header to ads



Francis Ford Coppola och Sofia Coppola för Louis Vuitton


Bild: Ny annons för Louis Vuitton med Francis Ford Coppola och Sophia Coppola

Det har under en period ryktats om att Sofia Coppola tillsammans med sin far, Francis Ford Coppola, har varit kampanjaktuella för Louis Vuitton. Nu är det bekräftat och ovan ser ni annonsen som går i samma anda som de redan legendariska bilderna med
Mikhail Gorbachev och Keith Richards. Bilden är plåtad i bästa "Out of Africa"-anda (trots att den är tagen i Argentina) av Anne Leibovitz.
Jag gillar Sofias motivering till varför hon tog uppdraget: "It was flattering to be asked. Plus I’ve known Marc Jacobs since I was 18. "


Bild: Från filmen "Out of Africa".
Rekommenderas varmt om man inte sett den. Maryl Streeps bästa roll!


Kommentarer
Postat av: Frågvis

Först vill jag säga, Tack för en jättebra blogg! Jag undrar vart du får alla bilder ifrån? Alltså var du hittar dem. Jag menar från visningar, annonser, jobb i tidningar mm. Jag menar, utbudet är ju enormt, ibland är det väldigt tröttsamt att sitta och kolla igenom allt. Leta efter nyheter och 'inspiration'.. Finns det nån webbtjänst? Eller typ epostlista som tipsar om uppdateringar?

2008-06-13 @ 13:51:46
Postat av: hotspot

Frågvis: Tack så mycket för fint beröm! Jag letar...och letar... och letar. Har jag gett mig tusan på att hitta en bild till något jag vill skriva om kan jag på allvar sitta i timmar och leta! Som sagt var utbudet är enormt och så vitt jag vet finns det ingen service som sammanfattar allt. Ha ha, du behöver dock inte kolla igenom allt, jag gör det åt dig så det räcker med att du kollar in hotspot :)

Postat av: Vouge

hej underbara du!

du pratade ett tag mkt om Italienska Vouges juni nr dàr alla modeller skulle vara svarta. Dà jag har turen att bo i Italien, sprang jag igàr o kòpte Vouge nr.. men inte var det med enbart svarta modeller. Har jag missat nàgot?

Tack fòr en bra blogg!

2008-06-13 @ 14:55:52
Postat av: hotspot

Vogue: Numret kommer det vet jag. Kan ha skrivit fel månad dock

2008-06-13 @ 15:11:41
URL: http://hotspot.webblogg.se/
Postat av: Frågvis

Nu är jag än mer imponerad av dig. Jag har ingen blogg eller så, utan använder bilder, annonser, din blogg osv för att få till den där extra twisten i min egen klädsel. Men ibland tar det som sagt tid.. Tack för svaret!

2008-06-13 @ 17:39:54
Postat av: felicia

åh underbara bilder!

2008-06-13 @ 20:12:23
URL: http://felicias.devote.se
Postat av: Linda K

åh Out of Africa! Kläderna, miljöerna, jag måste se den igen och igen och igen. Och storgråta!

2008-06-13 @ 21:54:35
URL: http://iabloggar.blogspot.com
Postat av: Maria

Åh jag älskar ju Meryl Streep men den här filmen har jag inte sett. Den blir perfekt en kväll när mannen är på tjänsteresa :-) Bara jag och en riktig tjejfilm (ser ut så iaf...) Tycker jag mig se att det är Robert Redford så är det ju nästan perfekt!! ;-)

2008-06-13 @ 22:36:22
URL: http://marialoving.blogspot.com
Postat av: hotspot

Linda K: Ja det är verkligen en fantastisk film. Åh, jag har inte sett den på år, får nog ta mig en "mitt Afrika"-kväll snart...

Maria: Åh då har du något att se fram emot. Och visst är det Robert Reford i sina bästa dagar :)

2008-06-14 @ 10:18:34
URL: http://hotspot.webblogg.se/
Postat av: Therese

Fast mest av allt ser ju francis Ford Coppola ut som Hemingway!

http://englischbine.files.wordpress.com/2007/03/hemingway-ve-defteri.jpg

2008-06-14 @ 14:29:51
Postat av: hehe

Hon heter Sofia Coppola, inte Sophia.

2008-06-15 @ 00:57:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:


URL:


Kommentar:

Trackback
Links