header to ads



Louis Vuitton - Where will life take you?


Louis Vuitton har producerat deras första reklamfilm, Where will life take you? Det officiella lanseringsdatumet av filmen är på fredag 15/2 men den går redan att hitta på internet så jag bjuder på den. Filmen är 90 sekunder lång och handlar om resandet som en inre resa (något flummigt).
Personligen blev jag föga imponerad av filmen, den kändes platt och hade lika gärna kunnat vara en påkostad reklamfilm för en mobiltelefon, speciellt om man ställer den i jämförelse mot
Pradas filmer som jag nyligen bloggat om.

Vad tycker ni?

Kommentarer
Postat av: Linda

Men det har ju ingenting med LV att göra? Eller? Jag fattar inte.

2008-02-12 @ 18:24:55
Postat av: hotspot

Linda. Ja det beror ju på hur man ser det...Det är en reklamfilm för företaget så på det sättet har det ju med LV att göra men jag förstår vad du menar...

Postat av: Line

Vackert tycker jag :)

2008-02-12 @ 19:13:30
URL: http://www.vintageandstardust.blogspot.com/
Postat av: sozie

Jag tycker att den var bra! Nästan bättre än pradas. Dock kanske mer effektfull på större skärm :)

2008-02-12 @ 20:10:25
URL: http://sozie.blogg.se
Postat av: Malin

http://www.tradera.com/auction/auction.aspx?aid=58189042 Ny FCUK- topp alla lappar kvar, helt ny! För stor för mig. Fynda =)

2008-02-12 @ 21:16:11
Postat av: Petra

Fint visst, men som Linda säger, har ju inget med LV att göra!? Pradas film var både vacker och 'logisk' men inte en chans att LV skulle vara ett steg i riktning 'inre utveckling' eller vad dom nu flummade om.

2008-02-12 @ 21:43:06
URL: http://petronelllas.blogspot.com
Postat av: Emelie

håller med dig. Den är vacker men tyvärr svår och jobbig att följa.

2008-02-12 @ 23:39:20
URL: http://rojosa.blogg.se
Postat av: Sandra

Inte så impad direkt, men jag skulle nog knappast gjort det bättre :/

Postat av: Louise

Jag tycker den är väldigt vacker, och tar dig med på en resa om LV´s historia, de började faktiskt med att göra resväskor. Precis som Hermes historia börjar med sadlar. Jag tror att det är tanken bakom filmen, de vill att folk ska komma ihåg var de började, innan alla hemska och billiga kopior började dyka upp. Resande är lättare att associera sig med för de flesta, istället för all reklam med fokus på "superglamour", en värld som de flesta är väldigt fjärran. Och jag som "väskfreak", har definitivt inget emot att resa, varken genom livet eller på semester, med LV på armen.

2008-02-13 @ 10:00:26
Postat av: Majs

Jag tkr den var jättebra och håller helt med Louise!!

2008-02-13 @ 16:00:28
Postat av: Parisa

Varför ska man försöka få det till något djupsinnigt att köpa en vara för flera flera tusen när det egentligen handlar om ren ytlighet? Aldrig sett en mer skenhelig och pretentiös reklam, fy!

2008-02-14 @ 09:29:40
Postat av: Stella

'Louis Vuitton har producerat sin första reklamfilm' ska det vara. Gör om, gör rätt. Eller ge skribentjobb till folk som faktiskt kan skriva.

2008-02-14 @ 23:41:22
Postat av: Louise

Till Stella!
Det där var riktigt elakt! Så uttrycker sig bara människor som är missunsamma, och avundsjuka! Sluta läs om det inte passar, svårare är det inte.

2008-02-15 @ 08:51:28
Postat av: Elin

jag gillar det...behöver man säga mer?

2008-02-20 @ 20:15:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:


URL:


Kommentar:

Trackback
Links