header to ads



Miuccia Prada

26631-2241
Bild: Spets från Pradas F/W 08-kollektion

"I have always hated lace...But I love a challenge, and thought it could work for my new 'femme fatale.'"
Miuccia Prada

"I thought using a little bit here and there is tacky, so we've had all Switzerland working on couture lace. They're in shock" Miuccia Prada

Jag tycker att Miuccia verkar vara en ytterst intressant person. Bara det faktum att hon väljer att arbeta med spets genomgående i en kollektion när det är en textil som hon avskyr. Enligt min meningen lyckades hon dock alldelles förträffligt! Vill ni veta mer om den spännande personen Miuccia Prada rekommenderar jag er varmt att läsa (om ni kan få tag på artikeln) intervjun med henne i förra numret av POP.

Minns ni när jag under förra modeveckan i Milano rapporterade om tomma stolar på front row? Tydligen är det samma visa i år, om inte än värre. Här kan ni läsa mer om Milanos modekris. Vad skulle Milanos modevecka vara utan Prada? Det är frågan som många ställer sig.

Kommentarer
Postat av: the mediterranean style

jag har aldrig gillar prada, lite fär konstiga kläder för min smak..

men miccua e en söt tant för övrigt

Postat av: Sofie

snygga mönster!

2008-02-21 @ 11:23:39
URL: http://sofiescorner.blogg.se
Postat av: Anette

Gillar spetsen och tror att Pradas kollektion kommer växa med tiden! Är riktigt nyfiken på Miu Mius kollektion...

2008-02-21 @ 11:35:09
URL: http://nettansliv.blogg.se
Postat av: Emma

Jag har alltid varit lite svag för spets. har en spetsblus som jag har haft i massa år, känns fortfarande riktigt snygg. Tror spetsen har kommit lite med Nu grave vågen...

2008-02-21 @ 11:48:44
URL: http://www.fashionnerds.se
Postat av: Anonym

väldit snygga mönster ;)

2008-02-21 @ 11:57:49
URL: http://malkysoltani.blogg.se
Postat av: Anonym

NÅR OG HVOR HAR MIU MIU SIN VISNING?

2008-02-21 @ 12:30:45
Postat av: hotspot

the mediterranean style: Åh, själv älskar jag prada och hennes konceptuella modetänk!
Sofie: :)
Anette: Ja, absolut! Spetsblus låter fint :)
Anonym: :)
Anonym: Miu Miu visar sista dagen i Paris, alltså nästa söndag.

2008-02-21 @ 13:08:15
URL: http://www.hotspot.webblogg.se
Postat av: annelie

skaffade mig en spetstop på rean, i en tant butik, den är såååå fin. o vet du vad, jag åker gärna till milano, de behöver bara fråga=)

2008-02-21 @ 13:45:16
Postat av: Anna

När ska du börja leta efter egna storys att skriva om än andras.

2008-02-21 @ 14:12:28
Postat av: hotspot

annelie: Ha ha, jag med! Ringer de så sitter jag på nästa flyg ;)
Anna: Jag förstår faktiskt inte riktigt vad du menar, jag tycker att det är precis vad jag gör? Någonstans måste jag ju dock hitta informationen ifrån, jag kan ju inte hitta på saker utan måste ju ha någon källa då jag knappast kan komma till och göra en exklusiv intervju med tex Miuccia Prada. Sen försöker jag alltid hitta en egen vinkel eller addera en personlig åsikt på informationen som jag hittat någonstans för att göra det jag skriver om unikt för Hotspot.

2008-02-21 @ 15:44:18
URL: http://www.hotspot.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:


URL:


Kommentar:

Trackback
Links