header to ads



Top 10 - De hetaste shortsen

26631-384

Det finns nog inte en enda som planerat sommaren utan shortsen som följeslagare. Här är hotspots 10 favoriter i olika prisklasser, modeller och material. Många har jag bloggat om tidigare så de kanske ni känner igen, men är de favoriter så är de!

1.
Marc Jacobs shorts blev favoriter direkt när jag såg dem första gången på Net-a-Porter. Perfekt modell och den gråa knytrosetten gör helt klart sitt till. Synd bara att de är så vansinnigt dyra....
2. Shortsen från Boomerang får självklart vara med även om jag fortfarande inte har hunnit spana in dem i verkligeheten, jag har stora förhoppningar.
3. Zaras uppkavlade mörka denimshorts har jag varit och ryckt i flera gånger men av någon anledning har jag inte slagit till, kan kanske bero på att jag redan har ett par shorts i mörk denim, för snygga det är de iallafall.
4. Sköna casual-shorts från La Redoute (soft grey). Jag börjar ana ett mönster, jag gillar shorts med knyt i midjan.
5. Randiga marininspirerade short från Vila som finns tillgängliga till ett mycket humant pris.
6. Shorts med cool paper-bag-waist från TopShop. Har fått rapporter att de är svåra att jaga rätt på men jag har sett dem live så de finns därute någonstans.
7. Jag måste ju ha med H&Ms cityshorts som fortfarande funkar utmärkt, jag har slitit hårt på mina de senaste månaderna och ett par beiga känns fortfarande lite lockande...
8. Johnson-hypen har lagt sig lite men jag tycker fortfarande att de är coola. Liten varning för att de kan kännas trötta snart så satsa på ett par i budgetmodell istället.
9. Very cute! Stor randig rosett och härligt röda shorts från Oasis. På gränsen till att vara "over-the top" men jag tycker att det funkar om man kör med ett enkelt vitt ribbat linne till eller en lite cool vit oversize t-shirt
10. Ok, det finns billigare varianter på jeans-shortsen än dessa från Serfontaine men modellen ser bara för bra ut!

Kommentarer
Postat av: emma

Dom röda från Topshop fanns på Debenhams senast igår..

Postat av: Linda

Jag har både svarta och vita cityshorts från H&M. Har tyvärr inte använt dem så mkt eftersom jag upplever att de är lite "utsvängda" om du förstår vad jag menar. Ska man ha dom som dom är eller ska man vika upp? Har du ngt tips? :)

2006-05-13 @ 17:27:02
Postat av: Emma

Jag gillar korta shorts med lite uppvik. Jag har ett par röda som jag älskar. Från början var det ett par röda byxor med sax o symaskin så belv det korta snygga shorts :)

2006-05-13 @ 17:52:48
URL: http://luckyem.webblogg.se
Postat av: vardag

tillsammans utgör de ett riktigt schysst urval... tur att man inte behöver ha alla hemma skulle bli väldigt svårt att välja...

2006-05-13 @ 18:11:21
URL: http://vardagsont.blogspot.com/
Postat av: Sanna

Åh tack för att du (din blogg:-)) finns!!! Inte många som sitter hemma o bloggar en solig lördag i maj. Fick hem de efterlängtande svarta cityshortsen i tisdags o gissa vad som hände? De var för små! Okej, det är förbjudet att snacka om vikt o storleksproblem men vad jag menar här är att det är som kroppen "sväller" upp en aning när det är varmt (är det bara jag som inbillar mig)! Mailade HM för att ta reda på storlekar eftersom jag drar 27 tum vad gäller jeans. Storlek 34 skulle sitta snyggt enligt dem. Före maten kunde jag nätt o jämt ha dem men efter en "normal" middag var det bara "stopp". Nåväl, inte nått större problem, bara o byta. Nu har jag fått det sista paret i storlek 36 (svart) samt beställt ytterligare ett par i rosabeige. Hade tänkt ett par vita men samma plagg i tre färger känns lite "too much". Hittade ändå ett par vita jeansshots i cityshortsmodell på Gina Tricot för 299 kr. Idag blåser det kallt i Götet men jag hoppas att värmen är tillbaks snart. Är det nån "kroppsdel" jag tycker om o visa upp så är det mina ben *fniss*. Ha en underbar dag o tack för bloggen!!! mvh Sanna

2006-05-13 @ 18:13:58
Postat av: Sophie

Ja, shorts, shorts, själv är jag helt såld på shorts i olika färger och gärna mönster som rutigt!:) More colour to the people!;)

Mvh Sophie♥
www.sophisticatedsophie.se

2006-05-13 @ 18:17:28
URL: http://sophiesfashion.blogg.se
Postat av: hotspot

emma: Åh tack för tipset!
Linda: Vad lustigt, jag tycker att de är väldigt raka och smala i modellen, hm. Jag använder de alltid som de är utan uppvik men jag tror helt klart att det kan funka speciellt om du tycker att de är lite "utsvängda"
Emma: Me too! Ja det är ju super om man hittar ett par byxor som man kan transformera ;)
vardag: Ha ha, tack! Jag tycker att det är synd att jag itne har alla hemma ;)
Sanna: ha ha ha, jag har ju många inlägg klara i förväg så det är ju bara att lägga upp :) Ha ha ha, ja 3 färger borde kanske räcka ;) Det är ju alltid svårt med storlekar när man beställer, mina är lite för stora men hellre för stora än förs små!
Sophie: Åh rutiga shorts - snyggt!

2006-05-13 @ 18:28:58
URL: http://www.hotspot.webblogg.se
Postat av: Caroline

Snyggt! Jag gillar shortsen från Oasis.

2006-05-13 @ 18:47:41
URL: http://www.line.blogg.se
Postat av: hotspot

Jo visst är de lite söta! :)

2006-05-13 @ 20:10:36
URL: http://www.hotspot.webblogg.se
Postat av: Ida

Jag gillar verkligen röda shorts.. syrran har redan ett par men jag måste också fixa ett par.. Shorts är verkligen så skönt och snyggt. Bra trend så att säga.

2006-05-13 @ 20:35:33
URL: http://luckyem.webblogg.se
Postat av: Emma

Åhh de där röda shortsen från Oasis med en stor rosett var för söta! Shorts är både praktiskt och så snyggt!

2006-05-13 @ 21:06:58
URL: http://www.fabulost.se
Postat av: hotspot

Ida: Jag med!! Ja Emma skrev att hon sytt om ett par byxor till shorts, hm verkligen praktiskt! Vi får hålla ögonen öppna efter det perfekta paret båda två :)
Emma: Visst är de lite cute! Jag håller med, shorts får tummen upp!

2006-05-13 @ 22:16:24
URL: http://www.hotspot.webblogg.se
Postat av: Hilda

har la redoute skjortsen och är mycket nöjd. blir så sött när man knyter en rosett i midjan och matchar med tunt linne.. värme kom!:)

2006-05-15 @ 11:49:40
Postat av: hotspot

Hilda: De är väldigt trevliga, har spanat in dem länge... Nu har jag inga pengar att handla något för men annars skulle jag gärna klicka hem dem... :)

2006-05-15 @ 12:00:51
URL: http://www.hotspot.webblogg.se
Postat av: Tesan

De från La Redoute har jag, de är verkligen jättesköna och fina =)

2006-05-16 @ 00:23:18
URL: http://tesans.webblogg.se
Postat av: hotspot

Tesan: Åh en till som lovordar dem, synd att pengarna är slut för jag skulle faktiskt behöva ett par nya shorts... :)

2006-05-16 @ 07:19:03
URL: http://www.hotspot.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:


URL:


Kommentar:

Trackback
Links