header to ads



Koh Samui

26631-1355

Koh Samui är otvivekaktligen en av Londons mest charmerande butiker. Med ett handplockat utbud av kläder, skor och accessoarer från märken som Chloé, Matthew Williamson, Balenciaga, Dries van Noten och Vanessa Bruno är butiken en riktig fröjd för ögat. För mig var det bara se men inte röra som gällde men har man med sig stora plånboken bör man styra sina steg mot 65-67 Monmouth Street, eller det bör man göra i vilket fall för här finns inspiration att hämta!

Translation: Koh Samui is one of the nicest stores in London, with good brands like Chloé, Matthew Williamson, Balenciaga, Dries van Noten and Vanessa Bruno its a pleasure to visit!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hur fan orkar ni? Läs en bok eller gör något vettigt i stället. Det är inget fel i sig att vara intresserad av mode, men när hela ens liv kretsar om några paltor och shopping och vad som är inne eller ute. Hoppas ni ser tillbaka på era liv om femtio år och är stolta över att ni ägnade en majoritet av er hjärnkapacitet över var det är bäst att shoppa och vilka jeans som är ute vilken säsong. Grattis, ett bra ärv till mänskligheten.

2007-05-12 @ 17:48:08
Postat av: Ellie

Helt klart den bästa butiken för inspiration i hela London! Det är så roligt att få syna hantverket i sömmarna som man annars bara får se på bilder. Hela området runt butiken är jättemysigt!

och som kommentar till kommentaren ovanför...det är just för att mitt liv kretsar kring så mycket svårigheter som jag måste få ägna mig åt någonting roligt som mode för att få åtminstone lite nöje i tillvaron...faktiskt är det det som får mig att orka...

Postat av: petra

Du borde åka till Diverse i Angel, här finns också mycket fint..dock inte lika dyrt..:)

2007-05-13 @ 03:52:11
Postat av: Sneki

oohhh jag blir avviiisss...

2007-05-13 @ 08:51:19
URL: http://snekis-blogg.blogspot.com/
Postat av: sabina

Undrar varför butiken heter Koh Samui :p det är ju en ö i Thailand.

2007-05-13 @ 11:50:11
URL: http://schabina.blogg.se
Postat av: Emma

Sugen man blir!

2007-05-13 @ 13:21:56
URL: http://emmmis.blogg.se
Postat av: S.G

Längatr till London, gick förbi Koh Samui med gick aldrig in, ångrar det nu ...

2007-05-13 @ 14:30:28
URL: http://superficialglance.blogg.se
Postat av: julia

åh jag älskar affärer med handplockat utbud! mycket roligare än att ränna runt på t.ex. Harrods. Känns tusen gånger mysigare!

2007-05-13 @ 15:29:40
Postat av: Linda

Kan hålla med om att det lätt blir lite andefattigt när allt bara kretsar kring vilka inköp som ska göras härnäst och allt man vill ha och konsumera.
Lite obalanserat med bara yta och inget som väger upp det hela.
Men, mode är en konstform och att utsmycka sig har människor gjort i alla tider.
Det är inte på så blodigt allvar för alla. Idéen är väl ändå att det ska vara kul?
Antar att det är ett waste of time att läsa bloggar som denna om man retar upp sig på dess innehåll?
Piz ladies.

2007-05-13 @ 15:50:27
Postat av: anna

Har varit på "riktiga" Koh Samui. Det var underbart, till och med underbarare än butiken ;)

2007-05-13 @ 16:09:11
URL: http://fashionistaanna.blogspot.com
Postat av: Sanna

jaa den butiken såg helt underbar ut :D jag har faktiskt också varit på Koh Samui !

2007-05-13 @ 21:35:40
URL: http://ylvamark.webblogg.se
Postat av: hotspot

Anonym: Hur fan orkar du?
Ellie: Ja, fina grejer! I love Covent Garden!
petra: Hm, missade det
Sneki: :) Det var härligt!
sabina: Ja, det kan man ju fråga sig om massor av saker. De tyckte väl att det lät fint, eller så gillar de koh samui, vad vet jag
Emma: Ja, jag var sugen på att spränga min kreditgräns!
SG: Ja, det skulle du ha gjort :)
julia: Jag med, håller med!
Linda: Jag tycker att det är waste of time att ens besvara ett så korkat inlägg (inte ditt då utan det anonyma)
anna: Ha ha :)
sanna: Den var toppen! Har aldrig varit på Koh Samui men butiken duger gott åt mig :)

2007-05-14 @ 10:24:07
URL: http://www.hotspot.webblogg.se
Postat av: Anonym

Men ja, man blir faktiskt lite deppig när folk ställer frågor som inlads med "kan man ha..." följt av något som avslöjar att de hoppas på att det ska vara okej. Om det är något de VILL ha på sig, varför ödslar de tid på att bajsnödigt fråga om lov? Är det fashion? Att låta sitt egna tycke och smak styras av Tidens Tecken? Hotspot, är det okej?

2007-05-14 @ 17:03:24
Postat av: hotspot

Anonym: Jag kan förstå vad du menar, min föhoppning är att folk ska känna sig så trygga i sin egna estetiska övertygelse att det kvittar om andra tycker att det är rätt eller inte men samtidigt så gillar jag ju mode och trender och kan förstå att folk folk vill ventilera och diskuttera tiden tecken, jag gör det själv hela tiden med mina modeintresserade vänner. Har man inga såna så får man väl ventilera med någon annan i det här fallet mig så jag tycker nog inte att man ska vara för snabb att döma :)

2007-05-14 @ 17:12:35
URL: http://www.hotspot.webblogg.se
Postat av: me

om ni åker till den här butiken måste ni kolla in en doftljus serie som finns där. bruno triplet's B1, B2, B3 ljus. helt sjukt goda. bättre än diptyque och alla. B3 är helt klart bäst.

2007-05-14 @ 18:26:58
Postat av: Anonym

Alltså, ventilera = stämma av så att man inte råkar se pinsam ut?

2007-05-14 @ 18:48:03
Postat av: hotspot

me: jag som älskar doftljus...synd att jag inte visste det när jag var på plats :(
Anonym: Det var inte vad jag sa men är det din tolkning så får det stå för dig

2007-05-14 @ 19:27:42
URL: http://www.hotspot.webblogg.se
Postat av: Anonym

Det var en fråga. Som röjs av frågetecknet. Vad menas då, med att diskutera om man "kan ha" något man helt uppenbart VILL ha?

2007-05-14 @ 19:29:50
Postat av: hotspot

Anonym: vad är det du är ute efter? Jag kan omöjligt förklara eller stå som språkrör för hur alla som läser min blogg tänker och agerar?!? Det vore även trevligt med ett namn och en mailadress till någon så debattsugen, men det antar jag att du inte vågar!

2007-05-14 @ 19:32:48
URL: http://www.hotspot.webblogg.se
Postat av: Anonym

Men kan du inte berätta hur DU tänker då, när du diskuterar detta? Är det inte jättetråkigt om vissa plagg eller sätt att bära dem på faller bort ur valmöjligheterna - för att någon annan bestämt det? Är det inte jättesynd att så himla många känner ett behov av att "fråga om lov" innan de bestämmer sig ang. köp och outfits? Försvinner inte en betydande del av lusten i fashion som intresse med detta? Det gör det då för mig.

Varför så defensiv? Jag är nyfiken, inte debattsugen. Har absolut noll intresse av att "omvända" någon, vill endast nå större insikt.

2007-05-14 @ 19:37:56
Postat av: Anonym

...och eventuella informativa svar från andra än hotspot själv är förstås lika intressanta.

2007-05-14 @ 19:39:29
Postat av: hotspot

Anonym: Är jag defensiv för att jag frågar om ditt namn? Du vet vem jag är, är det inte rätt naturligt när man för en diskussion att båda parter är introducerade (men naturligtvis är det för mycket begärt...).Jag förstår som sagt var inte varför jag måste förklara, förtydliga eller rättfärdiga varför folk ställer frågor till mig angående mode? Varför inte låta folk göra/tro/tycka/fråga vad de vill? Folk får enligt mig fråga och skriva vad de vill så länge de inte är oförskämda. Det är inte jag som ställer frågor till någon om huruvida vad man kan/ska ha på sig så jag vet omöjligt hur de tänker. Min enda åsikt är att vill de fråga får de göra det och jag svara vad jag tycker! Nu avslutar jag den här nonsensdiskussionen, så tycker jag att du kan ägna di tid åt något du tycker är vettigt att fördriva tiden på.

2007-05-14 @ 19:48:11
URL: http://www.hotspot.webblogg.se
Postat av: Anonym

Jag har misstagit dig för defensiv då du använder multipla fråge- och utropstecken, och dramatiseringar som "varför MÅSTE jag" - my bad. Ja naturligtvis ska folk få fråga vad de vill, jag utövade bara den rätten. Och du din rätt att inte svara.

"Nonsensdiskussion" är endast din åsikt, jag tycker det är högintressanta frågor, vad som driver vår längtan att passa in, hur den yttrar sig och hurpass sunt eller totalt harmlöst detta är. Mitt intresse för andras kommentarer kring detta kvarstår! :)

2007-05-14 @ 19:53:29
Postat av: hotspot

Anonym: Det är inte jag som uttrycker mig med VERSALER för att understryka vissa saker... Ämnet kanske är intressant men på det sättet den här diskussionen förs är nonsens! Tyvärr kan jag inte ge dig de allsmäktiga svaren på dina frågor, och troligtvis inte någon annan heller....

2007-05-14 @ 19:57:21
URL: http://www.hotspot.webblogg.se
Postat av: hotspot

Hm, sen har jag i kommentaren ovan där du skriver att jag är defensiv inte använt mig av multipla uttrycktecken någonstans.

2007-05-14 @ 19:58:29
URL: http://www.hotspot.webblogg.se
Postat av: Anonym

"vad är det du är ute efter? Jag kan omöjligt förklara eller stå som språkrör för hur alla som läser min blogg tänker och agerar?!? Det vore även trevligt med ett namn och en mailadress till någon så debattsugen, men det antar jag att du inte vågar!" - Det var detta jag felaktigt uppfattade som defensivt, vilket a) inte är en fruktansvärd förolämpning för det första, och b) jag villigt erkände måste varit ett misstag.

Men nu börjar jag verkligen undra vad det är för (peep? eller inte peep?)-tår jag trampar på, jag har ingalunda bett om, eller hoppats på, några "allsmäktiga svar". Vet inte heller var jag felar så förfärligt i sättet jag "diskuterar" (ställer frågor?) på?

2007-05-14 @ 20:05:17
Postat av: hotspot

Anonym: Jag försår fortfarande inte vad du vill - du ställer väldigt omfattande och teoretiska frågor till mig: vad som driver vår längtan att passa in, hur den yttrar sig och hurpass sunt eller totalt harmlöst detta är. När jag skriver att jag omöjligt kan ge svar på de frågorna, duger det uppenbarligen inte... Jag tycker själv att jag försklarat min ståndpunkt i minst ett par kommentarer men uppenbarligen inte gett dig rätt svar eftersom du bara fortsätter upprepa dig i all evighet - och du här sitter jag inte i några peeptoes utan i vita tubsockor! Är det rätt eller fel? Kan jag ha det eller är det helt ute?

2007-05-14 @ 20:10:37
URL: http://www.hotspot.webblogg.se
Postat av: Anonym

Nej, de frågorna har jag inte direkt ställt till dig, med dem sammanfattade jag vår "nonsensdiskussion" efter att du "avslutat" (?) den.
Jag vet inte! Hur känner du dig? Fashion fever eller bara cool?

2007-05-14 @ 20:13:29
Postat av: hotspot

Anonym: anse den avslutad!

2007-05-14 @ 20:18:41
URL: http://www.hotspot.webblogg.se
Postat av: Bea

Ooops, vilket agg...
Det var väl inte så farligt ställda frågor?
Antar att det förr eller senare kommer att dyka upp ett visst ifrågasättande till modebloggens vara eller icke-vara. Så blir det ju alltid när något varit "stort".
Men som sagt, vilket agg...
Piiz!

2007-05-14 @ 20:43:28
Postat av: hotspot

Bea: Jag anser inte att jag uttrycker mer agg än herr/fröken/fru anonym... Sen tolkade jag det inte som ett ifrågasättande av modebloggandets vara eller icke vara.

2007-05-14 @ 21:02:21
URL: http://www.hotspot.webblogg.se
Postat av: Bea

Personligen får jag ut mycket av att läsa bloggar som din! Gillar tipsen och inspirationen ni ger, samt lättillgängligheten. Men jag kan även se att det börjar reta folk som tar det lite mer än lovligt bokstavligt, det ni skriver...

2007-05-14 @ 21:10:28
Postat av: Anonym

Har jag verkligen uttryckt agg? Jag förstår verkligen inte hur jag lyckats med det isåfall, men ber naturligtvis så hemskt mycket om ursäkt. Det var aldrig min mening att reta upp någon, och jag hade inte kunnat föreställa mig att mina frågeställningar skulle uppfattas som retsamma/provokativa/oförskämda.

Men fortfarande: om någon annan skulle vilja dela med sig av sitt tyck och tänk, är jag idel öra :)

2007-05-14 @ 22:02:15
Postat av: Anonym

...och jag vill tillägga att jag på intet sätt röstar för modebloggens icke-varande, har själv stor behållning av inspirationen både i form av bild och text, samt rena shoppingtips.

2007-05-14 @ 22:03:50
Postat av: coach outlet store online

coach outlet store online generally variety within the buying price of $120.00 in order to $450.00, however they perform possess little purses as well as scarfs which are below $100.00. It has however getting confirmed how they insure the fact that merchandise you purchase will genuinely be reliable mentor product to Coach Outlet Store. The Coach Outlet Online Store sells many series. The Coach shoulder bags are always the best popular series because they are very practical and beautiful.



2012-05-08 @ 03:50:49
URL: http://www.coachoutletstoreonlineso.com
Postat av: coach bags

Coach Bags has been voted by Hour Detroit magazine readers as the Best of Detroit in their 12th annual readers'poll. As a fashion and modern lady, you can never have too many bags but Coach, Coach is a great leather handbags brand. coach outlet store online have different look according to different designer concept. After graduating from university, my cousin came back to my hometown from USA last month. She told me that Coach Outlet Store is very popular among her classmate.



2012-05-08 @ 03:53:06
URL: http://www.coachbagsoutlete.com
Postat av: louis vuitton uk

Welcome to order Discount louis vuitton uk and lead a fashionable, luxury and elegant life from our Louis Vuitton Canada Outlet Store. Enjoy the shopping now here! Search for anything anywhere with Lycos as smartphones. louis vuitton online shop sale nice louis Vuitton Sac Graffiti online. Best Place To Buy Louis Vuitton Online. If there ever been a designer that deserved a loyal legion of fans,



2012-05-08 @ 03:55:18
URL: http://www.louisvuittonukk.co.uk
Postat av: louis vuitton outlet

In the web times, even if you are a noble person on Louis Vuitton Outlet, or to real action to prove himself, has been integrated into a new era.If in a foreign country to join the twitter, it is best to join army of micro-Bo; “After can we buy yogurt with louis vuitton bags outlet mark ?” In a handsome news, consumers with sarcasm to commented. Constance is Spanish, and JiaShiJie “vogue amounts to a person” style,Louis Vuitton handbags, he DuoNian 20 different career hardly intersects with fashion. 1990 constance join danone engaged in marketing and sales DuoZhong function of the work. Foreign media critics say, constance in the mass market experience which help the LV win bigger consumer group. LV may be in income level lower a group of customers gain more profit. here to buy Louis Vuitton handbags outlet, perfume, bags, shoes and sunglasses online?



2012-05-08 @ 03:57:53
URL: http://www.louisvuittonoutletbagse.net
Postat av: coach outlet

coach outlet can provide the coach exactly the same is expected in a retail store. It can help you find bags of various colors, shapes and designs, which prove once again that the coach is actually a selection for the housekeeper. coach outlet store online generally variety within the buying price of $120.00 in order to $450.00, however they perform possess little purses as well as scarfs which are below $100.00. I heard of Coach Outlet Online through the advertisement when I was shopping. And now I often brow the webpage and buy Coach bags online.

2012-05-08 @ 04:41:33
URL: http://www.coachoutlete.org
Postat av: louis vuitton uk

On the date when the louis vuitton uk on sale, all people will pour into the stores. At this time, it on the booths will be wiped out, and only one or two days the seller will declare that there is no stock anymore. Louis Vuitton Store Online Handbags can also bring great accuracy as well as practical applicability and fashionable. LV bags in the Louis Vuitton Outlet are a feminine update on an urban classic. With plenty of room for all of your essentials this covetable carryall will take you through the weekend in style.

2012-05-08 @ 04:41:59
URL: http://www.louisvuittonoutletukc.co.uk
Postat av: coach outlet online

At the Coach Outlet Online Store, quality products and satisfying service are provided;High safety and prompt delivery is guaranteed. No one can deny the shopping at the Coach Factory Outlet is satisfactory. For the low prices and good quality. coach outlet handbags You can not just save your cash but also your time inside a convenient way to obtain the exact same bags product and do not be concerned the shippment of one's products.

2012-05-08 @ 04:42:42
URL: http://www.coachoutletonlineso.com
Postat av: coach factory outlet

Today, following half a century, mentor leather-bases Coach Factory Outlet continues to be the delicate craft of leather-based master is accountable for, coach factory online is one of the most popular and successful leather brands in the U.S. market.Coach stands for the most-admired innovative style and conventions in American fashion. coach factory outlet online is one of the four playable survivors in Left 4 Dead 2. He was a high school health teacher and coordinator for the freshman football team before the Infection hit his hometown of Savannah.



2012-05-08 @ 04:43:06
URL: http://www.coachfactoryoutletonlineso.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:


URL:


Kommentar:

Trackback
Links