header to ads



Korkat

image1869
Från vänster: Maria Soxbo chefredaktör på Modette.se, Linda presskontakt på Filippa K, Eleonore redaktör på Modette.se, Karolina Skande Hotspot

Vi skrattade lite lätt idag på  Filippa K:s pressvisning. Av 5 möjliga hade alla mörkt hår och knut. Jag vet, på bilden är vi bara 4 st men min redaktör, Nina, på Aftonbladet var tvungen att ta bilden. Det kändes korkat, men roooligt.

PS. ..och jag stör mig något fantastiskt på att jag har en hårtest som hänger i nacken...

Kommentarer
Postat av: fredrik

roligt val av bild! =o)

Postat av: Eleonore

Ha ha...fint det blev

2007-10-17 @ 19:40:10
URL: http://www.modette.se
Postat av: Sara

Jag börjar faktiskt tycka att det är riktigt fånigt med alla t-skedsgummor som går runt på stan med knutar på huvudet. Svenskar och speciellt Stockholmare är så j-a likriktade. Varför denna rädsla för att sticka ut och benägenhet att apa efter?? Så jäääääääääääääävla sorgligt

2007-10-17 @ 19:57:22
Postat av: Anonym

herregud vad patetiskt. kanske ni kan ta det som en wake-up-call??? ni är ju klonade ni mode-bloggare. sorgligt.

2007-10-17 @ 20:03:01
Postat av: hotspot

Fredrik: Ha ha, ja det ser onekligen lite roligt ut
Eleonore: Ja visst är bilden helt knäpp! Ha ha!
Sara. Själv älskar jag knuten och trivs så bra i den, oavsett om 10000 eller 0 andra gör det. Tänker inte sluta ha det bara för att några andra råkar gilla samma frisyr, det om något hade jag tyckt varit töntigt. Sen är jag lite trött på diskussionen - alla ser likadana ut som man hör i förbannelse... När jag sitter på tunnelbanan ser folk verkligen inte likadana ut...
Anonym: Ja, nu är det ju bara jag och Eleonore,i den ovan nämnda skaran, av 5 personer som är modebloggare ... Och som jag skrev innan - jag trivs i knut och tänker ha det även om jag är ensam om den eller delar den med 10000 andra. Att sluta ha knut bara för andra har det hade, enligt mig, visat på mer osäkerhet. Roligare att skratta åt det :)

2007-10-17 @ 20:17:51
URL: http://www.hotspot.webblogg.se
Postat av: Pernilla

Bra svarat på de negativa kommentarerna! Gillar dig och din knut! =)

2007-10-17 @ 20:22:08
Postat av: donnasandra

Skoj! :-P

2007-10-17 @ 20:52:13
URL: http://donnasandra.blogg.se
Postat av: Annika

Äsch, mörkt hår i knut är ju läckraste frisyren (betraktar nöjt min slarviga mörka knut i spegeln, haha)! Jag tycker att knutar är snyggast när de inte är så strama, så varför oroa sig över lösa hårtestar? You look great, som Richard Gere skulle sagt.

2007-10-17 @ 21:01:36
URL: http://beautifulones.blogg.se
Postat av: Alice

haha, du har så rätt. Ännu töntigare att inte ha något, bara för att en massa andra har det. (om man nu vill ha det). Jaja, vldigt fint iallafall med knut =) Kul för er som passar i det.. hade gärna gjort det men har tyvärr väldigt utstående öron ;P

2007-10-17 @ 21:59:22
URL: http://aliceg.blogg.se
Postat av: Angie

Jag håller med båda sidorna i den lilla debatten som har uppstått här. Man ska ju självklart se ut som man vill och ha det man trivs i men sen kan man ju fråga sig om man trivs i det för att det är en trend eller för att man verkligen tycker om det.

Därmed är inte sagt att det är fel att följa trender men jag kan också tycka att det blir lite löjligt när något sprids som en löpeld och var och varannan "fashionista" springer runt i det bara för att... Det blir ju inte särskilt unikt som bilden i inlägget visar och är det inte det varje modemedveten tjej eftersträvar?

2007-10-17 @ 22:44:02
Postat av: hotspot

Pernilla: He he, jag är helt enkelt bara lite trött på hela diskussionen "alla ser likadana ut", "det är patetiskt att följa trender", "modebloggare hämmar kreativitet och eget tänkande" - nonsens säger jag, det känns som om jag har sagt mitt i frågan vid oändligt många tillfällen. Tack iallafall :)
donnasandra: Ja det var ungefär vad jag tyckte också, ha ha
Annika: Ha ha, jag håller iofs med, den slarviga knuten är att föredra
Alice: He he, ja strävan efter att vara unik kan ibland enligt bli mig precis lika ängslig och osäker som desperationen att alltid vara rätt och trendig. Därför försöker jag att inte placera mig i något av de två ovanstående facken.
Angie: Jag svarar som ovan: He he, ja strävan efter att vara unik kan ibland enligt bli mig precis lika ängslig och osäker som desperationen att alltid vara rätt och trendig. Därför försöker jag att inte placera mig i något av de två ovanstående facken.

2007-10-17 @ 23:00:35
URL: http://www.hotspot.webblogg.se
Postat av: Victoronia

Det hade dock varit intressant att se andra varianter på frisyrer så att folk kan få lite mer inspiration. folk verkar ju inte kunna hitta egna idéer. Inbakad fläta t ex. Den är fin men knappt någon har den. Hade jag haft axellångt hår hade jag definitivt kört på den..

2007-10-18 @ 07:46:33
URL: http://victoronia.blogg.se
Postat av: hotspot

Victoronia: Ja men absolut, jag ska börja ha inbakat fläta för att inspirera även fast jag varken trivs eller passar i det?!? Låter inte det korkat om något... Kan jag inte bara få ha min knut, jag kan ju faktiskt inte rå för att det är fler än jag som gillar samma frisyr. Ska alla som har utsläppt hår sluta ha det bara för att det faktiskt finns en massa andra som faktiskt också har utsläppt?

2007-10-18 @ 08:55:57
URL: http://www.hotspot.webblogg.se
Postat av: Sara

Men man kan ju fråga sig varför ALLA gillar knut just nu? Har man alltid haft knut eller är det för att modeindustrin har hypat upp den frisyren? Man får så klart ha vilken frisyr man vill, men man kan alltid försöka se igenom de underliggande motivationerna. För just nu har välidgt många mode-flickor knut. Tyckte bara det är lite tråkigt hur stor inverkan modeindustrin har och att det faktiskt skapar likriktning.

2007-10-18 @ 09:03:10
Postat av: Frida & Fabulous

Här är en sjätte :) Gud så skönt det är att bli av med håret från ansiktet!

2007-10-18 @ 09:06:50
URL: http://fridafabulous.se
Postat av: hotspot

Sara: Ja men som sagt var, oavsett anledning till att jag gillar att ha knut (just nu) så tänker jag inte sluta ha för någon sorts anti-statement?!? Sen som sagt var jag är såååå trött på likriktings diskussionen. Just igår råkade vi alla ha samma frisyr samma dag men vi är,kan jag garantera, 5 personer med verkligen helt individuella stilar och personligheter... Sen måste jag bara säga - ALLA? Jag ser då massor av människor varje dag som inte har knut så du känner inte att du överdriver lite när du får oss 5 till att helt plötsligt bli ALLA?

2007-10-18 @ 09:11:32
URL: http://www.hotspot.webblogg.se
Postat av: Saskia

Att ni orkar...

2007-10-18 @ 10:23:05
Postat av: elin

Jag tror faktiskt att anledningen till att många (inte alla, långt ifrån) är att man får bort håret, det passar de flesta hårlängder och det går snabbt att fixa till. Sen säger några surpuppor att alla modebloggare har knut - var fick ni detta ifrån? På bilden ser ni tre modebloggare (den fjärda bloggar inte) som har knut. Jag lovar er, det finns rätt många fler modebloggare ute i Sverige.

Om ni har gått igenom varenda modeblogg som finns, och kollat upp deras frisyrer, och det faktiskt visat sig att varenda modebloggare har knut hela tiden, ja då har ni all rätt att påsta detta, men jag tvekar på att så är fallet.

Och ni som kritiserar, bara för att modebloggare är något mer offentliga, betyder det inte att det inte har känslor. Hur skulle ni känna om någon gick fram till er och sa "du är så jääääääääääääääääääääävla sorglig, och så jävla liriktig". Gud. Hur känns det att vara en nätmobbare?

2007-10-18 @ 10:32:54
URL: http://modisten.blogg.se
Postat av: Milo

Tja.. nog för att det ser lite klonat ut och kanske en aning löjligt ut just på det där fotot men det beror nog mest på att ni bjuder på det själva. Sen tänkte jag bara säga att det är fint med knut, oavsett hårfärg. Men finast är det med knut på ett tjockt hår, enligt min mening.. så det blir en ordentlig knut och inte en myggskit.

2007-10-18 @ 10:40:09
URL: http://lelomilo.blogspot.com
Postat av: ida

Är det inte dags med en ny frisyr då ;) själv fattar jag mig inte alls på den där knuten. Sådär hade jag det på kvällarna hemma när jag hade långt hår för slippa ha håret i ögonen... Nu har jag ju inget hår så det blir då inga lösa knutar..

2007-10-18 @ 10:40:22
URL: http://www.fashionnerds.se
Postat av: Sara

Har verkligen inte såra någon när jag uttryker min åsikt och för en diskussion här. Om jag trodde att Karolina, eller någon annan som har håret i knut, skulle jag hålla tyst. Ville bara få fram min frustration, men ska kanske byta forum.

2007-10-18 @ 10:57:22
Postat av: hotspot

Saksia: Tro mig, jag känner precis likadant (Ger jag dock inte något svar så får jag skit för det att jag inte "vågar" föklara mig och att det är "pinsamt" att inte säga sin "ståndpunkt".
elin: Jag är också så fantastiskt trött på hela "alla modebloggare är klonade"-diskussionen. Själv identifierar jag mig kanske inte främst som en modebloggare och känner ingen större närhet med vissa modebloggare än vad jag gör med främlingar på stan.
Milo: Jo och det var det som var hela grejen, vi skrattade själva åt det och tyckte att det såg knas ut så jag tänkte att det kunde vara underhållande...
ida: Det var ju just det... att byta frisyr bara för att några andra råkar ha samma frisyr tycker jag skulle vara vansinnigt töntigt. Om jag trivs i det, varför ska jag då byta... Det är ju att vara trendslav om något fast omvänt (om du förstår hur jag tänker).
Sara: Jag kan iallafall garantera att du inte stiger på några ömma tår vad det gäller mig personligen. Jag gillar diskussioner! Tycker bara att ditt resonemang känns väldigt trött, uttjatat och, ja faktiskt, likriktat...

2007-10-18 @ 12:37:42
URL: http://www.hotspot.webblogg.se
Postat av: ida

Jag tycker nog mest att det där med knuten är mest komiskt.. att något så simpelt får så mycket folk att reagerar. Jag säger inte att du behöver byta frisyr det var mest en rolig pik :) på bilden. Men jag tycker du är söt i nedsläppt hår också.. ja bara så du vet.

2007-10-18 @ 15:53:11
URL: http://www.fashionnerds.se
Postat av: Fröken SötSur

Ha ha...så det kan bli

2007-10-18 @ 19:26:46
URL: http://suratanten.blogs.se
Postat av: lenie

haha, klockrent!

2007-10-18 @ 22:21:49
URL: http://ettblogg.blogg.se/
Postat av: Victoronia

Menade inte att just DU skulle ha inbakad fläta för att inspirera. Inspiration hämtar man på en mängd sätt. Jag hade gärna haft inbakad fläta om jag kunde. Det var mest ett exempel.

Det är ju dock ingen slump att alla går omkring med en knut, det måste du ju ändå hålla med om.

2007-10-20 @ 02:46:51
URL: http://victoronia.blogg.se
Postat av: Lina

jag tror ändå att när det inte längre är "inne" med knut kommer alla sluta ha det även dom som hävdar att dom gillar det och struntar i om alla andra har det, som du säger.

2007-10-20 @ 14:11:02
Postat av: Linnèa

Alla trender blir uttjatade någon gång, och nu är det knutens tur att vika hädan.

2007-10-22 @ 22:01:19
Postat av: Sofia

Nu är det väl inte så att det är bara modebloggare som
följer samma mode. Alla som är modeintresserade oavsett om de jobbar eller inte jobbar med mode får lätt samma stil när något nytt kommer in. Just nu är det trendigt med hår i knut och ja, jag måste tyvärr säga att det är lite pinsamt att se att verkligen ALLA har det, och det är inte bara som du säger Karolina att du har det för att du tycker om det. Jag tror nog att du själv uppmärksammat det just för att det blev trendigt. Inget fel i det, men stå för det också.

Jag minns för ett år sedan eller mer när ni allihopa klippte er i exakt samma pageliknande frisyr... Då kände man direkt att näe, nu blir det för mycket. För det är inte så att det är det ni passar bäst i, jag är ledsen, men jag kan se dig i massor av andra frisyrer som skulle ta fram ditt ansikte och göra dig ännu vackrare.

Sen är det inget fel att man följer mode, slaviskt eller inte. Men man måste ju våga stå för att man gör det också. Och att man inte är egen eller har egen stil om man skriver ut till hela svenska folket om vad man har på sig, självklart kommer hälften att apa efter!

2007-11-03 @ 12:19:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:


URL:


Kommentar:

Trackback
Links