header to ads



Hotspot Top 10 - Summer essentials

26631-1408

Lite insnöad på listor just nu och den här gången tipsar jag om produkterna som kommer att vara oumbärliga för mig i sommar.

1.
Voluspas Pink Fatale doftar lent och mjukt av rosa grapefrukt, fruktiga mandariner, liljor och cashmere. Parfymen är baserad på kokosolja som återfuktar huden istället för att torka ut den som vanliga alkoholbaserade parfymer gör. Det bästa med Voluspas Pink Fatale är, förutom doften, den geniala roll-on behållaren som är otroligt behändig att ta med och använda.
2. Själv älskar jag att vara i solen, men dagarna då man skulle se ut som en övergräddad pepparkaka är förbi så en bra solskyddsfaktor är oumbärlig sommartid. Själv använder jag Cliniques solskyddsfaktor som känns somrig och fräsch samtidigt som den visat sig vara grymt effektiv. Köp en tub för ansiktet och en för kroppen!
3. Det här är den enda produkten som jag inte provat men jag ser omedelbart att färgen Los Cabos Coral är ultimat för sandalklädda tår.
4. Ole Henriksens All purpose Aloe Vera gel är obeskrivligt skön - speciellt efter en lång dag på stranden. Svalkande, återfuktande och lugnande på såväl ansikte som kropp. Can´t live without på sommarsemestern.
5. Dermalogicas Soothing Protection Spray lugnar och svalkar. Perfekt så fort huden känns torr, livlös eller irriterad. Jag sprayar mest hela tiden.
6. Urban Decay Lube in a tube är ett vårdande läppcerat förklätt till ett läppglans. Känns verkligen svalkande och krämig mot läpparna samtidigt som det blir lagom med glans och fin färg. Själv har jag NYC men inför sommaren är jag vansinnigt sugen på färgen Miami!
7. Rosie Jane är en australiensisk make up artist (håll koll på Australien, där händer det grejer) som ansåg det vara skvatt omöjligt att hitta bra make-up som såg naturligt ut, därför skapade hon sitt egna märke med produkter som skulle ge en naturlig och fräsch lyster. Jag gillar verkligen cheek glosset som ger ett strålande resultat! Celebriteter som Sophia Coppola, Cameron Diaz och Courtney Cox håller med mig.
8. Archipelago Botanicals produkter är en gammal favorit och bäst ur produktutbudet (av det jag provat) är duschgelen som doftar mango. Mmmmmm - sommar!
9. Jag är rutten på att lägga inpackningar och dona med håret men med jämna mellanrum behöver håret verkligen en boost. Mitt superspröda hår klarar dock inte av tunga inpackningar men Kerastase välgörande håranpuller passar verkligen mitt tunna skandinaviska hår. Resultatet sitter i länge och syns omedelbart efter behandling.
10. På sommaren behöver huden inte en fullt lika tjock och dryg lotion som på vintern utan då känns det fräscht med en lätt men kraftigt återfuktande lotion. Jag gillar verkligen Vaselines Aloe Vera fresh som doftar gott och svalkar en solkysst hud!

Translation: My ten "beauty must haves" for summer 1. Voluspa Pink Fatale Roll-on perfume, 2. Cliniques sun block, OPI Los cabos Coral, 4. Ole henriksens all purpose Aloe Vera gel, 5. Dermalogicas Soothing protection spray, 6. Urban Decays Lube in a tube, 7. Rosie Jane Cheek Gloss, 8. Archipelago Botnaicals Mango Shower gel, 9. Kerastase Nutritive Aqua-Oleum, 10. Vaselines Aloe vera Fresh

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej! en liten fråga bara. du hade tidigare ett par paper-waist byxor från tiger. Var har du köpt dem?
+ Du råkar inte ha sett nån snygg paper-waist kjol någonstans? Har hittat en fin på Filippa K men den var nån cm för kort för att sitta sådär perfekt. Mycket paper-waist här! =)

2007-05-28 @ 15:33:46
Postat av: hotspot

Anonym: Mina tigerbyxor har jag köpt på Tiger på NK. Monki har en fin paperbag-kjol vet jag. Acne har också en fin!

Postat av: Klara

Hejhej, hade ingen aning om att du var rödhårig
Kul ;P
Alla produkter verkar superbra! Ska försöka prova dem allihop!

2007-05-28 @ 15:38:54
URL: http://missklara.blogg.se
Postat av: Minna / SPANbloggen

bra lista. Jag har oxå kört kerastase kuren och den funkar bra! Jag blev dock väldigt sugen på Pink Fatale nu...
//minna

2007-05-28 @ 15:39:37
URL: http://www.spanbloggen.se
Postat av: hotspot

Klara: Ha ha, superSPRÖDa står det :) Inte rödhårog, snarare råttfärgad - tyvärr...
Minna: vad kul att du tycker det :) Ja den funkar faktiskt, jag brukar inte tycka att det gör varken till eller från med olika kurer, möjligtvis bara att min hår blir ännu stripigare alternativt fett... Ja, den doftar sååå gott och jag älskar att man kan ha den i väskan och bara smidigt applicera när man känner behov! Den känns lyxig på något sätt :)

2007-05-28 @ 15:42:46
URL: http://www.hotspot.webblogg.se
Postat av: Anna

Hej, jag du tips på en bra ögoncreme? jag använder dermalogica och kanske ska hålla mig till dem, men ole henriksens ögonkräm är oxå frestande.

2007-05-28 @ 15:49:07
Postat av: Sophie

Vet du vem som säljer Voluspas Pink fatale? Har inte sätt den i butikerna.
Mvh Sophie♥
www.sophisticatedsophie.se

2007-05-28 @ 15:49:56
URL: http://sophiesfashion.blogg.se
Postat av: Sophie

Sorry, missade länken!
Mvh Sophie♥
www.sophisticatedsophie.se

2007-05-28 @ 15:50:52
URL: http://sophiesfashion.blogg.se
Postat av: Martina

Kérastases Aqua-Oleum är superbra.

2007-05-28 @ 17:02:53
URL: http://www.bazaar.fashionblogg.se
Postat av: Bjooti

Lube in a tube i LA är en riktig hit också kan jag lova!

2007-05-28 @ 18:10:38
URL: http://bjooti.net
Postat av: Fröken SötSur

Ååååh....jag är grymt sugen på det där nagellacket nu vill jag lova.

2007-05-28 @ 18:23:11
URL: http://suratanten.blogs.se
Postat av: Anonym

måste ju fråga för du har så koll på saker o ting. var kan man hitta 70-tal jeans nånstans? som har bra passform. har kollat överallt men hittar inte, i sthlm vore jättebra.

2007-05-28 @ 18:57:26
Postat av: Jonna

Anna: Philosophys ögoncréme är fantasiskt bra. Finns på Cow!
Hotspot: Tack för dessa fruktigt fina sommartips!

2007-05-28 @ 19:47:45
Postat av: Felicia

Urban Decays gloss är så fräcka

2007-05-28 @ 19:49:37
URL: http://feliciastyle.blogg.se
Postat av: C.M - FACTOTUM

Ole och Dermalogicals produkter du skrivit om är verkligen helt galanta!

2007-05-28 @ 20:25:45
URL: http://www.factotum.se
Postat av: Sarah

Åh, allting verkar hur underbart sommargosigt som helst, jag undrar bara hur mycket man får ge för solskyddsfaktorn från clinique?

2007-05-28 @ 20:53:26
URL: http://allahardet.blogspot.com/
Postat av: emma

Haha, hur kan något lukta cashmere..? Kan parfym lukta bomull också? Manchester? Krossad sammet? :D

2007-05-28 @ 22:26:41
Postat av: Andreas

schysst sida du har! fann den på Bloggtoppen! du skriver inte för Män/killar nåt då då? mvh Andreas

2007-05-29 @ 00:03:50
URL: http://stuffnstuff.blogg.se
Postat av: hotspot

Anna: Jag använder just nu Dermalogicas som jag gillar. Har provat Oles nattgel för ögonen som var super men kanske inte riktigt fyller samma funktion som en vanlig ögonkräm
Sophie: Så vitt jag vet är det bara accessora som har den :)
Martina: Japp
Bjooti: Då vill jag ha den osså! :)
Fröken Sötsur: Jag med, så härligt somrigt!
Anonym: Ha ha, ja du ett fanatiskt intresse? Jag älskar att prova nya saker och sitta och surfa runt i timmar för att hitta roliga saker :) Jag gillar Topshops med hög midja, har du kommat in dem?
Jonna: Åh varsågod!
Felicia: Ja det är de verkligen, gillar illustrationerna på
:)
CM: Japp!
sarah: Det kan nog variera lite men jag tippar att de kostar minst drygt 200 kr, minns inte exakt.
emma: Ja cashmere luktar verkligen! Ull överlag luktar ju garanterat!
Andreas: Vad kul! Välkommen till Hotspot. Skriver inte så mycket (eller rättare sagt inget alls) om herrmode tyvärr...

2007-05-29 @ 09:10:35
URL: http://www.hotspot.webblogg.se
Postat av: månica

jag tyckte cliniques city sunblock var bra, men den verkar inte tillverkas längre? serien ur vilken din tub i collaget är tagen fungerar inte lika bra, för mig,skyddar, ja visst! men lämnar ansiktet högblankt, inte så kul.. jag jobbar utomhus delvis på sommaren och behöver vara
solskyddad då jag får pigmentfläckar, melasma. ett tips till dina listor.. 10-15 cremer med hög skyddsfaktor, kanske?

2007-05-29 @ 09:14:37
Postat av: karin

vart kan man köpa urban decay?

2007-05-29 @ 09:42:53
URL: http://kariinh.blogg.se
Postat av: emma

hm, ja det är ju sant iofs... det var bara en så rolig tanke att tyg kan lukta. men det är ju mer ett... material än ett tyg. makes sense :)

2007-05-29 @ 09:55:31
Postat av: honey'

vart kan man köpa avselinekrämen, blev väldigt sugen på att testa(:

2007-05-29 @ 17:07:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:


URL:


Kommentar:

Trackback
Links