header to ads



Hotspot Obsessions


Den här helgen har jag kommit underfund med att det är en massa saker som jag "behöver".

Långa skjortor - Mycket av min shoppingrelaterade tankeverksamhet cirkulerar just nu kring att hitta de perfekta lite längre skjortorna. Både med vid och smal sillhuette. Perfekt till ett par smala svarta byxor, gärna med en kavaj över.
Höga stövlar - Till hösten (om inte tidigare) ska jag hitta ett par lårhöga stövlar (eller iallafall knähöga) stövlar som jag ska ha till smala svarta byxor och en lös herrig kavaj. Åh så snyygggt!
Lång kjol - Ja, jag är verkligen trött på det korta. Ge mig en långkjol som jag kan kombinera med en slinkigt sladdrig skjortblus.
Krackelerad Bayswater - Det var "längesen" jag köpte en ny väska. Den klassiska Bayswatern har varit under radarn länge och igår när jag var inne i Mulberry-butiken hittade jag en perfekt "Hotspot-variant" av klassiskern i krackelerad lack. Cool med ändå klassisk - precis som jag skulle vilja beskriva min stil.
Vida svarta byxor - Utöver alla smala svarta byxor som jag behöver investera i letar jag efter ett par perfekta vida raka svarta byxor som sladdrar längs benen. Så elegant! Acnes ovan hade varit PERFEKTA om linningen inte hade varit så osmickrande.

Kommentarer
Postat av: cat

Love it!

Postat av: Randy

En sån väska är jag oxå sugen på ;)

2009-03-22 @ 17:35:00
URL: http://randys.blogg.se/
Postat av: pella

minimarket har alltid grymma svarta, vida byxor som ju är en siluett de brukar köra nästan varje säsong!

2009-03-22 @ 18:33:36
URL: http://thebunheadisback.blogspot.com
Postat av: tuzz

Väskan e grym likaså byxorna :)

2009-03-22 @ 18:34:54
URL: http://tuzzangoessmartshopping.blogg.se/
Postat av: Camilla

Du är nog den enda som skulle kunna överbevisa min tes om att lårhöga stövlar är någonting annat än smaklöst. Det ska bli jätteroligt att se och jag hoppas verkligen på dig. Tack för en superbra blogg.

2009-03-22 @ 19:17:05
URL: http://camillascorner.wordpress.com
Postat av: Malin

Långkjol, I hear you sister. Med tanke på dess tillgänglighet denna sommaren så skall det bli intressant att se massans ställningstagande; kommer de att våga eller kommer de att banga? Grymt roligt om det senare alternativet vinner - välbehövligt. Själv satsar jag på Filippa Ks bedårande variant med perfekt svall och hög midja. Mums.

2009-03-23 @ 10:04:12
Postat av: Ida

Köpte två långa skjortor från Pour för några år sen och de är definitivt några av de mest använda plaggen i garderoben. Långkjolen som jag köpte för något år sen är också ett fint plagg fast jag har den för sällan. Tycker det är svårt att veta vilka skor jag ska ha till..

2009-03-23 @ 11:02:50
URL: http://www.fashionnerds.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:


URL:


Kommentar:

Trackback
Links