hotspot
Emilia
Jag läser att franska märket Chevignon ska få en ny profil med uppryckt modegrad, ny logotyp, vintage i butikerna, en kampanj plåtad av Alexei Hay och så vidare.

Som de flesta sjuttiotalister har jag väl mer eller mindre ofrivilligt något slags positiv nostalgisk relation till detta märke: Under min högstadietid symboliserade Chevignon pengar, makt och popularitet.

Mitt starkaste Chevignon-minne är när jag hade köpt en beige kort flygarjacka i bomull med fåglar broderade på ryggen och linblonda Emilia i åttan kom fram till mig och förklarade att jackan visserligen var från Chevignon men var 'den fulaste och billigaste jackan de någonsin gjort'. Så var det med den saken.

To be continued.
lily

Haha, det är det roligaste jag har hört. Jag sparade min veckopeng för att köpa en urful, grön dunjacka :-)
Trevlig midsommar!

mina

ja gud ja...jag hade en ill orange dunkacka...den va fin men gud vilken ångest det var med dom där kläderna..replay jeans va också hot i Göteborg iaf....
glad missommar!
/mina

Rebecka

Vilket roligt minne! :D

Louise

Vilken kul nyhet!

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress