header to ads



What's hot and what's not

26631-47

Upp: På väg att bli väldigt "hot"
Mitten: Är otroligt hypat just nu, men kan det fortsätta ha samma höga status?
Ner: Glöm!

Planer för kvällen (uppdaterad)

26631-44
Nu börjar det närma sig helg. Ska gå tidigare idag från jobbet för att åka hem och byta om (gärna till något chict men ändå mysigt och höstigt, kan inte för mitt liv komma på en sån outfit från min garderob, men skulle gärna se ut som sjp). Planerna för kvällen är: middag på trevliga
Atlas och sedan bio. Mysig höstfredag!

Outfit från igår kväll

26631-41

Detta hade jag på mig igår på middagen på gondolen (tyvär hann jag inte ta bild på pälsjackan och skorna...)
Blus: Acne
Underlinne: Åhlens
Kjol: Karl Lagerfeldt for H&M
Skor: Svarta pumps med stor rosett (vintage)
Svart kort pälsjacka: Köpt i London
Halsband: silveramulett (vintage)

Middag på gondolen

Är förkyld och hängig, men ikväll blir det middag på gondolen med jobbet. Alltid trevligt med lite flott gratis middag men det hade varit ännu bättre om jag varit på topp. Ikväll blir det nog min nya Acneblus + svart kjol (karl Lagerfeldt for H&M)+ svarta vintage pumps med stor rosett + svart kort pälsjacka. Om jag hinner ta lite foton så lägger jag upp lite bilder imorgon.


Dagens outfit

26631-39
Svart tunn topp med sömm under bröstet: Filippa K
Svart Linne: Benetton
Sjal: Rysk sjal köpt i St Petersburg
Jeans: Mörka Acne
Svarta Boots: Bruuns Bazaar
Svart skärp i strutskinn: Sand
Halsband: amulett i silver (vintage)

Dagens outfit

26631-38
Jag stod inte ut med den gamla bilden så jag laddade upp en ny.
Kofta: Boomerang (otippat!)
Mönstrad top med brun botten: Filippa K
Jeans: Replay
Halsband med silveramulett: Vintage
Boots: same old

Dagens outfit

26631-33
Och så dagens outfit...
Rutig blus med "oversize" krage: H&M (fynd från helgen)
Svart linne: H&M
Mörkt flätat läderskärp med guldspänne: InWear
Mörka jeans: Acne
Boots: same old (ångrar att jag inte tog mina nya hade varit mycket snyggare till och idag är det så kallt så att man hade kunnat ha stövlar med pälskant)

Dermalogica

26631-46
Jag använder Dermalogicas ansiktsprodukter. Ultracalming cleanser för rengöring och Skin smoothing cream som ansiktskräm. Jag är supernöjd med skin smoothing creamen men tycker att ultracalming cleanser inte gör rent tillräckligt bra. Vill dock använda dermatologica för jag vill ha samma märke på rengöring och kräm och kan inte tänka mig att byta borta skin smoothing creamen. Har någon testat någon annan av Dermalogicas rengöringsprodukter? Jag brukar handla mina Dermalogica på
www.strawberrynet.com det kanske finns någon som vet var man kan hitta dem ännu billigare.

Tacksam för tips!


Glömd stilikon

26631-29
En person som folk (enligt mig) glömmer att nämna i stilsammanhang är Sofia Coppola som trots sin mycket enkla stil lyckas vara otroligt personlig. Sen råkar hon ju vara otroligt begåvad vilket gör det hela ännu bättre, det är ju alltid roligt när man vet att det finns mer än bara yta.


3 x hotspot

Hittade denna hos Anna som hittat den hos Agneta. Har egentligen inte tid, men är svag för töntiga listor så jag måste svara!

Ditt liv:
Bra, tryggt, roligt (oftast iallafall)
Din klädstil:
Söt, tuff, medveten
Dina favoritfärger:
Svart, denim (om det nu är en färg), brun
Ditt jobb/sysselsättning:
Stressigt, roligt, långt bort
Dina fritidsintressen:
Kläder, läsa (böcker och magasin), träna
Din musikstil:
Franskt, Rat-pack, pop
Din familj:
Snälla, upptagna, bäst
Ditt hem:
Underbart kvarter, mysigt, inte helt klart
Dina favoritsmaker:
Te-smak (framförallt afrikanskt rooibois te), citrus frukt-smak, choklad
Ditt utseende:
Rakt hår, varken tjock eller smal, lite längre än normal-längd
Dig själv om tio år:
Ännu bättre jobb, mer pengar, har kanske flyttat från innerstan.

Hmm, vet inte om jag är helt nöjd med svaren, men man kan ju alltid redigera om man ångrar sig...

efterlyser tips

Åh vilken jobbig dag! Stress, stress, stress!

Jag  efterlyser tips på vad jag ska göra ikväll för att pigga upp mig själv. Det får varken vara för ansträngande eller dyrt. Alla tips mottages tacksamt!

Mulberry väskan


På förfrågan från Sigrid lägger jag upp en bild på min mulberry igen.


Dagens Outfit

26631-27
Oj oj oj, nu var det ett tag sen jag bloggade. Ska bli förbättring, har dock varit runt med jobbet och haft dålig tillgång till en vettig uppkoppling. Ja ja, tillbaka till dagens outfit:
Grön jacka från: Zara
Jeans: Replay
Rysk Babushka sjal: köpt i St Petersburg
Väska (Mulberry), skärp (från London), Boots (från London) Same old, same old 

Weekend

Jag ska försöka att blogga ltie i helgen, fast jag vet med mig att det kan bli svårt. Schemat är redan fullspäckat med fester, ärenden och utflykter. Nästa vecka är jag borta lite i jobbet så det lär vara tyst även i början på nästa vecka, men sen är jag tillbaka. Tråkigt att det blir lite glest emellanåt med bloggandet, men man kan inte hinna med allt här i livet...


Trevlig helg!


Dagens outfit

26631-26

wrap: Wera
Linne: H&M
Boots: same old, same old
Halsband: Vintage

Frågor och svar

MIN KLÄDSTIL: Ganska söt, fast på ett tufft sätt. Ofta i jeans, top och kofta (iallafall så här års) men gillar även att ha klänning och kjol. Har upptäckt wrapklänningar som jag numera älskar!
MINA FAVORITDESIGNERS/MÄRKEN:  Oj oj oj var ska jag börja.  Om jag måste välja ut några får det bli: Marc Jacobs, Marni, Lanvin, Chloé  och YSL när det gäller de dyra (ouppnåliga). I humanare prisklass som faktiskt går att köpa blir det: Acne, Filippa K, Bruuns Bazaar och Whyred
KLÄDBUDGET VARJE MÅNAD: Svårt att svara på men denna månad är jag so far uppe i 3500 kr (och bara hälften av månaden har gått, jag måste skärpa mig).
MIN STILIKON: Sofia Coppola och Kirsten Dunst
MITT MODEMÅSTE I HÖST: Omlottklänningen!
MIN VÄRSTA MODEMISS: Hmm Fel kläder vid fel årstid. Det är inte snyggt att ha dunjacka på sommaren och tunn sommarjacka eller små nätta skor på vintern.
MITT VÄRSTA KLÄDMINNE: Konstigt, jag kan inte komma på ett enda tillfälle (men de existerar det lovar jag!)
MITT BÄSTA KÖP: Tänkte impulsivt svara min nya mulberryväska, men när jag tänker på det så har min Mulberry plånbok varit en följeslagare sen jag gick i 7:an på högstadiet och min gamla mulberry köpte jag kanske i typ 8:an och den funkar fortfarande. Sen är jag supernöjd med mina bruna boots som jag köpte i London för snart två år sen, har fått grymt mycket komplimanger för dem och var före hela Frye-hysterin. Sen en sista sak, mina Marc Jacobs pumps!
MITT SÄMSTA KÖP: Alla billiga plagg i dålig kvalitet som ser för taskiga ut efter en tvätt ibland redan från början!
MITT FAVORITPLAGG: Oj, måste nog svara någon av mina favvokoftor
MINA FAVORITSKOR:  Mina bruna boots eller Marc Jacobs pumps (gillar iofs mina guldiga CC remsandaletter men det är inte riktigt säsong...)
MINA FAVORITJEANS: Acne - köper och använder mer eller mindre bara Acne har många i samma modell/färg.
MITT DYRASTE PLAGG: Man förtränger så lätt... Men min Mulberry jaquetta kan ligga i topp med vissa andra favoriter....
MITT SMYCKESSKRIN: Överfullt! Smycken är ett bra sätt att ändra utseende och stil på plagg. har allt från billigt krimskrams till familjeklenoder som jag varvar och blandar friskt.

shopping i GBG

26631-23
Trodde inte att det skulle bli tid att shoppa men jag hann med en snabbis till den underbara butiken Victoria Arena. Inhandlade denna fabulous Acneblus. Fin fin fin!

Dagens outfit

26631-21

Idag kom jag hem från GBG!
Vit stickad ullkofta: Boomerang
Grön/blå top: Wera
Halsband: French connection
Jeans: Acne
Boots från London
 Väska: Mulberry.




shopaholic

shopaholic har fortfarande inte slagit upp portarna. Jag befarar att jag inte hinner ta mig en titt innan jag drar till Göteborg. Ska bli spännande att åka till Göteborg det var såå länge sedan jag var där. Tyvär blir det nog ingen tid för shopping utan bara jobb, jobb, jobb. Det kan bli dåligt med bloggande, men om inte annat så är jag back-in-business på torsdag igen.

Snygg väska

Den här var grymt snygg och grymt dyr! Det finns så många väskor men så lite pengar... Har inte helt släppt Goldenblau väskan dock. Men jag har ju köpt en dyr väska precis och ett par dyra skor så det får kanske vänta en månad eller två. Ny väska blir det dock garanterat.

Köp från Accessora

26631-19
Detta vill (och ska) jag köpa från Accessora när ajg fått nästa lön. Just nu är det slut i kassan.
1. CLEAN Fresh Laundry
2. Dessert sweet cheeks kissable blushing cream
3. YSL Touche eclat
4. Rosebud Salve

Vill även köpa
Voluspa doftljus som de hade förut men verkar ha tagit bort. Egentligen gillar jag Diptyque doftljus bättre men tänkte prova Voluspa.

Dagens Outfit

26631-17

Tänkte att jag skulle vara lite fredagsfin och köra pumps till jobbet idag.

Kofta: Fillipa K
Blus: H&M
Skärp: Gammalt InWear
Jeans: Acne
Pumps: Marc Jacobs
Amulett: Vintage

Bohemchic - hot or not

Bohemchic - hot or not

I somras var bohemchic det nya svart, snart tenderar det dock att vara det nya kjol-på-byxa. Personligen har jag inte helt kommit över den sköna bohemstilen, men det är hög tid att modifiera stilen lite. Vad blir nästa bohemchica?

Nya skor

26631-13

Idag ruinerade jag mih och köpte ett par nya skor. Är såå nöjd! de kommer att bli ett bra kompliment till mina boots när det blir lite kyligare ute! Lite Michael Kors - inspirerade, men snyggare! Bye

Goldenbleu väska

Den här Glodenbleu väskan överväger jag starkt att köpa som ett kompliment till min Mulberry. Kanske i någon lite roligare färg typ mossgrön eller purpurlila. Vad tycker ni?

Varning för ebay

Min kompis köpte en Mulberry Bayswater från Ebay för över 200 pund med garantier om att den var äkta. När hon fick hem den trodde hon fortfarande att den var äkta då den såg så fin ut och garantibevis etc följde med. Efter en vända på Mulberrybutiken på Birger Jarlsgatan såg hon dock att den var en kopia (men en mycket bra sådan). För nästan 3000 kr vill man dock inte ha en kopia så den fick skickas tillbaka till England. Med andra ord, var försiktiga så ni inte blir "lurade" på massor av pengar för kopior.

Helgen som gick

Lördagens middag var mycket trevlig. Hade på mig en wrap-klänning från Wera och mina söta Marc Jacobs pump (hade tänkt att ladda upp lite bilder men knas på kameran). Igår var jag ute hos min mamma och pappa och åt söndag middag. Pappa och jag var ute en sväng och åkte med båten vilket var otroligt mysigt. Skärgården är verkligen vacker på hösten!

Bye!

Presenter i massor

oj oj oj, har varit lite trött på morgonen då det blev senare än planerat igårkväll. Först middag på stan och sen raka vägen till Riche där man blev kvar till stängningsdags. Hade egentligen planerat att gå på Yoga kl 10.00 imorse men vaknade och kände att det får bli imorgon istället. Nu ska jag skynda ner på stan och handla presenter till vänner och familj som fyller år /har fyllt år. Ikväll blir det födelsedagsmiddag hos en kompis. Bye! PS är mycket nöjd med klippningen!