header to ads



Hitta stilen - Happy New Year


Japp, ikväll ska det nya året firas in. Själv ska jag gå på en fest som kommer att ta plats på tre olika adresser på samma gata. Vi börjar med fördrink på nr 54. Skoj! Vad jag ska ha på mig är fortfarande oklart så det är väl därför hela morgonen har gått åt till att leta uppslag på internet.

Kavaj: Ormskinnskavaj från Topshop. Snygg!
Ringar: Stora ringar med svarta stenar är fint. Alla ovan är från Forever21
Klänning: Bra budgetklänning från H&M
Hatt: Partysmäck från H&M
Nagellack: Purpur från OPI
Skor: Jag överväger starkt att köpa dessa Miu Miu-skor på rean. 50% på Skindeep, 40% på Nathalie Schuterman.

Gott nytt år kära bloggvänner. Vi ses i 2009!

Avslöjandet av den "hemliga" Chanelkampanjen



Äntligen har bilder läckt på
Chanels stora vårkampanj. Heidi Mount som modellade Resortkollektionen fick den stora äran vilket var ganska väntat eftersom hon öppnade och stänge Chanels vårvisning. Det mest rafflande med kampanjen är dock att man får en tjuvkik in i Karl Lagerfelds nya hus i Vermont, dock omöblerat...


Outnet



Lyxwebbshoppen Net-a-porter ska öppna filial, en outlet, eller outnet som den kommer att kallas. I februari slår dörrarna upp för den  nya lågprisbutiken.

Rea


Rean är igång och pliktskyldigt stod jag och rotade på
Nathalie Schuterman i lördags. Det blev en plånbok. Min gamla Mulberry-trotjänare har ca 14 år på nacken så jag tyckte att det var befogat att köpa en ny.
Jag köpte även en klänning till Elle-galan, dock ej på Nathalie Schuterman och dock inte på rea. Klänningen får ni dock se längre fram. Enligt uppgift finns den bara i begränsad upplaga (2 st av varje storlek), vilket fick mig att helt bortse från att den inte var på rea med den vetskapen kändes det som ett kap. Lättlurad som man är. Ha ha!

Veta mer?



Citty på
Finest har gjort en intervju med mig. Ni kan läsa den här! Roliga frågor - tycker jag.

Tårtan



Åh, vad bra det är att bara vara. Medan jag bloggskolkar tycker jag att ni ska läsa om
"tårtan" på Demo-bloggen.

PS. Det kan mycket möjligt bli så att jag bloggar lite imorgon...

Mina önskningar



På Modette kan man läsa vad jag och ett gäng andra glada typer önskar oss i jul. Kul! 2 av 3 önskningar är redan avklarade och hantverkare är redan bokad för bokhyllan. Det ser ut som om det kan bli full pott i år!

Let the games Begin!


Första klappen är utdelad. Schack! Julhelgsturneringen kan börja!

Garance fångar Clémence


Bild: Från
Garance Doré

Duktiga Streetstylebloggaren Garance Doré har fångat fina Clémence Poésy på bild. Ingen tar så fina bilder som Garance. Vill du veta mer om Garance och hennes blogg så rekommenderar jag att du spanar in Demo nr 3, jag vet det är ett tag kvar men håll ut!

50-talsbabe


Jag gjorde precis
Modettes roliga stiltest - 50-talsdonna blev jag. Nu måste jag kolla vad jag blir om jag väljer alla mina 2:a handsalternativ.

Pradas vårkampanj


Bild: Pradas vårkampanj 2009

Bilder på Pradas vårkampanj har spridit sig på det världsomspännande nätet. En hel armada av modeller, alla nya heta namn i modellsvängen, har radat upp sig för att för att på ett ganska klassiskt kampanjmaneér mannekänga Pradas vårkollektion. Miuccia är känd för att vara ovanligt kräsen och noga när det kommer till att välja modeller och det är fler än en flickas karriär som hon har varit med att lansera. Vill du hänga med i svängarna rekommenderar jag med andra ord att du lägger följande namn på minnet: Nimue Smit, Giedre Dukauskaite, Sigrid Agren, Toni Garrn, Katrin Thormann, Viktoriya Sasonkina och Ymre Stiekema.
Kampanjen då? Fin men ganska trist. Som de flesta vårkampanjer som man sett än så länge. Jag vill kittlas, förtrollas, fascineras!

Julpyntat



I eftermiddag har jag druckit bubbel och julpyntat både bloggen (se ovan) och lägenheten. Herre min je... vad jobbigt det var att släpa granen från Odenplan. Än är det inte riktigt julsemester men nu börjar iallafall känslan av julhelg etablera sig.

Fluff till folket


Betsey Johnson har tillkännagivit att hon har en kollektion på gång som till hösten 2009 kommer att lanseras hos någon budgetkedja. Det spekuleras i om det kan vara H&M eller kanske Target som vill sälja marängklänningar till folket. Även om jag har svårt att tro att H&M skulle välja Betsey Johnson som samartbetspartner så kanske det är vad de anser sig behöva efter samarbetet med avantegardistiska Comme des Garcon. En sak är iallafall säker - Betsey Johnsons H&M-kollektion är inget som jag skulle köa för att köpa.

Anna Selezneva


Bilder: Anna Selezneva på Vogue Russia, Vogue Paris och NYT Look

Har du inte hört talas om Anna Selezneva? Lägg det i sånt fall på minnet. Hon är utan tvekan det hetaste modellköttet (eller benet) just nu. Jag förstår varför! Som vanligt började allt med Carine Roitfeld. Carine Roitfeld föll för Anna och placerade henne på Septemberomslaget av både Vogue Paris och Vogue Russia. Resten är som man brukar säga historia.
Själv tyckte jag att det var fantastiskt humoristiskt att Carine i samma nummer av Vogue Paris (sep) har låtit styla Anna som sig själv. Narcisstiskt eller självdistans - ja, det är frågan...
Bilder: Carine Roitfeld har låtit styla Anna Selezneva som ingen mindre än...sig själv

CW designed by Carin Wester


Glada nyheter! Carin Wester har designat en yngre linje för Weekday som kommer att gå under namnet "CW designed by Carin Wester". Kollektionen, som kommer att säljas exklusivt av Weekday, kommer att bestå av 8 tjejplagg och 7 killplagg. Kollektionen kommer att lanseras i början på februari. Kul. Jag gillar Carin!

"Kollektionen CW designed by Carin Wester är yngre och mer lekfull än min huvudlinje."
Carin Wester

2008 Året som gått - inspirationen


Trenderna var lika många som kortvariga under 2008 men det fanns några stora teman som stod för den övergripande inspirationen.

Konst - Surrealism och imressionism, aldrig tidigare har modet influerats av konsten i samma utsträckning som under 2008.
Marc Jacobs flirtade med surrealismen och Zac Posen sneglade på impressionismen. Konstnärer som Jackson Pollock och Mark Rothko fick uppmärksamhet i kretsar som tidigare endast intresserat sig för sömmar och snitt. Personligen anser jag att mode aldrig har varit så spännande som våren 08.
Goth - Med hösten kom mörkare tider. Häromdagen läste jag någonstans (jag tror att det var i Vogue) att modet aldrig har varit så svart som hösten 08 och det ligger något i det. Till och med läpparna skulle vara svarta! Modeutställningar på gothtemat och vampyrer i högaktuella filmer och serier hjälpte till att haussa det mörka modet.
Rockdekadent - Visst, bilden ovan är tagen från Balmains vårvisning men var det inte precis så här ”alla” ville se ut under hela 2008. Stilen började någonstans vid Erin Wasson men landade sedan i en total fixering vid "Team Vogue Paris" som lyckades blanda den rockchica stilen med den högaktuella Givenchy-goth-looken. Fullträff!

Klänningsbekymmer


Från
Mint & Vintage

Nå, vad säger ni, kan man ha hellångt på Elle-galan?

Lite kampanjer


Bild: Valentinos vårkampanj 2009

Valentino har blivit av med Mr Valentino, det kompenserar man med en legendarisk supermodell i vårkampanjen. Stephanie Seymor modellar loss som om 90-talet aldrig tog slut. Man kan ju inte sticka under stolen med att hon är het men känns inte kampanjen överlag lite intetsägande? Jag är förvånad över att man satsar på något så okommersiellt som svart/vitt i dessa "måste-kränga-tider".


Bild: Chanel Eyewear S/S 09

Sasha Pivovarova modellar Chanels eyewear linje men det är troligtvis inte hon som är det officiella kampanjansiktet för den stora vårkampanjen.
Mysteriet förblir olöst.

Modemöte


Bilder snodda från
Linn

Än så länge har vi bara haft träff två gånger men fler gånger kommer det garanterat att bli. Ambitionen är att samla ett gäng modetjejer en gång i månaden för att snacka, äta och dricka. Precis hur trevligt som helst ,nästan lite för trevligt då man känner sig allt annat än pigg idag. Men, ingen rast ingen ro. Imorse var det upp tidigt för ett möte med duktiga stylisten Rebecca Cohen, efter det möte på Dagmar och sen presskontorsbesök för att hitta saker till olika jobb. Puh!

Ellegalan 2009


Idag trillade inbjudan in till årets stora modefest (om inte till och med årets fest) -
Ellegalan. Fy bövelen vad skoj det ska bli. Som ett brev på posten dyker även den stora frågan upp - What to wear? Vågar man förlita sig på rean?

Missoni till mina vänner


Bilder: Missoni Pre-fall 09

Missoni ligger mig på något sätt varmt om hjärtat (vilket är lite märkligt eftersom mönster och färgchock knappast är min stil), men det är något visst med den Italienska 70-tals hippiestilen. Här är två bilder från deras Pre-fall 09 kollektion som jag direkt kunde placera på vänner i min närhet. Den mönstrade capen känns
Eleonore och jag skulle göra mycket för att få se Elin i looken till höger.

Sasha och Kate för Longchamp


Sasha Pivovarova och Kate Moss teamar upp i Longchamps vårkampanj 09. Ser de inte ut som systrar så säg? Jag gillar frisyrerna och den Svart/blå stylingen!


Här gillar jag de högt knäppta blusarna - förstås!

Lanvin + Acne pressvisning


Imorse var det som sagt var pressvisning för Acnes Lanvinsammarbete. Det såg mycket bra ut! Kollektionen består av ca 28 plagg samtliga i denim. Bäst gillade jag tjejtrenchen och den lilla jackan som Eleonore visar upp så fint. Kollektionen kommer att släppas i Acnebutikerna (samt i Lanvinbutikerna) på onsdag. Priserna kommer att ligga mellan Acne och Lanvin.

Acne + Lanvin


Nu ska jag iväg på pressvisning för Acne och Lanvins samarbete. Det ska bli väldigt intressant. Sen blir det raka vägen till Demo-redationen.

Klänning: Acne
Kavaj: Whyred
Skor: Acne
Väska: Chloé

Festrätt


Bild: DN Söndag 14/12

I dagens DN tipsar jag om prisvärda klänningar till alla jul- och nyårsfester som står för dörren! Missa inte.

Hälsning från Mauritius


Min före detta uppdragsgivare, Karin (med pojkvän Carl), skickade precis en gratulationshälsning från Mauritius. Världens raraste!

Chanels hemliga vårkampanj



Just nu pågår det vilda spekulationer på tfs huruvida ovanstående bild är den officiella vårkampanjen för Chanel. Man har (tror man iallafall) lyckats identifiera skorna och klänningen från vårkollektionen så mycket tyder på att det är Chanels vårkampanj. En föga redovisande kampanjbild utan "personlig kontakt" (otroligt vågat drag i dessa tider) om det inte är så att detta endast är en "preview" av vad som komma skall, vilket jag personligen tror. Om så är fallet - smart drag från der kaiser (Karl Lagerfeld) som själv agerar fotograf för Chanels kampanjer.

Lady in Red


Bild: Fin klänning från Acne!

Inte nog med att man bjuds på en splitterny tidning och trevliga förfriskningar på Demos lanseringsfester. Förmånliga rabatter (minst 20%) på hela Solos sortiment erbjuds även under kvällen. Självklart var jag tvungen att köpa något fint igår i Västerås. Jag har kollat på Acne-klänningen ovan i svart men ytterligare en svart klänning i garderoben är inte varit försvarbart. Stor glädje med andra ord när jag fann den i rött. Julklänningen är nu biff.

Fina människor!


Bilder: Demo i Västerås

Det har verkligen varit fantastiskt kul att turnera med
Demo i Linköping och Västerås. Så många söta och fina människor som vi träffat! Jag hyser stort hopp till framtiden efter att ha mött alla dessa positiva, glada och trevliga personer. Ikväll åker Demo till Malmö men tyvärr kommer jag själv inte att närvara, jag är dock övertygad om att det kommer att bli en väldigt lyckad kväll även utan min närvaro.

Kate Moss x 26


Jag brukar ju sucka lite när Kate Moss dyker upp på Vogue UKs omslag. Mest för att det har kommit att kännas som en standardåtgärd när man vill sälja några extra nummer. Därför tyckte jag att det var kul när jag hittade följande bild på
Covers hemsida. Inte mindre än 26 omslag på 15 år har Miss Moss skrapat ihop.

LLC pratar Demo med mig



Igår var Lisa på LLC uppe på Demo-redaktionen för att tjuvkika och prata lite om vår nya tidning. Jag bläddrar och pratar, bläddrar och pratar. Kolla in vetja.

Linköping


Igår hade vi lanseringsfest i Linköping. Det var toppen. I eftermiddag bär det av till Västerås.

Vill ni se fler bilder från festen i Linköping.
Kolla här!

Golden oldies


Bild: Jerry Hall

Madonna frontar Louis Vuitton, Claudia Schiffer (som förrra året kampanjade för Chanel) står i vår modell för YSL och sist men inte minst - Karl Lagerfeld har valt att "casta" 80-talsikonen Jerry Hall för Chanels vårkampanj. Jag tycker att det känns något trött... Men, nu kan iallafall ingen klaga på att det bara pinnsmala 17-åringar som exponeras i modebranschen.

I butik just nu

Bild: Demo på Pressbyrån

Idag släpps
Demo i butikerna. Så här fint stod den placerad på Pressbyrån vid Norrmalmstorg. Sjukt! Vi på Demo firar den stora dagen med fest i Linköping. Jag hoppas att alla Linköpingsboende Hotspotläsare har osat. Vi ses ikväll!

PS. Missa inte Demo-bloggen!

Kungakrona


Bild: Ett av Dazed & Confused omslag

Här är, ett av, Dazed & Confused januariomslag. Något frånvänd men så kan man ju jobba om credd är viktigare än sälj. Jag älskar kungakronan. Det får mig att tänka på ett av mina favoritomslag - all times. Kate Moss Vogue UK december 2001. Jag vill inte säga det men jag gör det ändå - världsklass!


Bild: Kate Moss Vogue UK dec 2001

Breaking Fashion News - Kate Moss mother of two?


Bild: Väntar Kate Moss barn?

Ihärdiga rykten cirkulerar kring Kate Moss. Hon påstås vänta barn tillsammans med pojkvännen Jamie Hince. Jag undrar om ett andra barn kommer få Kate att slå av på Party-takterna eller om hon för alltid kommer att vara en festprisse av rang? Det ska bli spännande att följa tabloidernas analyserande av Kate Moss mage innan ett eventuellt erkännande kommer från Kate Moss pressagent.

Nobelklänningarna som jag skulle välja


Bild: DN Söndag 7/12

I dagens DN Söndag har jag valt ut ett par trendiga klänningsval, direkt från catwalken, till de celebra nobelgästerna. Det är dags att höja modegraden på festernas fest och jag levererar personligt anpassade förslag till några av de kändaste gästerna.

Madonna för LV


Nu har bilder läckt på
Madonnas Louis Vuitton-annons. Bu eller Bä - vad säger ni?

Fest!


Bilder:
Linn med Demo i högsta hugg och the Modettes poserandes vid "väggen"

Igår var det alltså dags. Smygläsning av Demo. Herregud vad bra det var! Massor av folk och idel glada miner.

Vill ni ser mer bilder från smygläsningen och efterfesten? Kolla i sånt fall in Demos redaktionsblogg som jag skriver tillsammans med mina kollegor.

PS. Just nu strular webbsidan lite. Barnsjukdomar.

Demos redaktionsblogg

The September Issue


Det är väldigt mycket som händer kring Anna Wintour just nu. S
ka hon få sparken eller inte? Senaste nyheten kring den världskända chefredaktören är dock av ett helt annat slag. Det ska nämligen släppas en dokumentär som följer Anna i en 9 månaders period när hon producerar Vogue US septembernummer. Filmen kommer tydligen att tävla på Sundance Filmfestival i januari så uppenbarligen måste den vara mer eller mindre klippt och klar vid det här laget. Hur spännande?

Ett avsked och ett sista ord innan hon avslutar sin yrkesbana på världens största modemagasin?

Stumfilm från Chanel


Karl Lagerfeld har producerat en 10 minuter lång stumfilm i samband med Chanels Paris Moscow-kollektion. Filmen kommer att lanseras imorgon på Chanels hemsida men jag bjuder på en 2 minuter lång sneak peak.

Thierry Mugler back on track?



Det har länge ryktats om 90-talsikonen Thierry Muglers come back. Men visst trodde vi att det skulle bli med en ny linje och inte genom att pryda Sasha Fierce aka Beyonce i sina forna skapelser. Beyonce, förlåt Sasha, ska tydligen ha blivit helt till sig över Thierrys design efter att ha sett hans stilbrytande kreationer på Costume Institute's "Superheroes"-utställning. Nu agerar han tydligen kreativ rådgivare till superstjärnan, vilket i praktiken innebär att han rekommenderar henne att klä sig uteslutande i hans egna ikonplagg, eller (?). Bra uppvärmning för en riktig come back måste jag säga...

PS. Först Gareth Pugh sen Thierry Mugler - någon försöker tydligen vinna fashionpoäng.

Jag är bäst ingen protest!



Sånt här gör en naturligtvis smickrad och även om det tyder på dålig smak att vräka upp det här på bloggen så kan jag i det här fallet inte tygla min narcissistiska sida. Stavade jag narcissistiska rätt nu måntro?

Sen, angående de mindre positiva kommentarerna om mina bloggkollegor säger jag bara – Rör inte min kompis!


Nu smäller det!


Bild: Omslag Demo nr 1
Foto: Peter Gehrke

Håll i er för
nu bär det av. Imorgon är det smygläsning av Demo här i Stockholm. Det ska bli obegripligt kul och spännande. Det är förstås även nervöst men jag har nog aldrig varit så stolt över något som jag åstadkommit tidigare så jag hoppas och tror verkligen att det är fler än jag som kommer att uppskatta tidningen. Tyvärr är vi redan fulltaliga på smygläsningen här i Stockholm, men i nästa vecka kommer vi att bege oss ut på lanseringsturné i landet och där finns det fortfarande platser kvar.

Vill du gå på smygläsning i:

Linköping den 9 december kl 19.30 på Solo, Stora Torget 5.
Västerås den 10 december kl 19.30 på Solo, Vasagatan 20.
Malmö den 11 december kl 18.30 på Solo, Södra Tullgatan 4.
Göteborg den 12 december kl 19.30 på Solo, Kungsgatan 58.

OSA i sånt fall till [email protected].
OBS! skriv i ämnesraden vilken stad din osning gäller! Först till kvarn!

Desperate times calls for desperate measures


Nu verkar det som om det faktiskt är allvar med de där "dåliga tiderna" - till och med i modebranschen. Borta i New York surras det om färre visningar än någonsin och de som väljer att visa överväger budgetalternativet - att faktiskt visa i tälten. DKNY och Vera Wang är bara två exempel på märken som bestämt sig för att visa sin kollektion på ett alternativt (läs billigare) sätt. Zac Posen, som skapar glamour på röda mattan med fluffdkreationer för societeten, har meddelat att han tänker producera en så kallad "diffusion line" (billigare linje) - är det så illa att till och med glitterati behöver hålla i plånboken?
Situationen går att direkt översätta till svenska. Filippa K kommer inte att ha någon visning för deras F/W 09-kollektion. Minimarket breddar sig med en difffusionlinje...
Depp, depp, depp! Inte ens i den (des)illusionerade modevärlden kan man blunda för hårdfakta och röda siffror. Vad händer med en bransch som lever på myten om glamour och flärd när den helt plötsligt inte kan vara glamourös längre? Existrerar den ens då?

"It-väskan" känns längre bort än någonsin.

Året som gått 2008 - Bloggplaggen


Vissa plagg väcker lite mer ha-begär än andra i bloggosfären - här är plaggen som skapade masspsykos 2008.

Kavaj från Topshop - En period under 2008 var det mycket som beskrevs som "Chaneligt". Topshops kavaj var en av sakerna som fick den smickrande benämningen och många var de som jagade den med ljus och lykta. Själv klickade jag hem min från England.
Blommig klänning från Carin Wester - Carin Westers blommiga klänning uppmärksammades redan vid visningen av ett par agendadrivande modebloggerskor. Men det var när
Elin valde att bära den på sin blogg-byline som psykosen verkligen tog fart på allvar. LLC gjorde till och med ett filmklipp om klänningshysterin.
Minimarkets kängor - Skorna som "alla" hade även fast de bara producerats i en limiterad upplaga. I bloggvärlden spelar det ingen roll hur många som defakto äger ett plagg, har plagget blivit tillräckligt ombloggat känns det som om alla äger plagget och i vår postmodernistiska värld är det tydligen samma sak. Med andra ord, "alla" bloggerskor ägde ett par minimarketkängor även om det i verkligheten bara var två-tre stycken som hade dem hemma i garderoben. Krönikor skrevs och ropen skallade - död åt modebloggsmodet!
Collegetröjan från YSL - Troligtvis det plagg som hamnat i flest "önskeoutfits" under 2008. 6000 kr för en collegetröja är lite väl tilltaget för gemene cyberfashionista men drömma går ju alltid och det gjorde man - som aldrig förr. Den något billigare t-shirt-varianten blev ett populärt snik-alternativ istället för den högt åtrådda sweatshirten..
Blommig klänning från H&M - Jag minns att jag i ett ganska tidigt skede hade med "sommarens klänning", som den kom att kallas, i ett modejobb (tror det var för Sofis mode). Min mail-inbox har knappt återhämtat sig sedan dess. Smicker, mutor och på gränsen till hot var medel som folk var villiga att ta till för att få reda på i vilken butik (gärna exakt var i butiken den skulle hänga), vilket datum och vilket vilket pris det var på klänningen. Information som jag gärna hade delat med mig av om jag vetat, något som många tvivlade på - de var nämligen övertygade om att jag höll informationen för mig själv för att öka mina chanser att få tag på klänningen. Ironiskt nog var jag personligen helt ointresserad av klänningen.
Acne LUV - Många hade precis införskaffat Acnes modell Tube i färgen Lena när en ny bomb briserade. Nu var det modellen LUV som gällde och ingenting annat. Tubesen krängdes snabbt på Blocket, Tradera eller personlig Bloppis till mindre vetande och pengarna gick oavkortat till ett par sprillans nya LUVs i tvätten Telephone. Grattis Acne.

Äntligen ny profilbild



Det var verkligen hög tid att byta ut min gamla dassiga profilbild - och text det var ju trots allt ett tag sen jag fyllde 29 år (herre min je...).

Klingdom


Jag hittade det här hos
Elin. Pause har tydligen kartlagt olika "bloggkarteller", själv tillhör jag Klingdom där Elin regerar som allsmäktig gudfader. Ha ha, fantastiskt skoj! Jag är gärna Elins bitch även om vår vänskap knappast går ut på länkar... Måste hitta tidningen!

Barbie samlar in pengar till välgörenhet


Ett gäng svenska kändiskvinnor har fått i uppdrag att designa kläder till Barbie. Naturligtvis finns en handfull bloggerskor med bland de utvalda -
Ebba, Hanna, Engla och Blondinbella. Från och med imorgon kommer dockorna att finna utställda på SOUK-gallerian. De kommer sedan att auktioneras ut på Tradera. Pengarna kommer sedan att doneras till Barncancerfonden.
Visst har de varit duktiga! Jag tror nog att min favorit är nog Blondinbellas - Barbie ska vara lyxig och glammig tycker jag, precis som Bella!

Året som gått 2008 - Modellerna


2007 uppnådde Irina Lazareanu och Agyness Deyn närmast superstjärnstatus och modeller har inte varit så på agenden sedan 90-talet. 2008 skedde det (naturligtvis) en förändring de populäraste (och kanske framförallt creddigaste) modellerna var inte längre de som spelat i ett rockband eller dejtade en profilerad knarkare utan tjejer som rätt och slätt var modeller.

Lara Stone - Lara Stone är Carine Roitfelds favoritmodell framför alla andra (just nu iallafall) och ett par Vogue Paris omslag under 2008 räcker gott och väl för att topprankas på modellmarknaden. Alla älskar Lara!
Karen Elson - Det är något magiskt med Karen Elson, det är mer eller mindre hela modebranschen överens om och det är därför som hon endast ställer upp på de creddigaste uppdragen. Ge mig rött hår!
Ymre Stiekema - Sedan Sasha Pivovarova fick kalla handen hos Prada har Miuccia hitta en ny favorit. Ymre Stiekema både öppnade och stängde Pradas S/S 09-visning, hon frontar även deras Resort 2009-kollektion och det ryktas om att hon även kommer att landa vårkampanjen. Allt som Miuccia rör vid förvandlas som bekant till guld så än har vi inte sett slutet på Ymre-sagan.

Vårkampanj YSL


Bild: YSLs vårkampanj

Claudia Schiffer frontar
som bekant YSLs vårkampanj och nu har de första bilderna läckt ut på nätet. Framför Hollywood Y:et (som i Y SL) poserar hon enligt klassiskt modemanér. Självklart är det Inez & Vinoodh som står bakom kameran. Flott tycker jag! Old Hollywood + Klassisk modeglamour = alltid en lyckad kombination.

Jag gillar måndagar


Nu ska jag iväg till redaktionen. Inte komma sent... Härligt med ny skojig vecka!

Kofta: Back
Kjol: Minimarket
Skor: Acne
Blus: Acne
Linne: Åhlens
Väska: Chloé