header to ads



Chanel Resort 2009

image2442
Så har Karl Lagerfeld visat sin resort-kollektion vid en poolkant i Miami. Visningen inleddes i klassisk svart/vit Chanelanda för att sedan gå över i en ljust pastellig och lättsmalt färgskala. Vissa delar av kollektionen hade kunna flytta direkt in i Paris Hiltons garderob, bland annat den logo-prydda rosa t-shirten som hade gjort sig utmärkt på den bortskämda arvtagerskan. Min tes om kommersiella resort-kollektioner tycks hålla i sig. I en förlängning kanske RTW-kollektionerna blir exprimentella imagevisningar medan resort och pre-fall kollektionerna blir de som får kassan att klirra.
Jag gillar den lilla randiga saken bäst och mest!
Det är omöjligt att inte kommentera skorna! Klackarna verkar bara bli galnare och galnare och Marc Jacobs bakåtvända klack och Miuccias chandelierklackar ter sig helt plötsligt inte så galna i kontrast till Karls pistolskor i plexiglas. Tydligen rör det sig inte om några showpieces, de ska tydligen gå i produktion så vi får väl se vem som blir första kändisen att flasha de laddade skorna.

Kommentarer
Postat av: shifte

vad skojiga skor!

Postat av: Julia

Det bästa med visningen hade inget alls med kläderna att göra, utan jag tycker det var när konstsimmarna gjorde snygga dyk i den enorma poolen. Iförda baddräkter med bokstäverna C-H-A-N-E-L. Annars var det klädmässigt rätt trist, fast skorna är ju verkligen något över det vanliga. :)

2008-05-17 @ 13:34:54
URL: http://prick.blogg.se
Postat av: Mimo

Jag tycker att skorna var tuffa! Fast det hade varit ännu collare ifall pistolen varit knuten för då hade det varit ett bra budskap också :)

2008-05-17 @ 14:43:26
URL: http://mimostyle.webblogg.se
Postat av: Milton

Ha en bra kväll!
//Milton

2008-05-17 @ 19:22:09
URL: http://miltonvestin.se
Postat av: lisa

med risk för att vara en mode-tråkmåns så säger jag att jag verkligen gillar den här resort-kollektionen. kommersiellt funkar hos mig! skorna kan man ju lätt tänka sig på gwen stefani eller lily allen...

2008-05-17 @ 22:51:23
Postat av: Lina

Jag tycker verkligen om skorna. Jag älskar när man ser kläder eller accessoarer som verkligen förvånar och man tänker "wow, det där skulle jag aldrig kommit på men jag önskar att jag gjort det". Byxerna till höger tycker jag dock inte var så snygga, men den randiga klänningen var fin. Roligt med lite nya frisyrer också!

2008-05-18 @ 18:58:28
Postat av: Karin

haha balla skor!

2008-05-19 @ 19:53:38
URL: http://rueframboise.blogg.se
Postat av: minimee

Gud vilka coola skor!!! :D

2008-05-20 @ 14:47:09
Postat av: maxnike

after you possess a neutral gait, this could possibly be the shoe for the running. Our institution is regularly a expert and significant level branded apps buying and selling institution and specializes in different designs and best decent quality Nike Air Max shoes and Nike Shox, as well as Nike Air Jordan, etc.

2011-11-01 @ 04:13:43
URL: http://www.nikeairmaxs.co.uk/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:


URL:


Kommentar:

Trackback
Links