header to ads



Sébastien Tellier om Yves Saint Laurent



Jag hittade ett roligt klipp där Sébastien Tellier på ett mycket ostrukturerat sätt försöker förklara Yves Saint Laurents styrka och varför han personligen gillar YSL-kläder så mycket.

För er som inte vet vem Sébastien är kan jag meddela att han är en fransk musiker som mycket otippat ställde upp som Frankrikes bidrag i Eurovision song contest. Själv har jag varit betuttad i Sébastien sedan 2001 (då han släppte debutalbumet L'incroyable Vérité), delvis för hans fantastiska musik men även för
hans bohemiskt franska stil.

Jag bjuder även på en av mina favoritlåtar med Sébastien - Universe.


Kommentarer
Postat av: Emma

Jag älskar verkligen den mannen. Såg han på storan här i Gbg i våras...det var så grymt. Senaste skivan är så grym så sensuell:) Jag tycker hans tidigare album är väldigt ojämna..visst finns det ngr fina bitar som La Ritournelle och Broadway.

Postat av: Linda

Sébastien är ljuvlig. Ska se honom i augusti :)

2008-06-25 @ 09:41:02
Postat av: Ida

Oh Monsiuer Tellier ;) precis som syster säger så är han grym. Gillar hans dekadenta och charmanta sätt/leverne... och när han bryter på franska när han talar engelska ;)

2008-06-25 @ 10:38:43
URL: http://www.fashionnerds.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:


URL:


Kommentar:

Trackback
Links