header to ads



Hot hot hot - Moiré

image1442
Övre raden: Carolina Herrera, Jenny Kayne, Katy Rodriguez
Nedre raden: Comme des Garcon, Y & Kei, Brian Reyes

Style.com skriver att det gamla hederliga tyget Moiré är tillbaka på catwalken! Många skulle nog hävda att det fascinerande vågmönstret känns en smula omodernt men det är bara att tänka om. Proenza Schouler var bland de första att visa Moiré förra våren men nu är det många som valt att följa efter. Skulle jag få en Katy Rodriguez-klänning i Moiré skulle jag tacka och niga!

Translation: The classic fabric Moiré is back on the runway! My favorite is the Katy Rodriquez dress

Kommentarer
Postat av: Anna Krimskrams

Åh vad glad jag blir nu! En av de snyggaste effekterna blir återupptäckt, jag tycker det känns hypermodernt :D Nu ska det letas!

Postat av: hotspot

Anna Krims: Vad roligt att du gillar det så. Jag skulle nog kunna slå till på en klänning eller kjol i moiré även om det inte nått stadiet av "obsession" än :)

2007-06-08 @ 13:06:48
URL: http://www.hotspot.webblogg.se
Postat av: maja

är moiré liknande/det man brukat kalla sammet?

2007-06-09 @ 12:57:21
Postat av: hotspot

maja: Nej moire är ett typ av sidentyg

2007-06-11 @ 17:17:06
URL: http://www.hotspot.webblogg.se
Postat av: mia

Förutom att du visar nya saker lär du även folk nya saker. Har en svart kjol med fin linning och fickor i det här tyget, men har aldrig vetat vad det heter, tack!

2007-06-11 @ 21:25:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:


URL:


Kommentar:

Trackback
Links