header to ads



Prada pre fall 2010

Prada Pre-fall 2010


Prada valde i samband med herrvisningen (F/W 10) att även visa Pre fall-kollektionen för dam. Vanligtvis brukar Pradas mellankollektioner ge en väldigt bra vink om vad som komma skall i huvudkollektionen men jag undrar om det blir så den här gången. Pre fall 2010 känns snarare som en förlängning av
herrhösten och man förstår verkligen valet av att visa de två kollektionerna tillsammans. Jag tycker även att den här mellankollektionen känns ovanligt naiv och barnslig för att vara en pradakollektion. Hade jag inte vetat att det var Prada hade jag garanterat tagit för givet att det var en Miu Miu-kollektion.

3 övriga iaktagelser:
- Militärmönstret - Nej, jag är inte redo!
- Mönster (som sagt var - håll i er, jag slår vad om att det kommer mer)
- 60- och 70-tal  - en era som Prada gärna lutar sig emot

Kommentarer
Postat av: Julia

Hotspot du är verkligen negativ till väldigt mycket inom mode-världen. Jag blir nästan negativ själv när jag går in här. Kan du inte vid varje negativ kritik även lyfta fram något bra?

Ungefär som - Ja, det var ju inte otippat att Daria frontade MEN det kanske inte är så konstigt då hon är en väldigt vacker modell som passar bra till franska Vogue (om du nu tycker det)..



2010-01-19 @ 16:53:44
Postat av: hotspot

Julia: Bara för att något är otippat behöver det absolut inte vara negativt. Iallafall inte i min värld - snarare tvärtom! Jag tycker inte att jag är negativ så ofta utan försöker mer att vara betraktande och reflekterande i det jag ser. Det är så klart råkigt om det uppfattas som negativt men jag tror att om du läser närmare så märker du att jag nog i de flesta fall inte är direkt negativ. Bara för att man inte är översvallande positiv betyder det inte att man är negativ, he he.

Postat av: Lissie

Julia: Gud, jag som tycker att det är så skönt att Hotspot inte är som alla andra modebloggare som alltid "älskar" allt och tycker att allt de ser är magiskt och underbart (Cravings hit och dit). Hotspot är mer saklig och proffsig vilket jag gillar!

2010-01-19 @ 17:05:18
Postat av: modeblogg

Håller med ''lisse'' du är sjukt seriös och går din egen väg! Bara för att det är ''mode'' så avgudar du inte det utan säger precis vad du tycker, love it!

btw mönster är GRYMT!

2010-01-19 @ 17:12:49
URL: http://simystyle.blogg.se/
Postat av: Evelina

Jag håller med om det negativa, men jag håller också med om att det är skönt att slippa det där med att allting ska vara så otroligt fint. Hade vart skönt att få kunna landa däremellan men jag antar att om det är något man vill så får man ta också tag i det själv.. Det är ju inte så att du bloggar för vår skull.



Jag har bara en fråga, när du iaktar saker är det då vad du gillar eller ogillar eller kommer det från någonslags "modeexpertis" i dig?

2010-01-19 @ 17:27:35
Postat av: Julia

Det var absolut inte så jag menade. Jag tycker själv att Hotspot är den bästa bloggen på svensk mark och att hon har väldigt intressanta inputs på modevärlden och jag håller verkligen med i mycket av vad Hotspot skriver MEN vad jag menade var att när du publicerar en kampanj eller omslag är det ofta i kritiska benämningar. Man vet att du förmodligen inte gillar kampanjen eller kollektionen om du väljer att uppmärksamma den.



Självklart tycker jag det är underbart med lite kritiska synpunkter i den annars ganska naiva och "lättsvalda" svenska modejournalistiken. Vad jag menar är att det hade lättat upp stämningen bland inläggen om du även hade lyft fram det positiva i inläggen.

2010-01-19 @ 17:47:10
Postat av: moncler mens polo shirts

Most people choose down jackets to protect themselves from the bitterly cold weather, because down has a very good character of keeping warm.

Postat av: hermes birkin replica

I was very pleased to find this site.I wanted to thank you for this great read!

2012-05-08 @ 02:58:22
URL: http://www.hermeshandbagoutlet.com/
Postat av: abercrombie düsseldorf

Es war sehr hilfreich für mich. Halten Sie den Austausch solcher Ideen in der Zukunft. Das war eigentlich das, was ich gesucht habe, und ich bin froh, hierher gekommen! Dank für das Teilen einer solchen Information mit uns

2012-05-17 @ 09:43:30
URL: http://www.abercrombie.de.com/
Postat av: abercrombie milano

J Cela dit, si nous faisons l'expérience de la ressource appropriée, puis le localiser, n'est pas une offre énorme sur le monde de l'Internet large répertoire

2012-05-18 @ 04:56:03
URL: http://www.abercrombiemilanoshop.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:


URL:


Kommentar:

Trackback
Links