header to ads



Ovanligt ointressant

Christopher Kane S/S 10


Någon skrev så här om Christopher Kanes S/S 10-kollektion på tfs "även om Christopher Kane tidigare har skapat en del fula saker så har de iallafall alltid varit intressanta, det här är både fult och ointressant". Jag skulle kanske inte dra det fullt så långt även om jag delvis förstår vad  skribenten till citatet menar. Det här känns ovanligt ointressant för att komma från Christopher Kane (minns ni
F/W 07 - vacker och rasande intressant). Innan jag helt skriver bort Christopher Kane för den här säsongen måste jag få någon form av recension med beskrivning kring tankarna bakom kollektionen (finns det något så meningslöst som recensioner på modesajter som endast rabblar upp hur alla plagg ur kollektionen ser ut - bokstavligt - rutigt, rosa/blått/brunt, cut outs och flickiga klänningar - gomorron det kan vi väl se själva).

Enligt rykten ska modellerna själva ha fått välja outfits - hur gick det till? Vad hände med klänningarna som ingen ville ha på sig (för sånna måste det väl funnits)? Eller favoriterna som alla ville ha på sig? Nyfiken på riktigt.

Kommentarer
Postat av: Karoline

Antingen så fick Lara Stone välja sist. Eller så är det bara ett rykte ... det om att modellerna fick välja själva.

Postat av: kristin

hm vet inte riktigt vad jag ska säga, det där var iaf inte snyggt, inte min smak direkt

2009-09-21 @ 19:58:17
URL: http://kristinsmode.bubbleroom.se
Postat av: Terese

Åååh. Jag läst din blogg för flera år sedan och jag tappade bort den på något sätt och sedan glömde jag bort den. Vad glad jag blev nu när jag hittade igen den!

2009-09-21 @ 20:16:05
URL: http://bullfest.blogspot.com
Postat av: hotspot

Terese: Welcome back :)

2009-09-21 @ 20:17:09
URL: http://hotspot.webblogg.se/
Postat av: Matilda

Vet du vad jag känner? Är vi inte TRÖTTA på rutor och polka dots för ett tag? Eller?

2009-09-21 @ 21:05:00
URL: http://www.pusspjett.com
Postat av: Fredrik

Shit, förvånad blev jag iaf. Ganska fånig kollektion även om jag tror att tanken var ballare än resultatet. Han verkar ha inspirerats (trots hans uttalanden om "Jonestown" och dockor) av en omogen sexighet, typ "pre-mature sexy" eller något.



På senaste tiden har det känns lite som att Christopher är nöjd med det han gjort i modevärlden och han gjorde de kollektioner han ville göra när han gick i skolan. Nu verkar idéerna bli alltmer urlakade. Det är t.ex. aldrig några nya kombinationer längre. Tråkigt.

2009-09-22 @ 10:42:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:


URL:


Kommentar:

Trackback
Links