header to ads



Spara det bästa till först!

Spara det b?sta till f?rst

Somliga brukar spara det bästa till sist - inte jag. Idag har jag verkligen varit runt hela stan för att kolla in, vad som känns som miljarder, pressvisningar. Bäst var, utan protest,
Filippa K vars höstkollektion jag verkligen gillar. Mycket fina silverplagg! Älskar den korta nätta silverkavajen! Föll även handlöst för ett fint litet silverfodral som nästan motiverar mig att besöka gymmet 2 ggr om dagen ända till hösten bara för att kunna göra den rättvisa lagom till det att den släpps i butik. Juvelen i kronan (kollektionen) var dock en makalös klänning med resårer över bysten (Filippa som är Pressansvarig på Filippa K illustrerar fint högst upp till höger), precis hur slående som helst! Jag sa att den var väldigt Proenza Schouler, Filippa sa att den var väldigt Filippa K.

Translation: Today I visited, what felt like, a thousands of PR-agencies and showrooms. Best by far was Filippa K. I love their fall collection. Lots of silver, skimpy dresses, short jacket, simple cuts and fabulous details like coils and zippers.

Kommentarer
Postat av: Sophie

Kul! Då kanske man ska ta och damma av en gammal Helmut Lang klänning med bredaresårer som bara hänger och skräpar där hemma i garderoben!:)
Mvh Sophie♥
www.sophisticatedsophie.se

Postat av: sorbonne

Ser väldigt bra ut! Oj, vad fint allt var - verkligen!

2007-04-19 @ 18:56:12
URL: http://sorbonne.blogg.se
Postat av: Klara

Tyckte också den såg Proenza ut, såg nu att du hade skrivit det i slutet också. Snygg, och de breda banden och utformningen på klänningen tror jag är smickrande för kroppen. Den silvriga tunikan?/klänningen var supersnygg också.
P.S Angående festklänning till balen så rota jag lite i arkivet och hittade att du faktiskt gjort ett fest/promliknande inlägg där du hade länkat till en underbar jill stuart klänning (rosa med broderier och brett cremeband), perfekt för min sommarbal ju! Den är på sale nu också så jag håller på att välja mellan den och en blåa (också rea) chloé klänning. Ångest! Haha den chloén är coolare men jill stuarts är snyggare.:P

2007-04-19 @ 19:01:17
Postat av: klara

haha snyggare, jill stuarts är sötare menar jag:P kanske lite somrigare också.. hmm

2007-04-19 @ 19:02:00
Postat av: sanna

Den silvergråa som hängde högstupp till vänster var riktigt snygg! Lagom slapp och perfekt färg

2007-04-19 @ 19:24:17
URL: http://sannie.webblogg.se
Postat av: Filippan

Filippa k är bäst. när jag gick på högstadiet 95-98 var det ju filippa k stretchjeans alla skulle ha. och deras vita blå och rosa baslinnen. sen under några år hade de inte så värst roliga kläder men de senaste typ 5 åren har de varit otroliga! jag vill ha allt allt allt i alla affärer!..

2007-04-19 @ 19:33:45
Postat av: Natalie

Jag vill ha den silvriga kavaj-kofte-grejen!

2007-04-19 @ 19:44:34
URL: http://natalie.fashionblogg.se
Postat av: Sandra

Det ser ut att komma en hel del fint :-) Klänningen eller kavajen skulle jag vilja ha

2007-04-19 @ 20:22:16
URL: http://donnasandra.blogg.se
Postat av: Ellie

Klänningen ser ut att vara fantastisk, men inte direkt Filippa K. Jag tänkte på Azzedine Alaia, komplicerad och lite svår. Filippa K brukar vara så väldigt avskalat coh enkelt, men nu verkar de ha höjt modegraden. Spännande!

2007-04-19 @ 20:38:13
URL: http://citycatwalk.blogg.se
Postat av: Sigrid

Filippa K blir bara bättre och bättre

2007-04-19 @ 20:50:57
URL: http://sigrid.webblogg.se
Postat av: Jonna

Jag tycker att den silvriga tunikan längst upp till vänster e väldigt fin. Den kommer ja vilja ha snarast!

2007-04-19 @ 20:57:36
Postat av: Lee

Kavajen - mums filli baba!!! :)

2007-04-19 @ 21:21:45
Postat av: Anonym

Åh vad roligt! & fina saker!!! :)

2007-04-19 @ 22:06:16
Postat av: S.G

Filippa K´s förra höstkollektion var ju underbar så det är bara att hoppas att denna blir det också ;)

2007-04-19 @ 22:12:26
URL: http://superficialglance.blogg.se
Postat av: Lina

Hej! Ska du på Tjallamallas vising den 24e? :)

2007-04-19 @ 22:20:44
Postat av: Käthe

Har en helt annan fråga. :) Vet du när net-a-porter.com brukar starta rea på de plagg som finns till fullpris just nu? Jag har sett ut en fin grej.

2007-04-19 @ 22:53:37
URL: http://www.kathe.nu
Postat av: Carin

Åh vad fina saker!!! :)

2007-04-20 @ 00:15:17
URL: http://www.carin.se
Postat av: hotspot

Sophie: Ja ja, det gör du helt rätt i :)
sorbonne: Ja det ska bli kuuul när det kommer i butik!
Klara: Ha ha, japp very PS. Ha ha, vad kul! Tycker du Jill stuart-klänningen är finare ska du satsa på den :)
sanna: Japp - flott!
Filippan: Ha ha, ja jag vet inte hur många stretchjeans fårn Filippa K jag ägde... :)
Natalie: Japp - snygg :)
Sandra: Jag mä!
Ellie: Jo jag tycker nog att det känns filippa k även om modegraden känns högre än vad som kanske traditionellt varit filippa K :)
Sigrid: Jag håller helt med!
jonna: Ja den är fin !:)
Lee:
Ha ha :)
Anonym: japp verkligen!
SG: :)
Lina: Jag hade tänkt det om jag kan/hinner!
Käthe: Då får du nog vänta till slutet av juni/ början av juli skulle jag tippa
carin: jaaa :)

2007-04-21 @ 20:35:26
URL: http://www.hotspot.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:


URL:


Kommentar:

Trackback
Links