header to ads



Hotspot synar i sömmarna - Filippa K F/W 07

image1559

Så var det dags att granska Filippa Ks F/W-kollektion.

Som vanligt kör Filippa K på enkla rena linjer med lättsmälta färger och tilltalande former men inte utan att det känns modernt och i tiden.


- Silver är en av grundstenarna i kollektionen och syns i allt från fodralklänningar till linnen och korta små kavajer.
- Accentfärgerna är starkt rosa och en behaglig hallonröd ton
- Den gemensamma nämnaren är 90-tal med dess maskulina drag i kombination med det kvinnligt sexiga som återspeglas i bland annat de figurnära fodralklänningarna.
- Plaggen som etsar sig fast i minnet är de korta kjolarna, de välskräddade klänningarna och den uppdaterade täckjackan.
- Enkelt och tilltalande.

Kommentarer
Postat av: Sanna

För min del får höstkollektionen komma redan idag! Det är ändå ingen sommar i Götet och jag är bara så trött på alla restreor! En glädjande nyhet, åtminstone för mig, är att jag budade hem den länge suktade "I´m not a plstic bag" by Anya Hindmarch för 54 pund. "Billigt" för att vara på Ebay:-). Väskan ingår i ett "set" med en bok och en poster. Väskan är den med gröna bokstäver på (den japanska versionen) och den kommer i dagarna:-). Längtar så mkt! Vad gäller reafronten fyndade jag fyra lammullskoftor (50 %) på Benetton, åtta par trosor från Björn Borg (50%)och ett par sneakers av Le coq sportif för 300 kr (ord. pris: 700 kr). Så lite fynd har det blivit:-). Ha en fortsatt trevlig dag! mvh Sanna PS APC har uppdaterat höstkollektionen på hemsidan DS

2007-07-19 @ 12:30:15
Postat av: Sofiie

Åh jag gillar Filippa K, enkelt och stilrent likom :)

Postat av: donnasandra

Rosa och hallonrött känns lovande :-)

2007-07-19 @ 12:56:01
URL: http://donnasandra.blogg.se
Postat av: Emma

Hej jag skall till London och shoppa nästa hälg.
Tänkte ladda upp till hösten, så vilka plagg ska jag satsa på?

2007-07-19 @ 13:28:37
Postat av: hotspot

Sanna: Jag säger detsamma. Häng upp höstkläderna!
Sofuue: Jag gillar också Filippa K!
donnasandra: Ha ha :)
Emma: Åh, kolla in det jag skrivit om på bloggen den senaste månaden för att få tips och inspiration.

2007-07-19 @ 13:45:15
URL: http://www.hotspot.webblogg.se
Postat av: Emy

Underbart! Älskar det svarta och gråa tillsammans med de starka rosa tonerna. Har redan ett par favoriter i butiken som ska bli mina... =)

2007-07-19 @ 22:41:20
URL: http://emscatwalk.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:


URL:


Kommentar:

Trackback
Links