header to ads



Hotspot Obsessions

image1537


Så var det återigen dags att lista saker som håller mig vaken om nätterna.

Art Deco - Det är känslan jag är ute efter just nu. Framförallt smycken i vackra Art Deco-former. Vackert!
Gråa Ben - Jag smög igång redan förra hösten men den här hösten blir det gråa ben så långt ögat kan nå! Rökgrå, antracitgrå, gråmelerat.
Kavajen: Istället för jackan, istället för koftan. Jag gillar mulitfunktionella plagg. Modell och skärning är alltid av största vikt men när det kommer till kavajen, som är ett plagg som lätt kan missuppfattas, så är det extra viktigt.
Ton-i-ton: Vänligt för ögat att titta på, speciellt om det handlar om färgskalan beige/creme/hud.
Patchwork: Lapptekniken är mycket tilltalande, framförallt på väskor!

Translation: My latest obsessions: Art Deco - the style at the moment, Grey legs - count on it!, The blazer is a multifunctional garment but the style and cut is of great importance, Matching color tones, Patchwork works, especially when it comes to bags!

Kommentarer
Postat av: Angel

åh kul att kavajen är tillbaka i like

Postat av: Evelina

UTLOTTNING! Jag är så grymt nöjd med min Kashmirkofta jag köpte för ett tag sedan på Gina Tricot, så jag har fått tag på en extra som jag lottar ut, och ALLA FÅR VARA MED! Gå in på min blogg och ge mig tips om saker jag kan skriva mer om så är du med i utlottningen! Alla behöver lite lyx i tillvaron och eftersom jag läser din blogg och du inspirerar mig så hoppas jag att du hjälper mig och är med! Ha det fint! Evelina www.evelinasblogg.blogspot.com

2007-07-11 @ 14:32:07
URL: http://www.evelinasblogg.blogspot.com
Postat av: Anonym

du borde lära dig bättre engelska

2007-07-11 @ 17:30:39
Postat av: hotspot

Angel: :D
Evelina: Ok :)
Anonym: Jag gör mitt bästa! Tur för dig att du kan svenska, då behöver du ju inte ens läsa den engelska texten!

2007-07-11 @ 17:38:31
URL: http://www.hotspot.webblogg.se
Postat av: Ida

Jag älskar verkligen min kavaj som är lite sådär lagom stor och snygg. Passar ju till allt..och lappteknik ja.. jag är väldigt förtjust det. Bra val alltså ;)

2007-07-11 @ 21:57:51
URL: http://www.fashionnerds.se
Postat av: Sophie

Art Deco är så NY för mig! Underbart!:)
Mvh Sophie♥
www.sophisticatedsophie.se

2007-07-12 @ 10:34:25
URL: http://sophiesfashion.blogg.se
Postat av: Anna

Kunde inte sagt det bättre själv;-) Himla bra val av obsessions. Hoppas att semestern var skön förresten. trist att komma hem till detta grå. Grått är fint på ben men inte sommarhimmel.
Lappteknik. Jag är fast. Fat engelskans patchwork låter så mycket snyggare och inte lika slöjdaktigt.
Kavaj blir det mycket av till hösten.

2007-07-12 @ 13:51:53
URL: http://www.mintandvintage.com
Postat av: hotspot

Ida: Ha ha, ja det är ju inte alltid vi har samma smak men roligt att vi överens denna gång ;)
Sophie: Ja, faktiskt lite NYC :)
Anna: Åh du har väl förträfflig smak som vanligt :) Semestern var helt underbar och även om det vore kul med lite sol så har jag ju fått min beskärda del :)

2007-07-12 @ 14:53:40
URL: http://www.hotspot.webblogg.se
Postat av: Elina

Åh ! Du gör så sjukt snygga kollage, måste bara säga det :)

2007-07-12 @ 21:10:07
URL: http://www.licious.tjejsajten.se
Postat av: Sanna

Åh så mycket nytt att läsa efter semestern! Vad roligt!
Jag hittade en gammal kavaj i mammas gömmor hemma, svart, ganska rak och halvlång men med breda axlar. Funkar det i höst?

2007-08-01 @ 02:50:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:


URL:


Kommentar:

Trackback
Links