header to ads



Hotspot Obsessions

26631-1845

En helt ny säsong har presenterats och det leder naturligtvis till nya hang-ups!

Powerkvinnan från 80-talet: De här 80-talsreferenserna gillar jag. Glöm neonfärger, våfflat hår och taffliga tryck. Sofistikerat, kvinnligt och starkt!
Preen gör det så bra!
Tunna strumpbyxor: Efter tjocka heltäckande strumpbyxor börjar jag, konstigt nog, bli sugen på tunna svarta strumpbyxor igen. Eleonore är inne på samma bana och tydligen även Miuccia Prada. Det är jag, Eleonore och Miuccia med andra ord, ha ha. De tunna strumpbyxorna går väl ihop med powerkvinnan-stilen.
Fantasiskor: Jag vill ha glada, galna skor! Det känns helt naturligt att skorna får en central och belyst roll i och med alla otroliga skor som landar i butik våren 2008. Jag vill förstås ha redan nu!
Harlequin: Lustigt... Jag har under en längre period haft en "Hitta stilen" på gång med temat "Commedia dell'arte" det enda kruxet har varit att hitta några kläder som passar på temat. Tydligen tänker jag och Miuccia i samma banor igen då hon inför våren lanserar en hel Harlequin-kollektion. Min "hitta stilen" på temat får helt enkelt vänta till i vår.
Vridna tyger: Tyger som lindas och vrids runt kroppen känns tilltalande, vet inte riktigt varför. Speciellt när det är tunna, tunna tyger som lindas över en tight lite trasa. Precis som hos Preen.

Translation: A new season is served which means new things to obsess about! Power woman from the 80's - forget about fluo and tacky text t-shirts, sophisticated and powerful, thats how I like my 80's. Thin tights - I want thin tights, just like Miuccia does. Fantasy shoes - The shoes should be crazy and happy yet beautiful. Harlequin - I have thought about if for so long, obviously; so has Miuccia (yet again). Twisted fabric - tight around your body, ooooh!

Kommentarer
Postat av: frida h

när jag läste ditt inlägg hade jag just kollat in preens ready-to-wear kollektion. den är helt helt underbar. där fanns typ inte ett enda plagg jag inte skulle kunna tänka mig att bära. :)

2007-10-10 @ 14:32:51
Postat av: Lotte

Tunna strumpbyxor är inte så tokigt, synd bara att vi går mot kallare tider. :)

Postat av: Soovintage

Älskar också Preen!
Tunnare strumpbyxor ger ju också bra mycket snyggare ben än tjockare.

2007-10-10 @ 15:29:03
URL: http://soovintage.webblogg.se
Postat av: Linnea

Läs gärna mitt inlägg och medla gärna vidare så att fler kan medverka vid manifestationer runt om i landet mot det ökade gatuvåldet http://www.pingulicious.tjejsajten.se/blogs/81768/manifestation-mot-gatuvaaldet.htm

2007-10-10 @ 15:32:50
URL: http://pingulicious.tjejsajten.se
Postat av: Sofia

har också gillat tunna strumpbyxor ett tag!

2007-10-10 @ 16:09:23
Postat av: hotspot

frida h: Jag har haft ögonen på preen ett tag och de blir bara bättre och bättre!
Lotte: Vill man vara fin...
Soovintage: Ja preen=fantastiskt. Jo det stämmer nog kanske
Linnea: Ok
Sofia: Ja, jag börjar bli riktigt sugen!

2007-10-10 @ 17:34:47
URL: http://www.hotspot.webblogg.se
Postat av: Clara

Vi verkar ju ha litet liknande smak...
Har själv suttit och dreglat på domdär Miu Miu skorna i några dagar nu.. Skall helt klart införskaffa dom till våren.. Och tunna strumpbyxor. Riktigt nice det också, blir självklart val på alla julfester som kommer rätt snart.

2007-10-11 @ 14:08:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:


URL:


Kommentar:

Trackback
Links