header to ads



Hotspot testar - Kiehls creamy eye treatment

Kiehls creamy eye treatment

Jag har ganska lite erfarenhet av ögonkrämer men i vintras när det var som värst kände jag att mina stackars ögon verkligen behövde lite treatment så då slog jag till på
Kiehls creamy eye treatment med avokado, jag kan erkänna att det var mycket tanken på avokadon som fick mig att slå till!

Pris: ca 340 kr (om jag inte missminner mig)
Resultat: Krämen är skön och något lugnande på ögonlocket men med en tendes att kännas något "vattnig" vilket jag inte alls ställer mig postitiv till. Huden runt ögonen har blivit något mindre torra men jag har inte riktigt blivit frälst. Kanske är jag bara något av en novis på ögonkrämsområdet och inte inser storheten...
Hållbarhet: Svårt att tala om hållbarhet men jag krämar på nästan varje kväll och det funkade ganska bra. Jag tror inte att effekten hade blivit bättre om jag ökat doseringen.
Övrigt: Produkten är krämig, grön och mer eller mindre doftfri (något som tilltalar mig).
Betyg: 3+/5 (Faktiskt med ett plus eftersom krämen inte är dålig utan ganska behaglig men jag märkte inga dramatiska förändringar av den...)

Translation: I have tested Kiehls creamy eye treatment with avacado (I was lured in by the avocado). In general it is a good product that keeps the worst dryness away but I cant say that it has performed any miracles. The eye cream gets 3+ out of 5 possible.

Kommentarer
Postat av: angie

mycket dålig, gillar personligen inte

Postat av: Josephine

Tips från coachen! är att aldrig smörja på creme runt ögonen, dvs. på locket, tätt intill fransarna. Även lätta ögoncremer är för tunga för den tunna och väldigt känsliga huden just kring ögonen. För, för mycket creme kan orsaka påsighet och milier. "Klappa" istället in cremen på benet runt ögonen(ögonbrynsbenet & kindbenet). Så blinkar man sedan automatiskt "upp" alla aktiva ingredienser tätt kring fransarna och problemområdena runt ögonen.
Kanske får ett bättre resultat med mindre "vattnighet"? :)
Är man torr runt ögonen hjälper det alltså inte att smörja, utan prova då istället en lätt ögongelé av något slag ex. Makeup Stores Tea Eye Gel, med kamomill och grönt te för att lugna och dämpa svullnader. Men även då fuktighetsgivande, så att man förebygger små, små torrhetsrynkor runt ögonen. - Makeup Artisten

2007-03-21 @ 09:17:18
Postat av: Kerstin

Testa All about eyes från Clinique, den e bäst!

2007-03-21 @ 09:27:37
Postat av: hotspot

angie: Där ser man
Josephine: Jag har hört det där om att man inte ska ta krämen direkt på ögonlocket och på grund av det försökt lägga krämen runt själva ögat istället men utan resultat. Har provat Ole henriksens ögongele som jag gillade massor...Kanske får hålla mig till geler då...

2007-03-21 @ 09:28:39
URL: http://www.hotspot.webblogg.se
Postat av: hotspot

Kerstin: är allergisk mot de flesta clinique produkterna, de är ofta för starka för mig...

2007-03-21 @ 09:29:18
URL: http://www.hotspot.webblogg.se
Postat av: Fröken SötSur

Jag har aldrig prövat en bra ögoncremesprodukt, så jag är verkligen inte frälst heller. Däremot skulle jag vara tacksam för tips på någon superbra ögoncreme.

2007-03-21 @ 09:34:56
URL: http://suratanten.blogs.se
Postat av: tistla

hej. jag skulle bara vilja fråga, det här har egentligen inget med ögoncremer att göra. men jag skulle, som alla andra, vilja hitta en snygg vit oversize skjorta, inte allt för dyr. vart finns den?

2007-03-21 @ 09:56:34
URL: http://kalasdesperat.blogg.se
Postat av: Cicci

Jag hade jättemycket problem med att jag var torr runt ögonen men så köpte jag L300 ögonkräm och det försvann på en gång och har inte kommit tillbaka! Där blev jag frälst :)!

2007-03-21 @ 10:23:46
URL: http://ciccicicci.webblogg.se
Postat av: Moa

Då vet man vad man inte ska köpa! :D Har en fråga också, haha, lite sjuk kanske men hur som helst.. Såg för ett tag sedan någon gång då jag köpte Klick! att det fanns ett litet rosa sett med tandborste och tandkräm att ha i väskan. Är helt beroende av att borsta tänderna och undrar var det finns att köpa? Haha, kollat runt lite och sådär men verkar inte finnas på så många ställen, vet du?

2007-03-21 @ 10:55:05
Postat av: Christian

Jag använder en ögonkärm från Clinique, som är till för att dämpa trötta ögon och svullnader. Kan inte komma på vad den heter nu, funkar riktigt riktigt bra faktiskt. Svarta ringar under ögonen blir i princip obefintligt även om du bara såver några ynka timmar en natt. Verkligen att rekommendera, kan återkomma med namnet.

2007-03-21 @ 11:09:26
URL: http://christiankontemplerar.wordpress.com/
Postat av: Emma

För mig funkar Kiehls bäst! Den här Creamy eye treatment är ett kap! Cliniques ögonkrämer märker jag ingen skillnad av.

2007-03-22 @ 17:59:13
Postat av: Coach Bags

I admire the valuable information you offer in your articles. I will bookmark your blog and have my children check up here often. I am quite sure they will learn lots of new stuff here than anybody else!uyfiygl

2011-07-25 @ 08:37:43
URL: http://www.bagssaleonline.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:


URL:


Kommentar:

Trackback
Links