header to ads



Hitta stilen - Come fly with me!

image2374
Jag undrar hur många
"hitta stilen" jag gjort vid det här laget. Jag är, som några av er kanske redan vet, fascinerad av den gamla skolans flygvärdinnor.När flyg var något exklusivt för endast ett fåtal och flygvärdinna ett av de glamourösaste av yrken.

Scarf: Ingen flygvärdinna utan scarf - gärna från Hermes
Läppstift: Läppstiftet är även det obligatoriskt - gärna rött
Klänning: Klänning från Marc by Marc Jacobs som inte är helt olik en dåtida flygvärdinneuniform
Parfym: Balenciagas parfym Quadrille från 1952
Väska: Väska i retrostuk från Anya Hindmarch
Solglasögon: Retrobågar från Marni
Skor: Röda skor!

Kommentarer
Postat av: Fredrik

coola glasögon!

Postat av: Minimee

Jag älskar den här stilen!! Tänk om man fick klä sig så på jobbet!! Då skulle jag (nästan) se fram emot arbetsdagarna!! =D

2008-04-15 @ 10:51:40
Postat av: Flygvärdinnan

I love it!! Snyggt ihopsatt. :)

2011-11-19 @ 14:56:23
URL: http://www.flygvardinnan.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:


URL:


Kommentar:

Trackback
Links