header to ads



Artlover

Artlover #2


Min gamla kollega David Castenfors, som var designredaktör på Demo, har startat en ny tidning -
Artlover. Den är helt grym! Tidningen handlar om konst (dah!) men till skillnad från många andra konstmagasin är den helt befriad från exkluderande och svårtillgängliga texter. Jag inbillar mig att även en person med ett mycket blygsamt konstintresse kan ha stor behållning av Artlover som alltid innehåller spännande porträtt och intervjuer med fascinerande personer som rör sig i konstvärlden - samlare, konstnärer, gallerister, kuratorer etc. I det senaste numret hittar man en lång text om Gunnel Wåhlstrand som jag just nu är lite smått besatt av (ja, Gunnel alltså). Om ni gillar Gunnel hoppas jag för övrigt att ni inte missade dokumentären om henne i fredags på SVT 2. Nio månader sliter hon med samma tavla! Vilket tålamod!

Artlover finns att hämta gratis (!) på de största gallerierna samt i vissa utvalda butiker. Du kan för 350 kr även bli medlem i Artlover och få tidningen hem i brevlådan samt ta del av en rad förmånliga medlemserbjudanden. Maila [email protected]

Här är några exempel på var du kan hitta Artlover: Nitty Gritty, Whyred, Black Mrkt, Asplund, Jacksons, Carl
Malmsten, Modernity, Swedese, Papercut, Kreatima, Gärsnäs, Keen, Bonniers konsthall, Moderna Museet, Bergevall ramar, Andréhn-Schiptjenko, Galleri Magnus Karlsson, Galerie Nordenhake, Christian Larsen, Andersson/Sandström, Galleri Flach+Thulin, Crystal Palace, Angelika Knäpper Gallery, Nordin Gallery, Bel'Art, Lars Bohman Gallery, Galleri Mårtenson & Persson, Niklas Belenius, IngerMolin, Galerie Aronowitsch, Roger Björkholmen

Kommentarer
Postat av: Linnea

Åh, wow va kul! Vet du vilka butiker som kan tänkas ha den?

2009-10-19 @ 12:11:28
Postat av: hotspot

Linnea: Jag hämtade mitt ex på Nitty Gritty. I övrigt är jag osäker. Maila och fråga var den finns: [email protected]

2009-10-19 @ 12:17:09
URL: http://hotspot.webblogg.se/
Postat av: vibram

No matter where in the world, money is always the most effective and direct passes.

Ling Peng went to England on the day, wow gold with Jiang Sen, any wind and will

2011-04-08 @ 07:45:45
URL: http://www.vibramfivefingers.us.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:


URL:


Kommentar:

Trackback
Links