header to ads



Falling in love with fashion all over again


Anna Wintour ur "The September Issue"

Jag har precis kommit hem efter att ha sett "The september issue" på Kulturhuset och är så rusig så jag måste blogga direkt (det var längesen det hände). Kan man annat än att älska mode när man fått en liten inblick i världens mest slipade moderedaktion? Anna Wintour är inget annat än ett tidningsgeni och det är tråkigt att professionalism, kunskap och berättigad självsäkerhet blir förväxlat med elakhet. Jag har även funnit en ny musa och idol i livet - Grace Coddington. Jag
har alltid älskar hennes styling och nu har jag fått en anledning att älska hela hennes yrkespersonlighet - orädd, sanslöst begåvad och härlig. Utan henne hade det inte blivit någon Vogue (vilket även Anna Wintour medger). Två mycket imponerande kvinnor. Jag känner lycka! Se, se, se!


Grace Coddington ur "The September issue"

PS. Denno tipsade om att filmen från och med 4 sep kommer att visas på Sergel och Victoria i Stockholm, Biopalatset i Göteborg och Spegeln i Malmö.

Kommentarer
Postat av: Anna

Vad roligt att den är så bra!

Vet du när den kommer visas för allmänheten? Eller har den redan börjat visas?

2009-08-20 @ 08:58:42
Postat av: hotspot

Igår var en visning för allmänheten. Jag vet inte var och när den kommer att visas i övrigt (eller om den ens kommer att visas mer i Sverige). Den kommer ju garanterat att gå att köpa på DVD om några månader.

Postat av: hotspot

Nu har jag googlat. Den har officiell premiär 4 sep i Sverige tydligen. Har dock ingen aning om var den kommer att visas.

2009-08-20 @ 09:09:18
URL: http://hotspot.webblogg.se/
Postat av: denno

den kommer visas på sergel och victoria i stockholm, biopalatset i göteborg och spegeln i malmö.

2009-08-20 @ 11:39:47
Postat av: Josephine Aune

Jag hann inte köpa biljetter till igår, men såg också att den börjar visas på bio den 4:e september. Måste, måste se den då!

2009-08-20 @ 11:42:53
URL: http://cestchic.se/
Postat av: Mimo (fashion stylist i Paris)

Ohh jag bara måste se den asap!

2009-08-20 @ 12:37:53
URL: http://mimostyle.webblogg.se/
Postat av: hotspot

Denno: tack för info!

2009-08-20 @ 13:50:14
URL: http://hotspot.webblogg.se/
Postat av: Mia

Ja absolut är hon proffsig och kunnig...Trist att hon inte kan vara lite gladare dock...för sin egen skull liksom :)

2009-08-21 @ 12:10:19
URL: http://www.dagensdesign.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:


URL:


Kommentar:

Trackback
Links