header to ads



Loves första omslag

Bild: Love nr 1

Redan för flera månader sedan började det spekuleras kring vem som skulle landa omslagsuppdraget för Katie Grands nya tidning Love.
Det ryktades om Beth Ditto och mycket riktigt - så blev det (alltså inte agy som drottningen av England). Jag vet inte riktigt om jag tycker att det var nödvändigt att hon skulle vara naken...

Kommentarer
Postat av: johanna

Naken är väl precis det hon SKA vara!

Naket är så jävla trist idag med tusentals benrangel som viftar med armbågar hit och dit och ser svåra ut.

Uppfriskande med en annan typ av kvinnoform i mediabruset för en gångs skull. Som dessutom INTE är gömd i massa "figursmickrande" tält.

Postat av: hotspot

johanna: Själv är jag trött på all uppmärksamhetstörstande nakenhet oavsett om det är en smal eller mullig modell. Det blir så provocerande uppenbart vad det är de vill åstadkomma...och om de nu vill vara så "härliga" och naturliga och visa på olika sorters skönhet varför retuschade de då bort bröstvårtorna...

2009-02-13 @ 09:54:54
URL: http://hotspot.webblogg.se/
Postat av: Frida

Nu måste jag nog säga att jag inte riktigt håller med dig Hotspot (för första gången(?)). Jag tycker snarare att det är befriande att hon är naken och ett riktigt statement från Katie Grands nya projekts sida. Det är möjligt att valet föll på Ditto just för att hon är en storlek eller två större än ex Agyness, och det kan ju diskuteras om det är rätt eller ej. Men - jag är ändå övertygad om att människor mår bra av att se något annat än size zero ibland, även om det grundas på att skapa rubriker och att få uppmärksamhet (inte ser Ditto ut att må dåligt över det om så är fallet - hon ser ju bara lycklig ut).

Får en känsla av att Hotspot vänder kalla handen så fort det visas lite hud, att du nästan gör det per automatik (Tom Ford parfym, Calvin Klein jeansreklam osv.). Kan hålla med om att det många gånger kan kännas omodernt men tycker nog inte att det gör det i det här fallet!

2009-02-13 @ 10:04:19
Postat av: Ida

Äsch.. visst det är naket men hon är ju så jädrans härlig. Om man känner till Beth sen innan så är inte naken något okänt område. Hon klär ju av sig lite titt som tätt. Fast det är klart.. varför är bröstvårtor så tabu ?? Varför är nakenhet provocerande.. det är ju bara kroppar och vi alla ser ju ut så.. tycker naken bara är naturligt. Fast det är klart att det kanske hade varit fräsigt med lite schyssta kläder på..

2009-02-13 @ 10:17:04
URL: http://www.fashionnerds.se
Postat av: Käthes blogg mode & skönhet hos Amelia

Jag är också trött på all (onödig) nakenhet inom tidnings- och modebranschen, men måste medge att det känns befriande att se en stor kvinna med härliga former.

2009-02-13 @ 10:28:38
URL: http://www.amelia.se/kathe
Postat av: hotspot

Frida: Jag motsätter mig verkligen inte valet av omslagsmodell - tvärtom. Men jag tycker att det blir lite att göra "ett billigt trick" av det hela när man väljer att klä av Ditto naken. Själv tycker jag att det hade varit BRA mycket coolare om hon har stylats vrålfashion i Prada eller varför inte någon glittrig Balmaintrasa. Det hade varit ett coolt statement och fashion enligt mig. Detta känns påklistrat "kolla vad härliga vi är som vågar visar en naken rund kropp". Som sagt var - ja, jag är emot nakenhet när den känns uppenbart publikfriande, medvetet försök till att vara "provocerande" eller uppmärksamhetstörstande (som här). Men (!) jag har inget emot nakenhet i sig, inte om den känns naturlig och motiverad.

2009-02-13 @ 10:48:04
URL: http://hotspot.webblogg.se/
Postat av: hotspot

Anna Krimskrams - jag råkade av misstag radera din kommentar - sorry! SKriv gärna igen :)

2009-02-13 @ 11:00:56
URL: http://hotspot.webblogg.se/
Postat av: Anna Krimskrams

Ok, tar det igen.



Håller med om att det vore grymt häftigt att styla Ditto i t.ex. Balmain. Alla kan klä av sig nakna men inte alla kan komma i modehusens små kläder. Fattar inte att modehusen inte inser vilken jättemarknad det ratar när de inte gör större kläder än en italiensk 42:a...

2009-02-13 @ 11:48:59
URL: http://krimskrams.webblogg.se/
Postat av: F

Jag tycker att det är sjukt intressant att det blir en diskussion kring nakenhet, eller snarare att man är trött på "uppmärksamhetstörstande" nakenhet just för att hon är större än det rådande modeidealet dvs något som verkar vara en ny våg av heroinechick tjejen som syns mer och mer. Skulle verkligen du reagera på samma sätt om det vore ännu en bild på Agyness med flashande tuttar eller de närmast om lily cole viker ut sig i playboy igen?

Hur många nakenbilder har man inte sett på kate moss utan att ens reflektera att hon är just naken eller vad som var baktanken med bilden, vill den provocera, vill den visa upp ett ideal eller är det helt enkelt bara en framsida, ett modejobb eller en konstnärlig bild.

Om du nu är trött på nakenhet i media/mode, var då tydlig med det i inlägget istället för att falla i fällan, och bara svälja och tycka samma saker som hela den här branschen gör. Det är tröttsamt och tar inte den svenska modejournalistiken någonstans i rätt riktning.

2009-02-13 @ 14:14:05
URL: http://handmedownbloppis.blogspot.com/
Postat av: hotspot

F: Att visa nakenhet endast för att provocera, chocka eller få uppmärksamhet är något som jag skrivit om vid ett flertal tillfällen (och då har det absolut rört sig om smala modeller). Se bara vad Frida skriver:

"Får en känsla av att Hotspot vänder kalla handen så fort det visas lite hud, att du nästan gör det per automatik (Tom Ford parfym, Calvin Klein jeansreklam osv.). Kan hålla med om att det många gånger kan kännas omodernt men tycker nog inte att det gör det i det här fallet!"



Jag ville inte göra detta till en viktdiskussion och tycker att det känns trött att man absolut måste få det till det. Jag tycker att omslaget är fint (färgerna, ljuset, typsnitten), jag tycker att Ditto var ett bra och roligt val av omslagstjej men jag tycker att det känns trött att de valde att exponera henne naken. Varför kan det inte vara bara så enkelt? Varför måste det betyda att jag uppmuntrar ett smalt modellideal eller motarbetar en mångfald bland modeller? Notera att jag skriver ingenting om hennes storlek eller vikt i inlägget men ändå tolkas det som om jag tar en ställning i just viktfrågan. Jag förstår inte...

2009-02-13 @ 15:08:29
URL: http://hotspot.webblogg.se/
Postat av: Anna Klara

Jag tycker nakenheten känns väldigt naturlig här, avsaknaden av bröstvårtor tycker jag bara är positiv, annars hade de kanske utgjort lite av ett blickfång. Såhär ser jag helheten, hon blir mer statyliknande.



Sen får jag tillägga att jag blir glad av att se en mage som liknar min på ett tidningsomslag :) Det våras för överhänget!

2009-02-13 @ 15:30:52
URL: http://annaklara.karlsson-online.com/
Postat av: Caroline

Det är väl något ställningstagande att hon är naken, att stora kroppar är vackra och passar på omslag likaväl som smala.

Vill väl representera att det inte är en tidning med pinnmodeller, att det är något för alla storlekar.

Sedan är ju Beth Ditto i hetluften.

2009-02-13 @ 16:18:06
URL: http://coffeechic.blogg.se/
Postat av: johanna

ja de uteblivna bröstvårtorna retar mig sanslöst mycket! Överlag är man ju självfallet mättad till vansinne på nakenhet. Är högst medveten om deras önskan om provokation, men jag skulle känt mig mer provocerad om de försökt med ett "vågat modellval" och sen klätt bort henne

2009-02-13 @ 16:18:13
URL: http://fghrst.blogg.se/
Postat av: Vickan

Jag håller definitivt med om att hon inte behöver vara naken. Är så trött på all nakenhet och sex överallt, sex är inget heligt längre, det är bara en sak i mängden, något man tröttnar på. Antar att det också är därför som porrindustrin blir mer och mer bisarr eftersom att folk är trötta på det vanliga. Hade Beth Ditto varit smal så hade detta omslaget sett ut som vilket trashightherrmagasin som helst- alltså ingenting som känns 'fashion'.



Sen kan man ju undra om Beth Dittos vikt är så mycket sundare än ett 'benrangels'?

2009-02-13 @ 17:36:09
URL: http://lifeandtimesofvictoria.webblogg.se/
Postat av: Alinde

Äh, vadå du förstår inte? Du har postat detta inlägg, och inte utan egen synpunkt. Varför hon skulle vara naken? Det är väl att inbjuda till diskussion? Hur ska vi veta varför du lägger till den kommentaren. Den var ju himla onödig egentligen.

2009-02-13 @ 18:17:44
Postat av: Malin the housewife.

Hehe jag fattar ingenting. Vad är det för tidning? :) Kokobombom.



Kram Malin





2009-02-13 @ 18:47:49
URL: http://www.malinwallin.se
Postat av: Diana

Beth Ditto är typ den coolaste i hela universum om du frågar mig. Coolare än alla så kallade supermodeller och it-girls.

2009-02-13 @ 19:54:15
Postat av: hotspot

Vickan: Intressant och tänkvärd kommentar i allra högsta grad! Hade Ditto varit en supermal modell hade folk förfärats "man ser ju nyckelbenen!" men nu när det är en fyllig person är det (utan att tänka ett steg längre) toppen och vackert endast för att hon är mullig - dubbelmoral, enligt mig. Varför kan inte folk få vara bara fina som de är - oavsett!

2009-02-13 @ 23:17:42
URL: http://hotspot.webblogg.se/
Postat av: anna

håller fullkomligt med, det mest provocerande vore väl att försöka sätta på henne något riktigt haute couture-plagg.

2009-02-14 @ 10:57:27
Postat av: Camilla

Jag håller med Hotspot här. Det har inte med naken hud och prydhet att göra utan mer synen på mulliga modeller. Tyvärr är det så att när en mullig tjej visas så ska det alltid poängteras att hon är just mullig (och ett enkelt sätt att göra det är ju att låta henne vara naken, då blir det liksom dubbelmodigt). Kanske också på grund av att det inte finns mycket high fashion som görs för kvinnliga former. Det får aldrig bara vara en vacker/cool tjej i snygga kläder. Oavsett vikt. Det kan jag tycka är trist med modereportage att det inte kan vara större spridning av kroppstyper (ja, jag vet att det är opraktiskt). Utan att något ska påpekas ... bara snygga bilder på snygga kläder som sitter snyggt.

2009-02-16 @ 09:42:17
URL: http://c2-grannemedkaos.blogspot.com/
Postat av: Darling

Om Giselle, Adriana, Kate och resten av magra modevärlden kan klä av sig - varför inte Beth? Jag älskar det. Provokativt är ljuvligt!

2009-03-04 @ 11:34:57
URL: http://killmydarlings.blogspot.com
Postat av: coach outlet store online

coach outlet store online generally variety within the buying price of $120.00 in order to $450.00, however they perform possess little purses as well as scarfs which are below $100.00. It has however getting confirmed how they insure the fact that merchandise you purchase will genuinely be reliable mentor product to Coach Outlet Store. The Coach Outlet Online Store sells many series. The Coach shoulder bags are always the best popular series because they are very practical and beautiful.



2012-05-08 @ 04:39:42
URL: http://www.coachoutletstoreonlineso.com
Postat av: coach bags

Coach Bags has been voted by Hour Detroit magazine readers as the Best of Detroit in their 12th annual readers'poll. As a fashion and modern lady, you can never have too many bags but Coach, Coach is a great leather handbags brand. coach outlet store online have different look according to different designer concept. After graduating from university, my cousin came back to my hometown from USA last month. She told me that Coach Outlet Store is very popular among her classmate.



2012-05-08 @ 04:42:37
URL: http://www.coachbagsoutlete.com
Postat av: louis vuitton uk

Welcome to order Discount louis vuitton uk and lead a fashionable, luxury and elegant life from our Louis Vuitton Canada Outlet Store. Enjoy the shopping now here! Search for anything anywhere with Lycos as smartphones. louis vuitton online shop sale nice louis Vuitton Sac Graffiti online. Best Place To Buy Louis Vuitton Online. If there ever been a designer that deserved a loyal legion of fans,



2012-05-08 @ 04:45:04
URL: http://www.louisvuittonukk.co.uk
Postat av: louis vuitton outlet

In the web times, even if you are a noble person on Louis Vuitton Outlet, or to real action to prove himself, has been integrated into a new era.If in a foreign country to join the twitter, it is best to join army of micro-Bo; “After can we buy yogurt with louis vuitton bags outlet mark ?” In a handsome news, consumers with sarcasm to commented. Constance is Spanish, and JiaShiJie “vogue amounts to a person” style,Louis Vuitton handbags, he DuoNian 20 different career hardly intersects with fashion. 1990 constance join danone engaged in marketing and sales DuoZhong function of the work. Foreign media critics say, constance in the mass market experience which help the LV win bigger consumer group. LV may be in income level lower a group of customers gain more profit. here to buy Louis Vuitton handbags outlet, perfume, bags, shoes and sunglasses online?



2012-05-08 @ 04:45:25
URL: http://www.louisvuittonoutletbagse.net
Postat av: coach outlet

coach outlet can provide the coach exactly the same is expected in a retail store. It can help you find bags of various colors, shapes and designs, which prove once again that the coach is actually a selection for the housekeeper. coach outlet store online generally variety within the buying price of $120.00 in order to $450.00, however they perform possess little purses as well as scarfs which are below $100.00. I heard of Coach Outlet Online through the advertisement when I was shopping. And now I often brow the webpage and buy Coach bags online.

2012-05-08 @ 05:44:52
URL: http://www.coachoutlete.org
Postat av: louis vuitton uk

On the date when the louis vuitton uk on sale, all people will pour into the stores. At this time, it on the booths will be wiped out, and only one or two days the seller will declare that there is no stock anymore. Louis Vuitton Store Online Handbags can also bring great accuracy as well as practical applicability and fashionable. LV bags in the Louis Vuitton Outlet are a feminine update on an urban classic. With plenty of room for all of your essentials this covetable carryall will take you through the weekend in style.

2012-05-08 @ 05:45:09
URL: http://www.louisvuittonoutletukc.co.uk
Postat av: coach outlet online

At the Coach Outlet Online Store, quality products and satisfying service are provided;High safety and prompt delivery is guaranteed. No one can deny the shopping at the Coach Factory Outlet is satisfactory. For the low prices and good quality. coach outlet handbags You can not just save your cash but also your time inside a convenient way to obtain the exact same bags product and do not be concerned the shippment of one's products.

2012-05-08 @ 05:45:24
URL: http://www.coachoutletonlineso.com
Postat av: coach factory outlet

Today, following half a century, mentor leather-bases Coach Factory Outlet continues to be the delicate craft of leather-based master is accountable for, coach factory online is one of the most popular and successful leather brands in the U.S. market.Coach stands for the most-admired innovative style and conventions in American fashion. coach factory outlet online is one of the four playable survivors in Left 4 Dead 2. He was a high school health teacher and coordinator for the freshman football team before the Infection hit his hometown of Savannah.



2012-05-08 @ 05:45:45
URL: http://www.coachfactoryoutletonlineso.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:


URL:


Kommentar:

Trackback
Links