header to ads



Hotspot testar - Dermalogica Daily Microfoliant

26631-1247
På jakt efter en supermild peeling som kan användas ofta? Jag har provat Dermalogicas skonsamma Daily Microfoliant.

Pris: ca 380 kr
Resultat: Dermalogicas Daily Microfoliant är en pulverbaserad peeling innehållandes risbaserat enzympulver som exfolierar huden från grådaskigt slagg. Produkten är verkligen mild men ändå effektiv. Huden känns mjuk och smidig efter användning och inte stram och öm som den kan bli av vissa peelingprodukter. Huden blir baby-len och känns ren, frisk och fräsch.
 Hållbarhet: Produkten kan användas dagligen, personligen tycker jag dock att det räcker att använda den ca 2 gånger i veckan.
Övrigt: Perfekt för känslig hud! I början kan det kännas konstigt att arbeta med det produkten då den är i pulverform men efter ett tag känns det snarare som om det är en fördel då doseringen kan variera beroende på vilken "Kornighet" man vill ha.
Betyg: 4/5

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hm.. kanske man skulle pröva :]

2007-04-10 @ 18:41:40
Postat av: Sandra

Har använt den i flera år...den är super

Postat av: ella

Åh, den är kanonbra, har använt den sen i somras och min hud har blivit mycket bättre, känns som den fungerar lika bra sommar som vinter eftersom den är så skonsam mot huden!

2007-04-10 @ 18:56:40
Postat av: Anonym

Kan inte du göra ett stort vår-mode repotage som beskriver vad man ska kolla efter i butikerna eller vad man skulle kunna fixa till en vardags-outfit med? Kanske också beskriva vad man ska hålla sig undan från ?? Skulle vara jätte kul!

2007-04-10 @ 19:03:34
Postat av: nollåttan

lite som kanebos silk peel alltså....intressant!

2007-04-10 @ 19:56:30
URL: http://www.nollattan.blogg.se
Postat av: en av många annor

varför inte en femma då? :)

2007-04-10 @ 20:12:37
Postat av: Natalie

Älskar Dermalogicas grejjer, kan inte leva utan deras "Ultra calming cleanser", ett toppentips!

2007-04-10 @ 20:16:58
URL: http://natalie.fashionblogg.se
Postat av: Lily

Dermalogica och kanebo is the shit.

däremot har jag nog använt just denna för länge känns det som, får en känsla av pansaryta på huden.

det står hotspot testar clarins i inlägget...är det ngt jag missat eller kommer det också en clarins produkt snart? Hört mycket bra om det märket =)

Mvh

2007-04-10 @ 21:09:14
Postat av: julia

tänkte bara fråga om du har något tips på en dagkräm, pris inte så viktigt, bara den är superbra! har lite torr hy men får under dagen fet. har lite orenheter i ansiktet (finnar t.ex.). kom med nåt bra tips! =) har nu dermalogica oil control men den återfuktar inte min hy tillräckligt bra.

2007-04-10 @ 21:26:44
Postat av: Lily

Dermalogica och kanebo is the shit.

däremot har jag nog använt just denna för länge känns det som, får en känsla av pansaryta på huden.

det står hotspot testar clarins i inlägget...är det ngt jag missat eller kommer det också en clarins produkt snart? Hört mycket bra om det märket =)

Mvh

2007-04-10 @ 21:39:37
Postat av: Anonym

Var någonstans kan man få tag på Dermalogicas produkter? :)

2007-04-10 @ 21:52:42
Postat av: Ida

Hur länge håller den om man använder den 2-3 gånger i veckan?

2007-04-10 @ 23:30:05
Postat av: Cicci

Det låter ju himla bra. Synd att Dermalogica ska vara så dyrt bara. Jaja man får se det som en investering :)!

2007-04-11 @ 01:19:23
URL: http://ciccicicci.webblogg.se
Postat av: oliva

jag köpte min daily microfoliant i början av förra sommaren och använt den varje dag. halva flaskan har inte ens farit än! och den är helt super, helt underbar. den har räddat min hud.

2007-04-11 @ 03:41:40
Postat av: Ida

Va bra tips, precis vad jag behöver. Ska nog införskaffas snarast.

2007-04-11 @ 07:47:42
URL: http://www.fashionnerds.se
Postat av: hotspot

Anonym: Ja det kan vara värt ett försök :)
Sandra: Jag har bara använt den i ett par månader men so far so good :)
ella: Jag håller med, det känns erkligen som om den funkar året om!
Anonym: Ha ha, jo kanske det... :) Lovar inget dock.
nollåttan: Aldrig provat men säkert :)
en av många annor: Ja det framgick aldrig riktigt. Även om den är bra vill jag ibland ha en lite kraftigare peeling så själv användet jag Dr Brandts Microdermabrasion som komplement 1 gång varannan vecka, därför bara 4
Natalie: Jag använder ultra calming cleanser just nu :)
Lily: Forut använde jag kanebo och gillade det, men det var många år sedan nu... :) Ha ha, nej det råkade bara stå kvar från ett gammalt inlägg då jag provade clarins beauty flash balm
Anonym: Dermalogica finns på bland annat NK
Ida: Jag vet inte, jag har använt min i ca 2 månader och den är långt ifrån slut
cicci: Ja det är faktiskt jobbigt... Bara rengöring och fuktkräm ruinerar en och sen vill man ha peeling och grejer utöver det...
olivia: det låter ju helt otroligt!
Ida: Ja den är faktiskt värd att provas!

2007-04-11 @ 08:08:27
URL: http://www.hotspot.webblogg.se
Postat av: julia

nu missade du min fråga =(

2007-04-11 @ 08:53:27
Postat av: hotspot

julia: Oj det var verkligen inte meningen... Just nu använder jag själv Dr brandts Infinite Moisture och den älskar jag, massor av fukt utan att vara fet eller tung! Annars brukar jag gilla dermalogicas skin smoothing cream men den kan nog kanske vara för "tung" för dig.

2007-04-11 @ 09:10:46
URL: http://www.hotspot.webblogg.se
Postat av: saia

380?!

damn vad lyxigt! fick betala 590 för min. men så bor jag i hålan lkpg.

2007-04-11 @ 22:18:49
Postat av: Lotta

jag har ett tips på en bra men mild och skön peeling. det är the body shops Aloe Vera Gentle Exfoliator. den är jättbra och mild, med mycket minde korn än vad peelingar brukar ha. rekommenderas!

2007-06-05 @ 10:07:24
Postat av: Daily

Hej! Du vet väl att du ska gegga ihop pulvret så det blir ett lödder istället för korn?

2007-09-07 @ 19:08:39
Postat av: Michael Jordan Jersey

the Lakers 88-85 win over the



Hornets. Bryant 3 of 21 shots, 15 shots all missed, let us look at an interview after the game both players.

2012-04-06 @ 15:03:11
URL: http://www.jerseysbirds.com
Postat av: Coach Outlet Online

love with him and Coach Outlet Onlinewanted to make sure that he would be your guy for good

2012-04-17 @ 11:25:24
URL: http://www.2012-coachstoreonline.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:


URL:


Kommentar:

Trackback
Links