header to ads



Omotiverat?


Bild: Hayden Panettiere designar väska

Det måste ju vara så att kändisarna faktiskt tjänar multum på alla deras "klädkollektioner", "väskmärken" och andra (enligt mig) obefogade modeprojekt. Hayden Panettiere har precis designat en väska för Dooney & Burke och jag förvånas över att jag själv väljer att ge det utrymme här på bloggen men vid det här laget känns det så ointressant med kändisdesign att fenomenet nästan har blivit intressant. Vem är det som köper allt "kändisskräp"?

PS. Ok, jag kan visserligen erkänna att jag inte är helt stringent i mina åsikter för visst applåderade jag, högst entusiastisk, Chloé Sevignys kollektion för Opening Ceremony. Men visst känns det bra mycket mer motiverat än Hayden för Dooney & Burke? Folk som köper Haydens väska känns "lurade" medan Chloés kollektion känns som en motiverad investering. Naturligtvis blir vi alla lika "lurade" i slutändan vare sig man röstar på team Chloé eller Hayden men jag vägrar att falla till föga utan står envetet fast vid att Haydens väska är kommersiell skit när den är som värst medan Chloés kollektionf för OC var snudd på ett mästerverk och fullt motiverat.

Kommentarer
Postat av: Shirin

väskan var faktiskt riktigt snygg!

Postat av: Martina

Håller med dig.. Vem f*n köper all "skit"..?!

2008-11-24 @ 16:23:39
URL: http://rum.blogg.se/
Postat av: Matilda

Ja, precis Chloé är mer kopplad till mode än Hayden. Men asså jag blir också så trött. Det finns så många unga, kreativa. nya modeskapare som skapar otroligt intressanta kläder, smycken mm. som borde få mer utrymme.

2008-11-24 @ 17:26:22
URL: http://www.pusspjett.com
Postat av: Yoyo

Fast...väskan var ju snygg!

2008-11-24 @ 18:02:45
Postat av: tina

Karolina, boken stylist av anna wintour, är den något att hänga i granen? i så fall, var köper man den billigast?



kan du tipsa om någon annan fin bok om mode, design eller inredning?

2008-11-24 @ 19:08:30
Postat av: hotspot

tina: Förslåt att jag inte svarat tidigare, har inte hunnit. Det beror ju på vad man vill ha ut av boken. Jag tycker att den är intressant då den tar upp några av världens främsta stylister och visar deras jobb i retrospektiv. Jag har flera hundra böcker om mode- inredning- och design, de flesta väldigt bra så det är otroligt svårt att tipsa om någon specifik när jag inte vet närmare vad det är du är ute efter och är intresserad av att läsa om - modehistoria, modeillustrationer, designklassiker, designerporträtt, modefotografi, biografier....

2008-11-24 @ 19:16:06
URL: http://hotspot.webblogg.se/
Postat av: Anonym

Hade du dömt ut väskan lika hårt om den hade varit skapad av någon creddigare "kändis" i samarbete med ett modehus som du gillade? Det tvivlar jag på.

2008-11-24 @ 19:39:13
Postat av: hotspot

Anonym: en väntad fråga... Väskan är inte min stil oavsett vem som designat den.

2008-11-24 @ 19:47:50
URL: http://hotspot.webblogg.se/
Postat av: boysen illustration

Den där väskan var gräslig och lika intetsägande precis som Hayden.

2008-11-24 @ 20:37:58
URL: http://boysenillustration.blogg.se/
Postat av: nana

Fy f*n vilka gräsliga väskor.

2008-11-24 @ 20:44:58
Postat av: Veronika

Inte för att det hör till saken men vart har "Hitta stilen" tagit vägen? Saknar de inläggen!!

2008-11-24 @ 23:00:13
Postat av: lisa

Hej!

första gången jag läser din blogg. tack för intressan läsning. kan bara hålla med dig om att de där väskorna var bland det hemskaste jag sett.

hoppas du får en bra dag i vår kära huvudstad!

2008-11-25 @ 06:53:45
URL: http://atstorningsfriskajagbli.blogg.se/
Postat av: Jenny

Jag förstår din synpunkt, men "lurad"? Ni modebloggare predikar ju alltid att man ska ha på sig det man själv tyckerom. Vi får väl hoppas att folk köper saker för att de tycker att de är snygga, och då behöver väl ingen känna sig lurad.

2008-11-25 @ 11:06:48
Postat av: Emma

Jag håller med dig till fullo. Knas!

2008-11-25 @ 13:18:35
URL: http://misslindholm.blogg.se/
Postat av: Sakura

Jag håller med dig, man blir lite trött på allt. "Kändisarna" får ju alltid utrymme oavsett om det dom gjort är bra eller ej. Sedan kan man väl inte påstå att något kändismärke är speciellt framgångsrikt heller? Kanske Jay-Z's märke eller ngt annat hiphopmärke, men jag har inte så stor koll på dem. Därför känns det ju så tråkigt när det finns så grymma nya designers som brinner, men som inte får utrymme för att visa upp det.



Annars undrar jag, hotspot, har du ngn slags modeutbilding/annan utbildning eller halkade du in på banan? Du är bra, skönt med en blogg som inte bara visar: detta åt jag idag etc. :D

2008-11-25 @ 13:48:24
Postat av: lisa

Nja, jag håller inte riktigt med dig. Kanske är det helt enkelt så att eftersom Chloë anses vara en modeikon så är "hennes" kollektion mer ok, får mer ros inom de egna leden och anses vara cred. Haydens väska tycker jag var ruskigt ful, men för min del får det gärna förekomma fler kändiskollektioner; den konstiga hypen kring de här plaggen/skorna/smyckena eller vad det är kommer att falna.



PS. Många snygga foton på sistone, kul att få se "dagens"-bilder!

2008-11-26 @ 03:07:39
Postat av: Sara

kläder som kläder. designväska som designväska = design som design. Varför skulle en väska designad av en mer etablerad och "offentlig" designer vara mer motiverad än en väska gjord av en med ett annat yrke? Förstår inte vad du menar. Visst, det är kommersiellt skräp, men är inte (nästan) alla kläder och all mode det?

2008-11-26 @ 16:13:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:


URL:


Kommentar:

Trackback
Links