Jag förbereder mig genom att läsa Salvador Dalis självbiografi, Salvador Dalis hemliga liv. Än har jag bara hunnit läsa några kapitel men jag vågar redan rekommendera den. Nog för att man visste att han var en excentriker av rang men maken till galenskaper hade jag aldrig kunnat föreställa mig. Jag ger inga exempel utan hoppas att ni tar ert förnuft tillfånga och läser boken om en av världens mest betydelsefulla konstnärers liv och leverne!

Utsällningen visas på Moderna museet i Stockholm 19 sep-17 jan

Jätte


Mina minivänner
Lina och Eleonore och så jag då

Igår var det dags för Guldknappengala. Det var otroligt trevligt. Framförallt var det skoj att träffa alla branschkollegor efter semestrarna. Synd att man inte hinner prata med alla så mycket som man vill bara... Kolla in alla minglare här.

Stort grattis till Carin Wester som var årets vinnare!

Anna Wintour


Min vän Anna Wintour är på besök i stan för modefesten Guldknappen. Jag är så glad!

Duktig


Snart måste jag ha lite beröm för att jag är så flitig och lägger upp dagens vareviga dag! Ha ha!

Kjol: Filippa K
Tröja: Acne
Skor: Zara
Väska: Chloé
Smycken: Diverse

På tal om Mark Ronson



Jag slöbläddrade i senaste numret av Jalouse och trillade över ett stort bildreportade om
Mark Ronson och hans flickvän Josephine De La Baume. 30 sidor av tidningen är vigt åt (ha ha) vad som vid en första anblick verkar vara deras privata bröllop men efter lite research på nätet (det står säkert även i tidningen men jag talar ju som bekant inte franska) inser jag att det hela bara är iscensatt. Ja ja, fint ser det ut iallafall och jag hade gärna gått på ett liknande bröllop.

Alice Dellal och något slemmiga Olivier Zahm var några av "bröllopsgästerna"


Ovlivier hade även "tagit med sig" sin dotter Asia Zahm på "festen"


Fint!


Det ser iallafall ut som äkta kärlek!

The September Issue


Den officiella trailern till dokumentären "The September Issue"

Vill du precis som jag se dokumentären "The September issue"? Då tycker jag att du ska bege dig till Kulturhuset om en vecka för onsdagen den 19:e augusti kommer de att visa filmen på Kulturhusets tak kl. 22.00. Jag kommer garanterat att vara på plats! Missa inte!

Boka biljetter
här

Auf wiedersehen sommar


Idag ska jag ner på stan för en trevlig lunch sen hade jag tänkt att kolla in ett gäng pressgrejer.

Kavaj: Zara
Shorts: Whyred
Skor: Zara
Topp: Filippa K
Väska: Chloé
Halsband: Ingen aning
Armband: Diverse

PS: Jag har drabbats av
Linn-sjukan - vill bara ha randiga toppar på mig!

Skönhetstips


Urban Decay Baked Bronzer

Det var längesedan jag bloggade om skönhet men nu tänkte jag ge ett oumbärligt trick för alla som fått lite färg under semester. När man fått lite färg i ansiktet är det både svårt och onödigt att använda foundations och färgade underlagskrämer men ibland vill man ändå ha något i ansiktet som ger lite lyster och jämnar ut. Enligt mig är Urban Decays Baked Bronzer (Golden shimmer) den ulimata produkten. Den jämnar ut utan att synas, den ger lyster utan att glittra och så småningom hjälper den brännan på traven när den är på väg att tyna bort. Tips, tips, tips!

Very Galliano


Gallianos höstkampanj 09

Det kan inte bli så mycket mer Galliano är detta. Linda Evangelista i John Gallianos signaturplagg nummer ett - den sjömansrandiga tröjan - kryddat med en touch av retro. Känslan är inte helt olik den i
vårkampanjen 09 (som dock var strået vassare).

Marisa Tomei för Boy (Band of outsiders)


Band of Outsiders har ju gjort sig något av ett namn delvis på grund av det faktum att deras designer Scott Sternberg själv plåtar alla lookbookbilder och kampanjer för kollektionerna. Med en gammal polariodkamera och total avsaknad av avancerad ljussättning, påkostad make-up och galen styling har han plåtat kändisar som
Michelle Williams och Kirsten Dunst för tjejkollektionen Boy.
I höst har han valt att jobba med Marisa Tomei för de nya kampanjbilderna som plåtades förra torsdagen på anrika Chateau Marmont i Los Angeles.

Bilderna är fina men frågan är bara hur väl man egentligen ser kläderna?

Kom igen Lena!

Det är sjukt svårt att komma igång efter semestern. Jag har inte haft så här lång ledighet sen jag vet inte när. Det är liksom enklare att hoppa in i leken igen när man bara varit borta ett par dagar än 3,5 veckor. Var ska man börja?

Tröja: Acne
Shorts: Whyred
Skor: Acne
Väska: Mulberry
Smycken: Antikt, gammalt och nytt (både butiken och innebörden)

Designers Remix "inspireras" av de internationella modehusen


Till vänster Designers Remix Collection S/S 10
Till höger looks från tidigare internationella kollektioner


Jag sitter just nu och går igenom alla S/S 10-visningar från
Köpenhamns modevecka. När jag kom till Designers Remix Collection kunde jag inte undgå att se de uppenbara likheterna mellan många av deras kreationer och looks från de stora internationella modehusen. Det känns som om de plockat lite godbitar från några av de populäraste modehusen just nu. Visst är vi vana vid att Zara och H&M plockar fritt från de olika modehusen och att vissa designers inspireras av något specifikt modehus som ligger i deras linje, men att som modemärke presentera ett hopplock av tidigare succékollektioner känns kanske inte så unikt. Namnet Designers Remix får en helt ny innebörd.

"Designers Remix Collection’s unique angle on style"
"Designers Remix Collection is a Scandinavian high-end line of clothing designed to be as unpredictable as the women who wear them."
Saxat från Designers Remix hemsida

Otippat designsamarbete


Marc Ronson deisgnar sko för Gucci

Marc Ronson, bror till designern Charlotte Ronson och Lindsay exet Samantha Ronson, har designat ett par gympaskor åt Gucci. Vad Marc Ronson, som till vardags jobbar som DJ, har för designfärdigheter förtäljer inte historien men samarbetet är tydligen en del av projektet Gucci Icon Temporary som är en pop-up butik som kommer att förflyttas runt i världen. Konceptet känns kanske inte purfärskt och valet av gästdeisgner minst sagt förvånande - iallafall för mig.

Underbart är kort!

Så var det över för den här gången. Visserligen smygstartade jag jobbet redan förra veckan men idag känns det verkligen som om allvaret kan börja och sommaren är över. Och vilken sommar...den bästa någonsin!

Carin Wester S/S 10


Bild lånad från
Linn

Oj, vad Carin Westers S/S 10-kollektion ser fin ut. Kollektionen ser ut att hålla en väldigt hög nivå (väl sammanhållen, välgjord och bärbar) och känns ovanligt stram och sofistikerad för att vara CW.

PS. Hår och make-up - fint!

Ishotellet i Jukkasjärvi


Hermes F/W 09

Hermes har valt en spännande location för deras höstkampanj,
ishotellet i Jukkasjärvi. Winter at last är payoffen - ja snacka om vinter. Plåtat har Eric Valli gjort, synd att de inte följde upp det svenska temat fullt ut genom att återigen välja Camilla Åkrans.


Hermes F/W 09

Love Tavi


Kommer ni ihåg
när jag skrev om modebloggande Tavi (som då var tolv år gammal)? Många hävdade då att bloggen var fejk men nu har Love valt att exponera Tavi, som nu hunnit bli tretton år, i senaste numret. New Bloog är temat och då passar onekligen Tavi väldigt bra in. Det verkar som om det kommer att bli flera omslag till nästa nummer av Love. Omslaget nedan började cirkulera i början på nästa vecka. Men vem vet, det kanske bara är en fint, precis som med Agyness Deyn-omslaget till första numret.


ACNE S/S 10


Mina favoritlooks ur Acnes S/S 10 Lookbook

Jag gör som
Lisa och väljer ut två favoritlooks från Acnes S/S 10 kollektion (som för övrigt ser mycket bra ut).  Inget gör mig så shoppingsugen som Acnes lookbookbilder! Vill ni se hela kollektionen så hittar ni den hos ovan nämnd Lisa.

Fredag

Åh vad jag önskar att jag inte behövde krypa in i en nattsvart studio idag. Det enda jag vill är att sola och bada - finns det något bättre? Ja ja, ikväll blir det iallafall skojigheter, middag hos
Elin, som jag har längtat!

Topp: Weekday
Shorts: Whyred
Skor: Givenchy (jag kunde inte hålla mig till ikväll)
Väska: Chloé
Smycken: Antikt, gammalt och nytt (och då menar jag inte affären)

Sommarjobb

Vad jag gör? Jag planerar inför DN-fotografering som jag har inbokat imorgon samtidigt som jag försöker hålla ordning på
den här gynnaren. Just nu får jag inte rätsida på någonting utan planerar mest min personliga höstgarderob. Jag hittar snygga saker som ett stelt halsband från Glitter, en fantastiskt kamelfärgad päls från Cacharel (lägg kamel på minnet!) och sen spanar jag in en pälsväst som jag såg redan på Filippa Ks pressvisning, jag vill ha den som jacka men jag misstänker att jackan endast kommer att komma i vitt - synd!
Ja ja, nu måste jag återgå om jag inte ska hålla på hela natten. Men, det är väl iofs smällar man får ta när man prioriterar att sola och bada dagtid.

Breaking Fashion News - Rodarte för Target

För första gången någonsin känner jag att det vore trevligt om vi hade en targetbutik i Sverige. De ofattbart begåvade systrarna Kate and Laura Mulleavy som designar märket Rodarte kommer nämligen att designa en kollektion - en stor sådan också, 55 plagg - för klädkedjan. Priserna kommer att ligga mellan 10-80 dollar - ahhh! Det var längesedan jag var så nyfiken på en samarbetskollektion!

För vilken gång i ordningen?

Vogue UK September 2009

Jag
undrar verkligen hur många gånger Kate Moss har prytt Vogue UKs omslag... Jag håller dock med Ebba om att det här var ett ganska lyckat omslag så det får väl passera för denna gången. Jag gillar att det syns att Kate Moss inte är 19 år längre, även om hon säkerligen är redigt uppiffad av lite photoshopmagi ser hon ut att vara i sin ålder (nästan iallafall)!

Givenchy Shoes


Idag på väg hem från badandet var jag tvungen att sladda förbi
Nathalie Schuterman för att se vad 70%-rean hade att erbjuda. Jag hittade ett par skor från Givenchy som var för bra för att avstå. De kommer jag att kalasa in i helgen - längtar!

COS

Det är helt enkelt för fint väder för att blogga. Jag vill bara ut, ut, ut. På förmiddagen har jag plockat kläder till en plåtning i något form av rekordtempo så nu blir det till att hoppa in i bilen och åka ut från stan för att njuta av lite klippbad. Jag passar på att slänga upp en klänning som jag köpte på COS i Köpenhamn. Paljett på ett bra ett sätt. Den kommer vara fin till min svarta Whyred kavaj och ett par höga klackar.

Soffliggare




Överst: Lanvin F/W 09
Nederst: Balenciaga F/W 09


Eleonore avslöjar höstens stora trend - soffliggare, gärna i en märkligt obekväm pose. Lanvin har satsat på skräcktema alá Hitchkock medan Balenciaga väljer Jennifer Connely som affischnamn.

PS. Ha ha, Nike kom på fler soffliggarkampanjer



Överst: Louis Vuitton F/W 09
Nederst: Alberta Ferretti F/W 09


Sommar

Frågan är om inte semestern är som allra bäst i sommarhuset i Skåne - långa sovmorgnar, timslånga promenader på stranden, bokmaraton i bersån, magiska cykelturer på åkrarna, härliga kusinträffar... Nu var det över för den här gången men det underbara i kråksången är att man vet att man kommer tillbaka.

Imorgon börjar allvaret!

Slutet gott allting gott

Så var semestern (nästan) slut för den här gången. Imorgon bär det återigen av till Stockholm efter 3 underbara semesterveckor på resande fot (nej, det blev ingen modevecka i Köpenhamn för min del, nästa säsong kanske...). Det har varit helt fantastiskt men jag ser faktiskt lite fram emot att dra igång med jobbhösten som jag hoppas kommer innebära nya spännande projekt. Jag känner mig redo för nya utmaningar. För att inte tala om hur underbart det ska bli att träffa alla kära vänner hemma. Ja, nu längtar jag rent av hem till Stockholm.

Vi ses!

Givenchy Redux

Givenchy Redux

Glada nyheter för alla Givenchy fans! Riccardo Tisci lanserar, Redux, en diffusionkollektion med billigare varianter av tidigare favoriter. Kollektionen som även kommer att innefatta skor (yeah!) kommer att släppas två gånger per år. Priserna kommer att starta runt ca 350 euro och är med andra ord att betydligt lägre än för RTW-kollektionerna. I den första Redux-kollektionen väljer Riccardo Tisci att fokusera på vita skjortor och nitar. Jag spår framgång!