header to ads



Smoothing Lacquer

Häromdagen gjorde jag ett så kallat impulsköp. Torr om läpparna vid Dior-disken på NK slog jag till. Till skillnad från många andra impulsköp måste jag dock säga att det här var ett särdeles lyckat sådant.
Kvinnan i disken sa att läppglanset hade utslätande effekt (ja lite faktiskt) och att känslan var svalkande och behaglig (Behaglig ja, svalkande nej), men den främsta anledningen till att jag valde just den här produkten i läppglossdjungeln baserades på helt andra grunder. Enligt mig var nämligen den vinnande faktorn den totala avsaknaden glittereffekt. Att hitta en fin korallfärg utan pärlemor och glitter vet jag av erfarenhet är en svår uppgift. Som bonus upptäckte jag även att lägglanset inte har samma extrema blöteffekt som många andra produkter på marknaden. Jag har aldrig förstått varför någon vill se ut som om de har en högglansig drypande blöt lackyta på läpparna.

Nog om detta. Glosset heter Dior Lip Polish Smoothing Lacquer och färgen har nr  003. Priset är 300 kr.

Kommentarer
Postat av: Mimo (fashion stylist i Paris)

Jag vet inte om det beror på mitt liv som student i utlandet, men 300:- för ett läppglans låter helt sinnessjukt dyrt. Det ser dock väldigt fint ut och din ring är fantastisk (:

Postat av: hotspot

Mimo: Jag håller helt med, det är dyrt. Frågade dock inte om priset innan jag slängt upp det på kassan (klassiskt misstag) annars hade jag nog tvekat, vilket jag iofs är glad för nu att jag inte gjorde. Inget ont som inte har något gott med sig eller nåt :) Ha ha, ja där kom mina ringar med

2009-06-24 @ 15:08:46
URL: http://hotspot.webblogg.se/
Postat av: Paula

ringarna var verkligen himla fina:)

2009-06-24 @ 15:35:39
URL: http://ingridpaula.blogg.se/
Postat av: Maria

Om det är helt skimmer- och glitterfria gloss du vill ha är YSL Gloss Pur ett hett tips. Finns i olika rosa och koralliga nyanser.

2009-06-24 @ 15:44:28
URL: http://elmikas.blogspot.com
Postat av: Emma

Fantastiska ringar!

2009-06-24 @ 15:53:11
Postat av: Anonym

ROCK!

2009-06-24 @ 16:23:14
Postat av: Angie

Herregudars vad dyrt, dock verkar det som (enl din beskrivning) att det är ett läppglans helt i min smak. Har heller aldrig gillat varken glitter eller högglans... Tål att funderas på. Är det drygt?



Håller med ovanstående, väldigt fina ringar! Har nyligen förlovat mig så nu hoppas jag på att hitta en perfekt vigselring som matchar när det är dags för bröllop om 2 år :-).

2009-06-24 @ 17:08:55
Postat av: Linnéa

Tjusigt alltihop! Läppglans, ringar och naglar. Vad har du för nagellack? Är verkligen sugen på ett snyggt korallfärgat utan pärlemorglans och är tacksam för köptips :)

2009-06-24 @ 19:07:35
Postat av: Linnéa

Så himla tjusigt alltihop! Både läppglans, ringar och naglar. Vad har du för nagellack? Jag är ute efter ett korallfärgat utan pärlemor och är tacksam för köptips :)

2009-06-24 @ 19:51:49
Postat av: anna

så fina ringar, vad är det storlek på stenen?

2009-06-24 @ 20:37:10
Postat av: Frida

Nu när ringen ändå visades måste jag ju fråga hur länge du varit gift? Har följt din blogg (pinsamt) länge och kan inte minnas att jag läst att du gift dig, men hände det innan bloggtiden så är ju inte det så konstigt. Hursom såg det nästan exakt ut som jag drömmer om att det gör på mitt finger en vacker dag, så fint!

2009-06-24 @ 21:44:23
Postat av: Passepartout

det ser superfint! och inget glitter, det låter toppen.

2009-06-25 @ 07:49:14
URL: http://passepartout.webblogg.se/
Postat av: hotspot

Linnea: Essie i färgen Lifesaver

Frida: jag har varit gift i två år. Jag valde att inte skriva om det på blogggen. Ville hålla det privat av flera olika anledningar :)

2009-06-25 @ 09:16:01
URL: http://hotspot.webblogg.se/
Postat av: Frida

Gissade nästan på att så var fallet, vilket ju självklart är helt förståeligt med!

2009-06-25 @ 09:18:12
Postat av: Mikaela de Ville

Fint fint, gillar också gloss utan glitter så det där är nog värt att kollas in. Men som någon annan skrev. Dyrt dyrt också.

2009-06-25 @ 10:02:01
URL: http://www.queenstreet.se
Postat av: Lovisa

Åh, håller med dig precis! Svårt att hitta bra läppglans och nästan varje gång jag köper ett är jag missnöjd första gången jag använder det...

Följ mig Live From Dubai på http://lovisahegborn.wordpress.com

2009-06-25 @ 10:29:36
URL: http://lovisahegborn.wordpress.com
Postat av: Offida

Härligt med glans utan glitter, för då kan man ha bara läppglans och inget annat! Med glitterglans börjar glittret lätt glida omkring på ansiktet tills man ser ut som ngn sjuk mänska som har svalt en älva.

2009-06-25 @ 10:50:52
URL: http://fagerdam.blogspot.com/
Postat av: Cecilia

Vad hade du på dig när du gifte dig? Gissar att du var smashing! :)

2009-06-25 @ 13:40:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:


URL:


Kommentar:

Trackback
Links