header to ads



Demi Moore en snygg 25-åring?

Demi Moore på W decemberomslag 2009


För några månader sedan listade jag snyggt sommarklädda kändisar i DN. Jag skrev att Demi Moore bar en fräsch vit liten sak på P Diddys White Party men att jag fann det något obehagligt att hon som 47-årig kvinna kan se ut att vara hälften sin ålder. Detta fick omedelbart gehör i bloggvärlden där, andra 40-åriga kvinnor, tyckte att det var förskräckligt att jag ansåg att 40-åriga kvinnor inte kunde vara vackra. Nu vill jag bara passa på att klargöra att jag absolut anser att 40-åriga kvinnor kan vara vackra, i väldigt många fall betydligt vackrare än många 20-åringar. Jag är dock tveksam till om jag tycker att de vackraste 40-åringarna är de som ser ut att vara 25 år.
Just nu pryder en Balmainklädd Demi Moore W:s omslag. Även om det garanterat ligger en hel de photoshoppande bakom bilderna kan jag inte annat än att reflektera över att det är allt annat än naturligt att se ut som Demi Moore när man närmar sig 50-strecket. Med det inte sagt att hon inte är snygg, om hon hade varit 25 det vill säga....

Demi Moore på P Diddys White Party sommaren 2009


Kommentarer
Postat av: Sara S

Herregud vad ung hon ser ut på omslaget. Och helt galet smal!

2009-11-09 @ 18:57:09
Postat av: Caroline

Det är helt sjukt vad hon ser ung ut, hon har verkligen tagit god hand om sig.



http://stylestory.blogg.se/

http://stylestory.blogg.se/

2009-11-09 @ 19:51:52
URL: http://stylestory.blogg.se/
Postat av: Stina Style

Har man pengar så har man... Hon är supersnygg men hennes kille är snyggare!!



=) Stina

2009-11-09 @ 20:39:56
URL: http://stylebyme.myshowroom.se/
Postat av: Josefine

men hon har ju faktiskt kroppen för att kunna ha "25 åriga" kläder, så varför stoppa henne? Sedan har hon ju en skön och harmonisk stil .. så njut istället för att klaga!

2009-11-09 @ 21:18:43
Postat av: Världens bästa Nina

Smalheten är nästan värre än att hon ser så ung ut. :/

2009-11-09 @ 21:41:20
URL: http://snottra.blogg.se/
Postat av: Angie

Fattar faktiskt inte vad det är du anser är problemet, hon ser ju ut som hon ser ut. Är det själva utseendet eller kläderna du inte gillar?

2009-11-09 @ 22:13:31
Postat av: Filippa

problemet är nog att du använder ordet snygg. kanske att du kan beskriva henne som underligt ungdomlig eller något. eller är snygg=ung? Problemet ligger bara i retoriken, ingen kan väl stödja massiva och upprepade skönhetsingrepp skådespelerskor väljer (läs tvingas) att utföra för att upprätthålla en karriär.

eller jo det gör väl folk, genom att alltid trycka på den trötta punkten: fri vilja...

2009-11-09 @ 22:52:53
URL: http://got2get.se/blogg/handmedown/
Postat av: Vickan

Ja, hon lar ju ha lagt ett flera 100-tusentals kronor pa operationer, alltifran knaoperationer till att flytta naveln(!).

En otorligt vacker, aldre kvinna, som dessutom ar vackrare an de allra flesta 20-aringar i Hollywood ar Michelle Pfieffer tycker jag. Hon har sakert slatat ut lite, men hon ser anda naturligt vacker ut. Demi ar supersnygg, men som du sager, hon ser yngre ut an sin egna dotter!

2009-11-09 @ 22:57:53
URL: http://lifeandtimesofvictoria.webblogg.se/
Postat av: LillaFossil

Bra kommentar, Filippa! Instämmer.

2009-11-10 @ 05:30:34
URL: http://lillafossil.blogg.se/
Postat av: Hotness

Vägen till ett resultat är oviktigt. Det är resultatet som räknas. Och Demi knäcker. Oavsett vilken ålder hon än är ser hon smashing ut.

2009-11-10 @ 08:46:03
URL: http://hotness.wordpress.com
Postat av: hotspot

Hotness: Där håller jag inte riktigt med. Upprepad kirurgi, kemiska preparat och självsvält - allt för att stoppa åldrandet och se ut som något man inte är. Nej, enligt mig känns det inte riktigt sunt.

2009-11-10 @ 09:02:59
URL: http://hotspot.webblogg.se/
Postat av: Fredrik

Enligt mig så lever de i en helt annan värld av fixering. Jag menar paparazzis och annat shit. Men jag har aldrig tänkt något annat än att hennes operationer bara varit positiva. Hon ser fruktansvärt bra ut.



Sen går jag inte på att du bara vill visa oro. Jag tycker att det verkar som att du ofta snackar och kommenterar kändisars utseendenpå gott och ont. Skillnaden är att hon är snygg och då känns det som att det är ok att klanka lite på "har det inte gått för långt nu?"

2009-11-10 @ 09:41:18
Postat av: hotspot

Jag måste erkänna att jag blir lite skrämd av vissa av era kommentarer. Bara för att hon är snygg verkar ni tycka att det inte finns någon anledning att reflektera över varför en 47-årig kvinna känner att hon måste se ut som om hon är 20 är - och det till vilket pris som helst.

2009-11-10 @ 09:58:26
URL: http://hotspot.webblogg.se/
Postat av: Annika

Jag tycker hon ser ut som väldigt många Hollywood-skådisar (och andra i underhållningsbranchen). Hon har en odefinierbar ålder, hon kan vara allt mellan 20 och 55. Precis som Jessica Beil, Lindsey Lohan, Jennifer Aniston, Courtnet Cox, Miley Syrus listan kan göras hur lång som helst, de har också den där odefinierbara åldern. Det är jäkligt läskigt att de inte är lika gamla, men de ser lika gamla ut. Visst de är snygga allihopa, men snygga på ett homogent sätt som dockor ungefär. De personliga dragen är bortopererade och de ser ut som om de är på gränsen till att sudda ut människan innanför skinnet.

Det är priset en kvinna i underhållningsbranchen får betala för att ha en karriär överhuvud taget, det är sjukt. Robert Redford är snygg och han får se ut som sin ålder, men han är man.

Den här galna jakten på ett ett ungt utseende är galen och det är kvinnorna som får betala priset. Det finns ingenting förlåtande bakom det.

En ofixad kvinna i Hollywood får inga jobb, det är ingenting annat än en hullingförsedd käftsmäll i jämställdhetens ansikte.

Så får Demi More vara hur snygg som helst, men hon står ändå för helt sinnesjuka värderingar.



2009-11-10 @ 10:53:23
Postat av: Emelie Elisabeth

gillar den nedersta bilden, de är ett snyggt par de där två!

2009-11-10 @ 11:31:48
URL: http://emelieelisabeth.blogg.se/
Postat av: Hotness

Åldern är liksom oviktig, jag tänker inte att någon är en viss ålder när jag ser dem. Sen kanske de är 50 och ser ut som 20, men det är inte åldern jag reflekterar över. De ser bra ut och sen är det liksom bra med det. Men kanske jag reflekterar onormalt lite:-).

2009-11-10 @ 11:56:29
URL: http://hotness.wordpress.com
Postat av: Linda S

Alltså, bilden är ju helt sjukt photoshoppad, hon ser ju inte ut så i verkligheten. Visst är hon smal och vältränad och har gjort diverse ingrepp och sen make-up och styling och ljussättning etc, med allt detta så kanske hon skulle se ut som 35 på bilden utan retusch. Men sen ljusterar de lite här och där och vips så börjar det bli Bratz-varning på bilden.

2009-11-10 @ 12:07:20
Postat av: LillaFossil

Hotspot: Jag blir också skrämd!



Det kanske är idé att börja prata om detta fenomen i mer generella termer så kommer vi undan "åh Demi är ju faktiskt snygg!"-diskussionen?

2009-11-10 @ 13:14:04
URL: http://lillafossil.blogg.se/
Postat av: Emma

Tycker det är skönt att se hur gamla SATC-tjejerna egentligen är nuförtiden. Kollar på bilkder från röda mattan och diverse inspelningar har dom både rynkor och celluliter. Det bästa är att dom är grymt snygga i det också!

2009-11-10 @ 13:32:55
URL: http://filledeflash.blogspot.com
Postat av: Charlotte

Om jag förstår hotspot rätt är det väl precis det som Annika förtydligar som överhuvudtaget gör frågan intressant - och skrämmande. Och ni som hade svårt att förstå det är troligen inte en dag äldre än 15 själva. Mentalt, alltså. För den egentliga åldern spelar ju ingen roll..

2009-11-10 @ 13:37:26
Postat av: Anita

I completely agree with Linda S - there's basically no point in talking about how Demi looks on the cover picture, because that is NOT reality. The picture is so photoshopped and retouched. Once you've seen it done on people you know, you really understand what a huge difference it makes. You can mold and change everything on a person and unfortunately it is so widely used on fashion/celebrity shoots today. My boyfriend is a model and I've seen pictures in magazines where I thought he looked so silly with the retouching, because I know how he looks everyday. It was scary and really made me think about celebrity pictures, music videos and so on. I wish people - especially young girls today - knew that all the models, actresses and singers they see on tv and in the magazines DON'T look like that in real life! It's an illusion. That is not at all to say they are not beautiful in real life, just that they look a lot more "normal". Personally, I think Demi is very beautiful. But when people are "so impressed" that she looks "so young at her age", I smile. Good genes yes - but also plastic surgery, the money to buy the best creams and treatments, food, personal trainer, make up artist, chef - and off course she also has a gorgeous young husband to keep her on her toes :-)My point: Take it for what it is...

2009-11-10 @ 13:52:39
Postat av: LillaFossil

Det är också lite läskigt, det där att ta sig rätten att "godkänna", att till exempel skriva att äldre kvinnor faktiskt också kan vara snygga... Visst klyschan säger att skönheten ligger ibetraktarens öga, me ndet vänder sig i mig. Män utsätts inte för den bedömningen. De är. Det är som att manligt mode i mångt och mycket inspirerats av rockmusiken: alltså män som aktörer.

2009-11-10 @ 14:22:09
URL: http://lillafossil.blogg.se/
Postat av: Hotness

Vad jag tycker är mycket störande är vad som hänt med kvinnans (individens) rätt att välja bort rynkor om den möjligheten finns. Att direkt komma till slutsatsen att en kvinna väljer bort rynkor för att tilltala män? Att kunna få välja precis hur man ska se ut oavsett om ens ideal är att vara pinnsmal eller att ha tajts en månad efter att trenden urlakats. Metoderna man använder för att se ut som man vill oavsett vad andra spekulerar att orsakerna är (andras godtyckande, mäns gillande)känns oviktiga. Sen kan jag garantera att metoderna för att få en kropp som Demis inte finns idag inom plastikkirurgin. Det ligger en hel del eget arbete bakom det. Med kirurgi kan man finputsa, men att lägga in sig och be om en sån kropp är inte realistiskt. Att använda självsvält för att få en schysst kropp håller inte i längden. Kroppen lägger av, och med tanke på hennes ålder är det inte den metoden hon använt.

2009-11-10 @ 20:20:52
URL: http://hotness.wordpress.com
Postat av: Marie

Är själv 48 år och bor i en liten småstad långt ifrån Hollywood och även vår egen modemetropol Stockholm. Jag har läst igenom alla kommentarer och reagerar för flera saker. En sak som slår mig är att de som är mest kategoriserande och fördömande över hur man ska klä sig för sin "ålder" är de som är "unga", i 20-30 årsåldern! Jag tänker absolut inte att jag "måste" se ut som 20 när jag tar på mig tajts eller skinny jeans, utan jag tar mej en titt i spegeln! Jag tänker också på om det passar till tillfället - jobbet , handla på ICA, gå en shoppingrunda eller gå ut och äta middag!

Jag tänker aldrig " nä detta kan jag inte ha för jag är 48", utan utgår från hur min kropp ser ut eller som sagt tillfället! Jag tränar tre gånger i veckan för att jag är uppväxt med idrott och mår bra av det, inte för att plåga min kropp att vara smal. Jag tänker hyfsat på vad jag äter, men snarare hur mycket jag äter än att avstår från saker. Jag smörjer mej med fuktkräm morgon och kväll, tar bort sminket på kvällen och dricker mycket vatten, och that´s it - det är min "skönhetrutin". Jag har flera kompisar i min (+/- 5 år)som ser jäkligt bra ut utan kirurgiska ingrepp, men med lagom proportion kost och träning.

Är detta fel? Eller ska man helst vara 25 och naturligt träningsfritt smal för att kunna bära de kläder man ser i modetidningarna? Eller ska jag sluta köpa Glamour, Elle och Cosmo och gå över till Tara, bara för att jag är siffran 48?

Jag tänker i alla fall aldrig på åldern på kändisen eller modellen som bär upp kläderna utan jag ser plagget. Huruvida det sen passar på mej har inte med min ålder utan snarare på kroppsform och tillfälle!

Det är märkligt hur de som tycker mest om detta ämne är längst ifrån detta otvivelaktiga faktum, och tror sig veta mest och bäst. Lite grann som att de största barnuppfostransexperterna är de som inte har några egna barn...

Vänta bara tills ni kommer hit själv - jag börjar förstå min 94-åriga farmor som tyckte det var för jäkligt att kroppen var så skröplig när hjärnan var 24!

2009-11-11 @ 10:23:49
Postat av: Sara

Det som är snyggt är snyggt oavsett ålder!!Stil kommer inte med ålder det finns ju unga 20 åringar som klär sig som tanter också (och med detta menar jag det som anses typiskt tantigt)och det tycker jag inte är snyggt trots att deras biologiska ålder anses vara "snygg".

2009-11-11 @ 10:43:38
Postat av: Anonym

vem bryr sig om åldern? det är bara en siffra, ser man ung o snygg ut fast man e 60 så e väl de skitsamma.

2009-11-11 @ 12:21:33
Postat av: Angie

Marie: jag är bara 25 men jag förstår precis vad du menar, min mamma har alltid tyckt detsamma som du och jag kan inte annat än hålla med er!

2009-11-11 @ 14:57:19
Postat av: Rozi

Damn HOT couple ..

2009-11-12 @ 08:20:28
URL: http://rozis.blogg.se/
Postat av: Fröken B

Lönlöst att analysera hur demi ser ut på omslaget, det är ju retucherat till max. Hon ser äldre ut än 25år i verkligheten. Men inte illa efter 3 barn, allt jag kan säga är att hon har en bra plastikkirurg.

2009-11-12 @ 15:19:38
Postat av: Juicy Couture diaper bag

Amazing article. Bookmarked it already. Best regards, Ken.

2011-06-14 @ 13:21:38
URL: http://www.juicycoutureonlines.org/
Postat av: Coach Outlet Online

I'm happy I found this blog ! It's very good and thank you for sharing it !

2011-11-15 @ 10:20:19
URL: http://www.mycoachoutletstoreonline.com
Postat av: coach outlet store

In my experience, most people adore Coach Outlet Store or they hate it, there's not much of an in-between. And that's true of most lines that really go for it when it comes to having a point of view-the more personality a bag has, the wider the gulf between the lovers and the haters becomes. If you need to acquire the focus, you need to sustain the coach outlet store online, which with stylish components that will immediately concoct you appreciably more attracting and outstanding.



2011-12-28 @ 07:04:22
URL: http://www.coachoutletstoreonlinelove.com
Postat av: louis vuitton sale

Successfully buying products from the louis vuitton sale online now, people can even have handbags as gifts. Time is limited. Just seize the chance.The choices are likely to be basically countless seeing that louis vuitton outlet occurs with the help of completely new and also incredible concepts once in a while.

2011-12-28 @ 07:10:17
URL: http://www.louisvuittonoutletsaletime.com
Postat av: coach outlet

Attention! coach outlet is offering new products at favorable prices for August. Brighter colors, finer looks and newer designs, all bring you a whole new summer. As a fashion and modern lady, you can never have too many bags but Coach, Coach is a great leather handbags brand. coach outlet store online have different look according to different designer concept.



2011-12-28 @ 07:10:19
URL: http://www.coachoutletcoach-outlet.com
Postat av: coach factory outlet

No one can deny the shopping at the coach factory outlet is satisfactory. For the low prices and good quality.Coach handbags from the coach factory online are popular now because of the colorful fabric. It is fashionable and beautiful. You can see the opening of the bag like wave, which is its special design.

2011-12-28 @ 07:10:44
URL: http://www.coachfactoryoutletday.com
Postat av: coach outlet online

I heard of

coach outlet online



through the advertisement when I was shopping. And now I often brow the webpage and buy Coach bags online.The

coach outlet store online



are utilized for formal event in company area that will display your excellent taste.Not only does a briefcase make is easier to carry things.

2011-12-28 @ 07:18:15
URL: http://www.coachoutletonlineuscoach.com
Postat av: louis vuitton outlet

The choices are likely to be basically countless seeing that

louis vuitton outlet



occurs with the help of completely new and also incredible concepts once in a while.Fashionable, classical and unique,

louis vuitton bags



are really beautiful. The quantity is limited, hurry to buy one for yourself.

2011-12-28 @ 07:24:20
URL: http://www.louisvuittonoutletbagso.com
Postat av: louis vuitton uk

The latest fashion collection contains those bags suitable to be worn in both casual and formal environment. We provide the best quality

louis vuitton uk



with the most reasonable price we can offer as you see in our online store.If you want to catch up to the latest vogue, having

louis vuitton



Handbags of the latest styles can absolutely satisfy you.Just visit LV outlet webpage and select the most suitable products for yourself.

2011-12-28 @ 08:36:24
URL: http://www.louisvuittonuk-outlets.org.uk
Postat av: coach factory outlet

coach factory outlet is famous for the discounts it offers. Latest coach purses and sunglasses can be purchased at discounted rates from this coach outlet store.You can find all kinds of coach bags whatever you chose which one in coach factory outlet online will never be out of fashion. Not only they have many nice and design styles, but also made from the finest leather and fabric.

2011-12-28 @ 09:39:10
URL: http://www.coachfactoryoutletonlinecool.com
Postat av: louis vuitton uk

More and more people can afford louis vuitton uk, not to say they are on sale. Price is not equivalent with value,they own classical style, fine materials, elaborate technique.If you want to catch up to the latest vogue, having louis vuitton Handbags of the latest styles can absolutely satisfy you.Just visit LV outlet webpage and select the most suitable products for yourself.

2011-12-28 @ 09:39:49
URL: http://www.louisvuitton-days.org.uk

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:


URL:


Kommentar:

Trackback
Links