header to ads



Augustinummer


Bilder: Annonser ur Vogue UK augusti 2008

Tack vare min fantastiskt vän
Eleonore landar Vogue UK i min brevlåda varje månad. Idag låg augustinumret inplastat och lockande på mitt hallbord när jag kom hem. Lika intressant som det redaktionella innehållet är det att äntligen få se höstens kampanjer som det tisslats och tasslats om i månader (när började kampanjerna lanseras i augusti? Har det inte alltid varit september som varit månaden för de nya höstkampanjerna).

Efter att ha sett de flesta kampanjerna i tryck:

Bäst - Chanel med Claudia Schiffer (jag var så skeptisk men blev så positivt överraskad av både Karl och Claudia)
Sämst - Yves Saint Laurent med Naomi Campbell (min tveksamma inställning till Naomi spelar troligtvis en stor roll)
Största besvikelsen - Miu Miu med Vanessa Paradis (det hade kunnat bli så bra)
Same old, same old - Louis Vuitton med Eva Herzigova (blue skyes...)

Överlag måste jag nog säga att kampanjhösten ser ovanligt lam ut.

Kommentarer
Postat av: Ida

Chanelannonsen ser väldigt fin ut! Själva bilden känns inte så Chanel, även om plaggen gör det, kul!

Postat av: Little Peaché

Jag är också så besviken på Miu Miu kampanjen. Hon är så fint och samarbetet hade kunnat bli bra mycket häftigare än vad det var.



Mvh LIttle Peaché

2008-07-09 @ 08:18:42
URL: http://littlepeache.webblogg.se/
Postat av: Malin på Livingroom

chanel ser fint ut där..

2008-07-09 @ 08:36:51
URL: http://livingroom.blogg.se/
Postat av: catta

Förlåt att jag tjatar..!



Vad var det för tvätt på dina svarta jeans du köpte? Tänkte bara om de där skrapade är fina i verkligheten, svårt att se via hemsidan..!





2008-07-09 @ 09:14:23
Postat av: Pernilla

Har du någon sida eller dylikt du kan tipsa om som har klänningar med helt öppen rygg? Har s nöat in mig på det men inte hittat ngt.. Acnes webbshop har jag dock redan spanat in.. tack på förhand

/Pernilla

2008-07-09 @ 10:00:19
Postat av: Klara

Det är är kanske lite off topic, men jag har hittat en snygg, men dyr, väska som jag funderar på att köpa. Den är grå, och då undrar jag om du tycker att grå väskor är något att satsa på? Eller gör jag bäst i att investera i en svart eller brun?

2008-07-09 @ 10:34:53
Postat av: Anonym

Lite offtopic här också :DDD Man måste ju fråga proffsen ;)

är det nån som vet var man kan köpa en klänning som liknar den här sjukt snygga som Leona Lewis hade på Mandelakonserten??

http://youtube.com/watch?v=HkmP7Rx7vdk

Jag ska lätt se henne när hon uppträder på Viktoriadagen på Öland nästa vecka!!

2008-07-09 @ 11:12:32
Postat av: fashiondarling

Kampanjerna brukar väl köra i augusti. Dock var Oscar de la Renta tidig i år och körde sin fall ad redan i julinumret (som alltså kom ut i juni) av amerikanska Vogue, till hans konkurrenters stora förtret...



Jag måste ändå säga att det finns några ljusglimtar bland kampanjerna. Jag gillar bland annat Burberry och Just Cavalli. YSL är dock nästan motbjudande...

2008-07-09 @ 11:19:09
URL: http://fashiondarling.blogg.se/
Postat av: Linda

Själv gillar jag Prada. Alltså Linda Evangelista! Redan det är tillräckligt. Kläderna är ju också fina som tusan. YSL gjorde också mig besviken, i och för sig att vårens kampanj var en succé. Jag minns inte när jag har varit så förtjust i en kampanj. Klippte lugg pga. Kate :)

2008-07-09 @ 11:29:18
Postat av: fashiondarling

Till dig som undrade om Leonas klänning; Jag vet tyvärr inte var du kan få tag på en liknande, men det är en Cavalli fall 2008. Eftersom det är en höstkollektion har nog inte lågprisaffärerna kopierat den ännu...

2008-07-11 @ 15:55:05
URL: http://fashiondarling.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:


URL:


Kommentar:

Trackback
Links