header to ads



Hotspot i Köpenhamn - Blandade favoriter

26631-1591

Det finns ett antal butiker som jag alltid besöker när jag är i Köpenhamn, de har blivit vad man skulle kunna kalla favoriter.

Storm (Store regnegade 1) - Storm är Köpenhamns svar på Colette. En konceptbutik med heta prylar och plagg från de hippaste märkena. Böcker, parfymer, smycken - man hittar alltid något som man vill ha men oftast med en något för avancerad prislapp.
Holly Golithtly (Gammel Mønt 2) - Liten mysig butik med ett namn som ger bra modeassociationer. Dyra kläder i små storlekar men ändå alltid lika roligt att spana in. Säljer bland annat Proenza Schouler, Marni och Marc Jacobs. Det ryktas om en ny Holly Golightly-butik som endast kommer att sälja skor. Kan bli bra!
Stig P (Kronprinsensgade 14) - En av mina gamla favoriter som fortfarande håller måttet. Säljer mängder av olika märken som Stella Mc Cartney, Missoni Sport, Cacharel, See by Chloé, Luella, Sonia Rykiel mfl mfl. På rean kan man komma över riktigt bra fynd. Danskarna kan det där med udsalg (udsalg = rea).
Flying A  (Kronprinsensgade) - Flying A var Köpenhamns överlägset hetaste butik när jag var yngre, sen dess har den genomgått ett par allvarliga formsvackor. Även om butiken kanske inte återfått sin forna glans så är utbudet återigen intressant och man kan verkligen hitta både ett och annat i den nästintill legendariska butiken.  Här säljs second hand blandat med nytt. Priserna varierar från mellan till dyrt.  

Translation: Four favourites in Copenhagen: Storm, a big concept store. Holly Golightly: Expensive clothes in small sizes. Stig P: Stella McCartney, Luella, Missoni Sport, See by Chloé, Cacharel and so on.... Flying A: Old time favourite!

Kommentarer
Postat av: Mathea

Hej Karolina! Jag vill bara berätta hur mycket jag gillar din blogg och det märks verkligen att du har stenkoll! Helt otroligt, du har ett riktigt öga för stil och det märker man mer och mer för varje Hitta stilen, day&night osv. jag blir helt förbluffad, även om jag inte gillar varje plagg var för sig så är dina matchningar helt otroliga. Så, efter att ha följt din blogg i mer än ett år känns det som om jag borde lämna lite uppskattande ord. Jag beundrar dig grymt, du kommer att gå långt.

2007-08-03 @ 17:05:01
Postat av: Camilla

Du verkar ha samma favoriter som jag - och som du skrev, Stig P är fantastisk när det är udsalg! Nu måste jag ta mig över sundet så fort som möjligt!

Postat av: hotspot

mathea: Vad otroligt roligt att höra! Jag älskar min blogg och lägger ner ofantligt mycket tid på den så att få så positiv och snäll respons gör mig verkligen glad. Tusen tack!
Camilla: Ja det är mycket bra butiker. Nästa gång jag är i Köpenhamn ska jag utforska lite nya områden hade jag tänkt, jag gillar verkligen Köpenhamn!

2007-08-03 @ 22:20:05
URL: http://www.hotspot.webblogg.se
Postat av: Matilda

Ta och utforska Nørrebro - det är mitt tips. Happeningstadsdelen där de berömda ungomdhuset låg.

2007-08-04 @ 12:34:53
URL: http://www.pusspjett.com
Postat av: Chris

Senaste hotspot känns som Krystalgade med ROOM, WoodWood, Henrik Vibskov och inte minst Paris Texas nya ambitiösare satsning.

2007-08-04 @ 14:58:17
Postat av: Linnea

Vad vet du om Marc by Marc Jacobs butiken som enligt rykten ska slå upp portarna i Köpenhamn nu någon gång, kanske var slutet av november om jag inte minns fel...?

2007-11-05 @ 23:22:56
URL: http://pingulicious.tjejsajten.se
Postat av: Coach Bags

I admire the valuable information you offer in your articles. I will bookmark your blog and have my children check up here often. I am quite sure they will learn lots of new stuff here than anybody else!hgvjkh

2011-07-25 @ 08:34:42
URL: http://www.bagssaleonline.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:


URL:


Kommentar:

Trackback
Links