header to ads



Christian Dior Resort 2009 - Nja...

image2430
Bilder: Christian Dior Resort 2009

John Galliano har visat sin Resort 2009-kollektion för Christian Dior. Blommor och volanger i massor. Jag är dock
inte helt övertygad. Jag ger inte mycket för stylingen eller håret och make-upen för den delen heller. Kollektionen känns väldigt kommersiell, vilket vid närmare eftertanke många resort-kollektioner tenderar att göra. Är det måntro så det ligger till att det är en medveten och vedertagen strategi?

Kommentarer
Postat av: Frida & Fabulous

I like it!

Postat av: Ellen

Av bilderna så känns det inte så... ja, udda, direkt. Känns lite blasé nästintill och tycker inte att formerna smickrade modellernas kroppar heller.

2008-05-13 @ 18:23:34
URL: http://fuckingfancy.blogg.se
Postat av: annahita

nej, usch, vad barockt.

2008-05-13 @ 18:43:25
URL: http://ifyoureintoit.blogspot.com
Postat av: Anonym

Kommersiellt måhända, men sött!

2008-05-13 @ 20:02:59
Postat av: lisa

Jag undrar vilken resort som har den där stilen....inte nån jag längtar till i alla fall....

2008-05-13 @ 22:42:13
Postat av: Anna

Tror faktiskt att det är lite så, meningen att det ska gå hem hos massorna (som fortfarande har lite mer pengar än "svensson") då det är en mellankollektion som man kan håva in extra pengar på.

Tack för en bra blogg som plockar fram sånt som jag själv vill se och läsa men som jag inte orkar/hinner ta fram själv!

2008-05-14 @ 09:17:57
Postat av: Fashiondarling

Kollektionen hade sina ljusglimtar, men överlag lite tacky... Varför alla dessa hemska balklänningarna?

2008-05-14 @ 17:46:23
URL: http://fashiondarling.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:


URL:


Kommentar:

Trackback
Links