header to ads



Prada

Prada S/S 10


Miuccia Prada har alltid haft en förkärlek för sportinfluenser, personligen tycker jag alltid att de kollektioner där de sportsliga referenserna blir för tydliga är de sämsta. Jag föredrar tant-Prada. Vårkollektionen har visserligen vissa drag av sport och tanten är den här säsongen utbytt mot en betydligt yngre kvinna (girlie, helt klart en trend). Man skulle kunna tro att detta betyder tummen ner från Hotspot men så är faktiskt inte fallet. Det är visserligen inte en av  de starkare Pradakollektionerna men jag finner den njutbar. Visningen börjar trevande med några klassiska Pradalooks (cityshorts/cykelbyxor parat med raka kavajer/kappor i grått) men blir sedan allt intressantare. Printsen och de vita "kristallplaggen" fick mig att känna spontant välbehag.
Själv beskriver Miuccia kollektionen som "strandbusiness" - casual med dressat, högt och lågt, brett och smalt. En ovanligt bärbar och "straight forward"-kollektion för att komma från Miuccia Prada.

Kommentarer
Postat av: Frida

Överdelarna och klänningarna känns bärbara men nederdelarna är ju inte gjorda med en "normal" kropp i åtanke, de där shortsen är ju mindre än mina trosor (ja, nästan i alla fall) och de cykelbyxliknande sakerna är knappast en personlig favorit. Men visst, jag förstår ändå vad du menar med "ovanligt bärbar". En fin helhet helt enkelt!

2009-09-25 @ 09:57:41
Postat av: Karin

Jag har svårt att förstå hur ni modejournalister kan fokusera på kläderna och koppla bort det faktum att modellerna ser ut som levande lik. Titta på henne längst till höger!! Var är låren?! Vet att detta har diskuterats i alla oändlighet, men när man ser sånt här känns diskussionen fortfarande lika viktig.

Tack för en bra blogg, du var fantastiskt bra och proffsig i tv;)

Postat av: hotspot

Karin: Troligtvis för att de/vi är just modejournalister och deras/vårat jobb är att titta på kläderna inte modellerna (med det inte sagt att det är bra med osunda modeller).

2009-09-25 @ 10:35:02
URL: http://hotspot.webblogg.se/
Postat av: shirin

det enda jag gillar är dom röda läpparna. resten, mjäe.

2009-09-25 @ 12:21:42
URL: http://shirins.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:


URL:


Kommentar:

Trackback
Links