header to ads



Populära Prada

På tfs kan man hitta redaktionella fotojobb som alla utgår ifrån ett och samma plagg. Som vanligt är Prada närmast löjligt överrepresenterat i de redaktionella modeplåtningarna. Även om bara två vårnummer har publicerats än så länge är exemplen på jobb där Pradas skrynkelplagg finns representerade oräkneliga.
Jag tycker att det är fascinerande hur nära stylisterna håller sig "orginalstylingen", bortsett från något halsband och någon udda kavaj är stylingen nästan identisk med den man såg på catwalken. Visst har man hört rykten om att modehusen ofta kräver att deras kläder stylas i redan satta "looks" när de lånas ut men det är ju trots allt inga annonser utan just redaktionella jobb så det borde man som stylist faktiskt inte bry sig om, men...de är väl rädda för att bränna sina Prada-skepp vilket skulle kunna leda till problem med att få låna plagg i framtiden...


Bild: Prada S/S 09

Kommentarer
Postat av: Josefin Ericson

Stylister borde våga experimentera! Orginalet e snyggt, men de har man ju rean sett :P

Postat av: Klang

På killsidan är Givenchy look helt klart mest över överrepresenterat! Dock kommer FÄRGSVÅGEN inte långt efter, med då överrepresenterat av Givenchys rosa färger där med.

2009-02-09 @ 19:58:42
URL: http://klang.blogg.se/
Postat av: Øydis Holen

Syns det er kjipt og uinspirerende om man ikke ser variasjon plagget kan brukes i/til hva!........

2009-02-09 @ 23:47:42
Postat av: clara

Jag måste bara säga att jag ÄLSKAR din blogg. Den är till skillnad från de andra modebloggarna, spännande, lärorik, inspirerande och rent mode. Vem bryr sig om hur många pizza man ätit innan man drar på sig sina "topshop" skinnbrallor. Det märks att du älskar mode för vad det är!

2009-02-10 @ 08:25:02
Postat av: Ingrid

Fast frågan är om man kan få nog av Prada...

2009-02-10 @ 08:54:05
URL: http://ingrid.blogg.se/
Postat av: Malin the housewife.

Jag skulle aldrig passa i sånt mode, inte ens en liten touch utav det. Vissa har det andra inte. HAHA.



:) Keep the good work up!



/Malin

http://www.malinwallin.se

2009-02-10 @ 10:01:02
URL: http://www.malinwallin.se
Postat av: Simply me

Annu konstigare tycker jag nar folk kommer in pa jobbet (jobbar pa Prada i Beverly Hills) och vill ha exakt den looken som visas pa catwalken. Om jag t.ex foreslar att de kan anvanda en jacka till nagot annats ocksa sa tittar de pa mig som om jag inte ar riktigt klok! Josses liksom... tank lite sjalv...

2009-02-11 @ 03:51:40
URL: http://www.metrobloggen.se/lasweden

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:


URL:


Kommentar:

Trackback
Links