header to ads



Face Mapping

Face Mapping


Dermalogicas produkter ligger mig varmt om hjärtat så förra veckan tog jag mig i kragen och gick iväg på en så kallad Face mapping. Face Mapping går ut på att man genom att analysera partier i ansiktet kan avgöra den fysiska hälsan. Man finner med andra de bakomliggande orsakerna till de eventuella hudbesvär som man kan tänkas ha. Efter att ha gjort en Face mapping får man en personligt anpassad behandling för ens unika behov. Personligen har jag stort förtroende för Dermalogicas filosofi vad det gäller hudvård. Dermalogicas produkter är helt fria från tilltäppande mineraloljor, lanolin, irriterande artificiella färg- och parfymämnen och uttorkande S.D.-alkohol. Det kostar en hel del att gå på en Face Mapping (ca 600-700 kr) så jag försökte ta reda på så många  tips som möjligt när jag var på plats.

- Normalt rekommenderar dermatologer att man går på behandling var 6:e vecka, men en gång är garanterat bättre än ingen gång! Känn inte att det är jobbigt att boka en tid bara för att du vet med dig att du omöjligt kan gå på behandling så ofta som de rekommenderar.

- När du provar en ny hudvårdslinje bör du införskaffa iallafall rengöring och mjukgörande kräm från samma serie. Bli inte rädd av den gigantiska produktfloran utan börja i liten skala och sen om du är nöjd med produkterna så kan du kanske investera i en ögonkräm och en peeling längre fram.

- Var medveten om att det tar lång tid innan den optimala effekten uppnås när du provar nya produkter. Det är egentligen omöjligt att uttala sig om en produkt som man endast använt i 3 veckor.

- Börjar din hy att uppträda konstigt, tänk då efter vad som kan vara orsaken - stress, dålig kost, nya mediciner etc och försök gå till roten med det grundläggande problemet. Även om produkter kan göra mycket så kan de inte råda bot på ett ohälsosamt leverne.

- Du har redan hört det 200 ggr men se upp för solen. Endast 20% av vårt åldrande är genetiskt resten beror på yttre påfrestningar där solen är största boven. Använd solskyddsfaktor dagligen!

- Följ anvisningarna på produkten för att få ut maximal effekt. Står det att doseringen ska vara storleken av en ärta så räcker det, står det att man ska tvätta ansiktet med produkten 2 ggr krävs det för att huden ska bli ren på djupet och står det att man ska använda en peeling 1 gång i veckan räcker det gott och väl.

Translation: Last week I did a Face mapping session with Dermalogica. I truly believe in Dermalogicas skin concept - natural products without mineral oils and artificial fragrances etc. I also got some general guidlines: It is better to go see a skin therapist once a year than never, when you try new products buy a cleanser and a face cream in the same series, avoid the sun, it takes a long time to see the full effect of a product (at least 6 month), if your skin is behaving strange go to the root of the problem - are you stressed or eating bad?, always read and follow the guidelines on the product.

Kommentarer
Postat av: Ida

Jag har fått konstaterat att jag har en känslig hy, då hade jag alltid trott jag hade en blandhy med lite acne. Finnarna var visst inte finnar utan stressrelaterad utslag eftersom jag hade känslig hy. Så jag rekomenderar verkligen att gå på minst en behandling för att få reda på lite mer om din hy.
Solen är jag jättebra på att undvika ;) jag är blek året om nästan.

Postat av: sorbonne

Jag har typisk känslig hy, och eftersom det också är porslinshy så är den väldigt fragil över huvudtaget. Jag tycker det är allra bästa att ha rengöring, ansiktsvatten och ansiktslotion från samma märke. Man märker verkligen skillnad..

2007-03-20 @ 09:03:41
URL: http://sorbonne.blogg.se
Postat av: Carola

Jag håller med Hotspot, Dermalogicas produkter ligger verkligen varmt om hjärtat! I flera år letade jag efter nya produkter som skulle vara bra för min hy, och så mycket pengar man har lagt ner på produkter som bara torkade ut och gav ingen förbättring! När jag gick på en Face Mapping och fick rekommendationer av hudterapeuten så har min hy bara blivit bättre och bättre. Jag rekommenderar Dermalogica till alla! LOVE IT!

2007-03-20 @ 09:05:23
Postat av: Minna / SPANbloggen

Jag skrev om för 1 1/2 vecka sen om när jag var på facemapping! Låter väldigt dyrt med 600-700 kr, här kostar det 200-300 kr och när jag provade på hade de gratis facemapping på mitt gym (där de även har dayspa)
Dermalogica har jättebra produkter - min nya favorit är en fuktgivande mulitvitamin ansiktsmask - underbar!

Sen har jag även upptäckt Mene&Moy som är ljuvligt, köpte en ansiktscreme från dem och jag är helt fast!
kan rekommenderas.

Använder du Dr Brandt eller kör du på Dermalociga nu? eller blandar du?

kram minna

2007-03-20 @ 09:06:39
URL: http://www.spanbloggen.se
Postat av: hotspot

Ida: samma här, har alltid trott blandhy men fick reda på att det precis som i ditt fall var att min hud är otroligt tunn och känslig för yttre påfrestningar... Som sagt var hellre 1 gång än ingen gång
sorbonne: Ja jag tror också att det ligger något i det att hålla sig till 1 linje.
Carola: Ja, dermalogica är bra, sen kanske det inte passar alla i hela världen men generellt är det bra produkter, inget snack!
Minna: Oj...hon sa iofs att det var stockholmspriser, här låg det på ca 600 kr i timmen och eftersom jag snackade så drog det ut på tiden ha ha. multivitamin masken fick ja gpå behandling och herregud vad fräsch den kändes! Just nu kör jag på dr brandt - rengöring, kräm och peeling. Jag är verkligen nöjd men jag har svårt att bestämma mig om jag ska återgå till Dermaoligica eller fortsätta med Dr brandt.... Man vill ju inte hatta runt för mycket... Ett av livets stora bekymmer.... ;)

2007-03-20 @ 09:11:48
URL: http://www.hotspot.webblogg.se
Postat av: Anonym

Varför översätter du?

2007-03-20 @ 09:14:51
Postat av: hotspot

Anonym: För att jag har fått en hel del förfrågningar från utländska "läsare" samt att jag sett på min statistik att jag har många utländska besökare så jag tyckte det kunde vara kul att prova recaps på engelska

2007-03-20 @ 09:19:51
URL: http://www.hotspot.webblogg.se
Postat av: Annie

Dermalogica har en riktigt bra och bred produktflora, jag är helt såld.

Solen är verkligen ett gissel men så även rökning... Mao, sola inte för mycket, och blossa inte alls :)

2007-03-20 @ 09:21:28
URL: http://enteranniesworld.blogspot.com
Postat av: Ida

Jag har oxå sett att vi har en del utländska besökare men jag trodde mest att det var Svenskar i utlandet. Engelska språket är dessutom wicked ;)

2007-03-20 @ 09:22:18
URL: http://www.fashionnerds.se
Postat av: hotspot

Annie: Jag håller med och du har helt rätt att även rökning är en stor bov i sammanhanget!
Ida: Jag har framförallt sett det på att jag fått många länkningar från franska och tyska bloggar. För du har säkert helt rätt att många av de som man ser läsrr från utlandet även är utlandssvenskar

2007-03-20 @ 09:24:48
URL: http://www.hotspot.webblogg.se
Postat av: Christian

Hotspot, kändes som att du lärde dig mycket på facemappingen? Den var givande så att säga?

2007-03-20 @ 09:26:31
URL: http://christiankontemplerar.wordpress.com/
Postat av: hotspot

Christian: Ha ha, ja jag ska börja ta tag i det ;)

2007-03-20 @ 09:26:48
URL: http://www.hotspot.webblogg.se
Postat av: Christian

Hehe, då har du att göra med andra ord ;)

2007-03-20 @ 10:02:16
URL: http://christiankontemplerar.wordpress.com/
Postat av: Sophie

Hih! snacka om in your face!;) vet inte om jag skulle vilja vet allt om min hud på det sättet, får en ju bara att få dåligt samvete bara man tittar på en chokladkaka!;)
Mvh Sophie♥
www.sophisticatedsophie.se

2007-03-20 @ 10:22:59
URL: http://sophiesfashion.blogg.se
Postat av: Anonym

Jag skulle också vilja och verkligen behöva gå på facemapping, det är ju lite lättare att få tag på rätt produkter sen när man vet vad vad hyn behöver. Måste hålla med Sophie också;)...man kanske inte vågar njuta av livets goda efter en facemapping...hi hi;)

2007-03-20 @ 10:40:13
Postat av: Anna

Förutom utlandssvenskar är säkert en del av dina utländska läsare finlanssvenskar (som jag). Vi är trots allt en svenskspråkig minoritet på 5-6 % här i Finland. :) Men det är definitivt bra med engelsk översättning tror jag!

2007-03-20 @ 10:51:12
Postat av: Elsa

Det där ser lyxigt ut helt enkelt!!!

2007-03-20 @ 10:52:24
URL: http://www.kamomill.blogg.se
Postat av: Johanna

Vilken kräm är det du använder från dr brandt? Är den bra?

2007-03-20 @ 13:00:32
Postat av: Mona

CrewCut Hair & Beauty i Malmö har erbjudande om gratis dermalogica- face mapping, jag passade på!

2007-03-20 @ 13:13:46
Postat av: Saray

Åå vilken utförlig info du verkat få på "Face mapping" och riktigt super att du delar med dej:) Inlägget passar perfekt för mej som är en "Dermalogica virgin" men har tänkt satsa på denna hudvård eftersom deras produktfilosofi tilltalar även mej.

2007-03-20 @ 14:40:00
Postat av: hotspot

Christian: Japp,absolut!
Sophie: HA ha, riktigt så farligt var det inte men man fick sig kanske lite av en funderare...
Anonym: Ja, jag kan verkligen rekommendera det!
Anna: Ja, jag har sett att det är mycket finnar också - väldigt roligt :)
Elsa: :)
Johanna: Infinite moisture, den är super!
Mona: Oj, det var inget dåligt erbjudande....
Saray: Vad roligt att du tycker det. Dermalogica är super och jag har aldrig hört någon som varit riktigt missnöjd med deras produkter :)

2007-03-20 @ 17:46:43
URL: http://www.hotspot.webblogg.se
Postat av: lisa

Vet att många gillar dermalogica men jag måste ändå lobba lite för en annan serie (som till skillnad från dermalogica inte innehåller silikoner).
REN skincare heter märket, Rose Complex Moisture heter den kräm jag använder. För första gången har min hud varit mjuk hela vintern, utan torrfläckar. Hurra!

2007-03-21 @ 04:12:31
Postat av: vibram

Any winds, the fifth brother, and small wind a few people are on deck, surrounded by dozens of brilliant clothing of the man in black, people's eyes focused on one

2011-04-07 @ 09:21:45
URL: http://www.vibramfivefingers.us.com
Postat av: Coach Bags

I admire the valuable information you offer in your articles. I will bookmark your blog and have my children check up here often. I am quite sure they will learn lots of new stuff here than anybody else!gbvtgft

2011-07-25 @ 08:35:00
URL: http://www.bagssaleonline.com/
Postat av: nikereadygo

Snyggt, snyggt, snyggt! Helt uppknäppt under en spetsklänning à la Prada, fantastiskt!

2011-08-17 @ 02:44:10
URL: http://www.nikereadygo.com/
Postat av: Cheap Jordan Shoes

I recently came across your article and have been reading along. I want to express my admiration of your writing skill and ability to make readers read from the beginning to the end. I would like to read newer posts and to share my thoughts with you.6.Thank you for this article. That’s all I can say. You most definitely have made this blog into something special. You clearly know what you are doing, you’ve covered so many bases.Thanks!

2011-09-10 @ 07:32:06
URL: http://www.jordantoo.com
Postat av: Coach Outlet Online

I'm happy I found this blog ! It's very good and thank you for sharing it !

2011-11-15 @ 10:23:02
URL: http://www.mycoachoutletstoreonline.com
Postat av: coach outlet store

In my experience, most people adore Coach Outlet Store or they hate it, there's not much of an in-between. And that's true of most lines that really go for it when it comes to having a point of view-the more personality a bag has, the wider the gulf between the lovers and the haters becomes. If you need to acquire the focus, you need to sustain the coach outlet store online, which with stylish components that will immediately concoct you appreciably more attracting and outstanding.



2011-12-28 @ 06:10:42
URL: http://www.coachoutletstoreonlinelove.com
Postat av: coach outlet

Attention! coach outlet is offering new products at favorable prices for August. Brighter colors, finer looks and newer designs, all bring you a whole new summer. As a fashion and modern lady, you can never have too many bags but Coach, Coach is a great leather handbags brand. coach outlet store online have different look according to different designer concept.



2011-12-28 @ 06:21:03
URL: http://www.coachoutletcoach-outlet.com
Postat av: louis vuitton sale

Successfully buying products from the louis vuitton sale online now, people can even have handbags as gifts. Time is limited. Just seize the chance.The choices are likely to be basically countless seeing that louis vuitton outlet occurs with the help of completely new and also incredible concepts once in a while.

2011-12-28 @ 06:36:21
URL: http://www.louisvuittonoutletsaletime.com
Postat av: coach factory outlet

No one can deny the shopping at the coach factory outlet is satisfactory. For the low prices and good quality.Coach handbags from the coach factory online are popular now because of the colorful fabric. It is fashionable and beautiful. You can see the opening of the bag like wave, which is its special design.

2011-12-28 @ 06:37:36
URL: http://www.coachfactoryoutletday.com
Postat av: coach outlet online

I heard of

coach outlet online



through the advertisement when I was shopping. And now I often brow the webpage and buy Coach bags online.The

coach outlet store online



are utilized for formal event in company area that will display your excellent taste.Not only does a briefcase make is easier to carry things.

2011-12-28 @ 06:40:15
URL: http://www.coachoutletonlineuscoach.com
Postat av: louis vuitton outlet

The choices are likely to be basically countless seeing that

louis vuitton outlet



occurs with the help of completely new and also incredible concepts once in a while.Fashionable, classical and unique,

louis vuitton bags



are really beautiful. The quantity is limited, hurry to buy one for yourself.

2011-12-28 @ 06:48:40
URL: http://www.louisvuittonoutletbagso.com
Postat av: coach outlet

If you have been to the mall lately and browsed

coach outlet



you may find that a high price tag goes along with just about everything in the mall.You might have seen plenty of greatest quality bags into your entire life span but when it comes to the

coach outlet store online



they are remarkably efficient, versatile and carved bags beyond your imaginations.

2011-12-28 @ 07:08:18
URL: http://www.coachoutletonlinestoretime.com
Postat av: coach factory outlet

coach factory outlet is famous for the discounts it offers. Latest coach purses and sunglasses can be purchased at discounted rates from this coach outlet store.You can find all kinds of coach bags whatever you chose which one in coach factory outlet online will never be out of fashion. Not only they have many nice and design styles, but also made from the finest leather and fabric.

2011-12-28 @ 07:39:22
URL: http://www.coachfactoryoutletonlinecool.com
Postat av: louis vuitton uk

More and more people can afford louis vuitton uk, not to say they are on sale. Price is not equivalent with value,they own classical style, fine materials, elaborate technique.If you want to catch up to the latest vogue, having louis vuitton Handbags of the latest styles can absolutely satisfy you.Just visit LV outlet webpage and select the most suitable products for yourself.

2011-12-28 @ 07:39:50
URL: http://www.louisvuitton-days.org.uk
Postat av: louis vuitton uk

The latest fashion collection contains those bags suitable to be worn in both casual and formal environment. We provide the best quality

louis vuitton uk



with the most reasonable price we can offer as you see in our online store.If you want to catch up to the latest vogue, having

louis vuitton



Handbags of the latest styles can absolutely satisfy you.Just visit LV outlet webpage and select the most suitable products for yourself.

2011-12-28 @ 08:13:32
URL: http://www.louisvuittonuk-outlets.org.uk
Postat av: Michael Jordan Jersey

the Lakers 88-85 win over the



Hornets. Bryant 3 of 21 shots, 15 shots all missed, let us look at an interview after the game both players.

2012-04-06 @ 14:51:12
URL: http://www.jerseysbirds.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:


URL:


Kommentar:

Trackback
Links