header to ads



Louis Vuittons nya Madonnakampanj


Louis Vuitton F/W 09
Fotograf: Steven Meisel

Ni har väl hört att Louis Vuitton har valt att göra en favorit i repris inför höstkampanjen? Madonna fortsätter att vara lyxmärkets ansikte och kampanjnamn.

Själv måste jag säga att Photoshopjobbet på den här bilden är närmast löjeväckande. Jag är inte någon rabiat motståndare av lite uppiggande retusch men att transformera en 50-åring till en vaxdocksliknande sweet 16 är verkligen uppochnedvända världen för mig. Varför välja Madonna överhuvudtaget när det verkar som om det är något helt annat de vill ha. Katastrof!

Vissa tycker sig se referenser till Tara de Lempickas konst men jag vette tusan...


Tamara de Lempicka

Kommentarer
Postat av: Josefine

Åh vad snygg :)

Postat av: Sara

Ja verkligen helt sjukt att försöka göra om en 50 årig powerlady till Jane Austen eller något annat oskuldsfullt!! Det blir så uppenbart att de endast vill komma åt Madonnas ikonstatus och inte henne i egenskap av modell. Vad är nästa steg, måste de kanske skriva ut "LV proudly present Madonna" för annars kommer ingen att förstå att det är hon!!

2009-06-26 @ 21:54:09
Postat av: Daniel

Att en 50-åring görs så snygg e ju bara för coolt.



Visar att ålder ska man strunta i!

2009-06-27 @ 10:50:54
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/
Postat av: Emma B.

Jag håller med, jag gillar det inte heller.

2009-06-27 @ 10:57:46
URL: http://scarfff.blogspot.com
Postat av: OLESSIA

nice blogg

2009-06-27 @ 13:00:30
URL: http://dreamolessia.blogg.se/
Postat av: Ann

Jag gillar det! Åldern spelar väl ingen roll! Man retuscherar ju även 18-åriga modeller så varför skulle man inte retuschera en 50-åring?

2009-06-27 @ 13:51:26
Postat av: lin

håller med om att hon liknar en vaxdocka. tänker på törnrosa; sovandes/glaslik som en död.

2009-06-27 @ 16:54:52
URL: http://metrobloggen.se/kina
Postat av: Anonym

Ann & Daniel: det handlar ju inte om att hon är retuscherad, utan om att de har retuscherat henne till oigenkännlig. Om "åldern" inte spelar någon roll, varför kan hon inte då få se ut som en 50-åring?



(och jag menar inte att de ska låta henne vara au naturelle. Som Karolina skrev i sitt inlägg, lite fix-up är okej, men man ska utgå från den ursprungliga skönheten. Tycker jag)

2009-06-27 @ 17:36:52
Postat av: Ms Shallow

Ann & Daniel: det handlar ju inte om att hon är retuscherad, utan om att de har retuscherat henne till oigenkännlig. Om "åldern" inte spelar någon roll, varför kan hon inte då få se ut som en 50-åring?



(och jag menar inte att de ska låta henne vara au naturelle. Som Karolina skrev i sitt inlägg, lite fix-up är okej, men man ska utgå från den ursprungliga skönheten. Tycker jag)

2009-06-27 @ 17:37:38
URL: http://msshallow.blogspot.com
Postat av: Patrik

Ann + Daniel: Ni lever i er egen värld. Förstår tydligen inte uppenbara resonemang. Jösses..

2009-06-27 @ 22:40:28
Postat av: Josefin

Är det inte meningen att hon ska se ut som en vaxdocka?

2009-06-27 @ 23:02:28
Postat av: ISA

Hon liknar den brittiska modellen Sophie Dahl.

2009-06-28 @ 12:40:33
Postat av: Malin

Jag tycker inte att hon retusherats till "oigenkännlig". Man ser klart och tydligt vem det är och hon ser ut ungefär som hon gjorde under drowned world/substitute for love-tiden. Hon är ju retuscherad för att se ut som ett konstverk och en staty, inte för att hon ska se ut som en 16-åring. Ibland tycker jag din kritik är lite löjeväckande.

2009-06-28 @ 14:45:06
Postat av: Patricia

Jag trodde det var meningen att hon skulle se ut som en målning eller staty....

2009-06-28 @ 16:27:27
Postat av: ALB

Om det nu är ett särskilt konstverk de vill referera till bör de väl göra att lite bättre jobb än det ovanstående. Det är ju inte direkt som att kapitalet saknas. Nu ser M mest ut som något slags halvmänniska/halvutomjording. Liksom, för att vara en tavla ser hon för verklig ut, men för att vara verklig ser hon för overklig ut. Inte coolt någonstans.

2009-07-03 @ 21:09:16
URL: http://annalindenbostrom.blogspot.com
Postat av: christian louboutin boots

vill referera till bör de väl göra att lite bättre jobb än det ovanstående. Det är ju inte direkt som att


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:


URL:


Kommentar:

Trackback
Links