header to ads



Mellanöstern i fokus


Givenchy Haute Couture Fall 2009

Det verkar helt klart som om modeblickarna riktas österut just nu. Riccardo Tisci valde att presentera en minst sagt mellanösterninfluerad Haute Couture-kollektion för Givenchy. Hur reaktionerna kommer att bli på detta ska bli intressant att följa. Det har ju hänt tidigare att modevärlden, med hård kritik som följd, har försökt flirta med Islam och de österländska kulturerarna. 1994 presenterade till exempel Karl Lagerfeld en klänning med broderade citat från Koranen. Uppståndelsen blev då total. Karl Lagerfeld hävdade, efter att ha blivit dödshotad, att det hela var ett misstag och valde att förstöra klänningen.

Kommentarer
Postat av: Third Blog

Mode väcker helt klart känslor iallafall! Måste också passa på att säga att det alltid är lika kul att läsa din blogg, den är välskriven och du är mycket kunnig :)

Postat av: Lina

Hej Hotspot!

Jag har letat som en galning efter Dagmarväskan som du nu har i din ägo. Snälla hjälp mig, var kan jag få tag på den? Jag har googlat och googlat, men hittar inget.

Bor i Gbg...

Hälsar Lina

2009-07-08 @ 22:58:04
Postat av: Darling

mode o religion - alltid sämsta kombinationen.

2009-07-09 @ 04:03:20
URL: http://killmydarlings.blogspot.com
Postat av: air yeezy shoes

Hej Hotspot!

2009-07-09 @ 07:54:35
URL: http://www.shoes-base.com
Postat av: johanna

HEJ =) Vad gullig blogg du har, allt bra? Skall vi följa varandra med bloglovin? Kram

2009-07-09 @ 13:02:09
URL: http://www.johannaagren.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:


URL:


Kommentar:

Trackback
Links