header to ads



Hotspot top 10 - Sommarens bästa köp

26631-371

1. Shorts från Boomerang  2. Sandaler från Chloé  3. Seglarsko från Vagabond  4. Skjortklänning från Whyred  5. Vit tunika från See by Chloé  6. Halsband från madebyme  7. Martha från Mulberry  8. Vit klänning från Paul & Joe sisters  9. Jeansshorts från Oasis  10. Ballerinaskor från Prettyballerinas

Här är sommaren säkraste kort som garanterat kommer att komma till använding sommaren lång. Vissa saker kostar en del men det kan det vara värt...

1. Shortsen är ju som bekant bokade och personligen har jag en förkärlek till de randiga i puffmodellen.
Boomerangs variant är verkligen ett ypperligt alternativ.
2. Visst finns det många billigare alternativ till Chloés "chunky heels" men de är ändå snyggast det går inte att komma ifrån... Om jag bara visste att de höll även nästa sommar så hade jag nog blundat och klickat hem ett par från Net-a-porter
3. Seglarskorna har verkligen revival i år och Vagabonds kommer att synas på varenda fot så vill man inte se ut som 50% av Sveriges befolkning bör man inte satsa på dem men jag tycker ändå att de är bedårande och jag älskar mina så för 500 kronor är de verklgien sommarens stora fynd!
4. Skjortklänning är ju även den omtalad och personligen gillar jag de i lite tuffare tappning, den absoluta drömmen är Stellas variant men även Whyreds denimklänning går hem stort!
5. En vit tunika kan varieras i oändlighet så här kan man faktiskt spendera en del. Jag älskar See by Chloés variant som är perfekt på alla sätt, inga sjåsiga etnomynt eller utsvävande broderier alá summer 2005!
6. Gult ska det vara, men det är trots allt en liten knepig färg att bära upp därför är det perfekt att köra på en liten solgul accessoar. Jag föll pladask för madebymes fina halsband och jag kan meddela att det används mycket flitigt.
7. Jag är ju kär i sadelväskorna som bärs tvärsöver axeln så Mulberrys Martha är verkligen en ögonsten
8. En vit klänning är ett måste i sommar själv är jag mycket nyfiken på denna klänning från Paul & Joe Sisters som är en billigare Paul & Joe linje. Den är inte billig men verkligen inte ouppnålig
9. Jeansshortsen måste nog vara det mest flexibla sommarplagget och i år ska de vara i en lite "slouchig" modell och gärna med uppvik. Oasis variant är perfekt! PS Jag vet att även Filippa K har en mycket fin variant!
10. Oj vad det har tjatats men jag förstår varför, bekväm, snygg, praktisk, söt ja ballerinan har allt! Själv föredrar jag faktiskt att löpa linan ut och därför är den ballerinarosa satinvarianten Hotspots favorit.

Kommentarer
Postat av: Anna

Vilka underbara grejer du listade! Väskan, halsbandet, tunikan och de båda klänningarna... jag skulle mer än gärna ta allt! Synd att Paul & Joe Sisters klänningen redan var utsåld på net a porter (bor utomlands och vet ej var man kunde hitta den annars). Den var ju bara för söt. Du har faktiskt en härlig stil och din blogg är väldigt inspirerande!

2006-05-07 @ 20:34:21
Postat av: Anonym

Åh, vilket klockrent inägg! Shorts bor jag redan i & de andra sakerna kan jag också pricka in rätt bra, men jag är på jakt efter en vit klänning. Jag saknade dock skärpet eller ngt att markera midjan med på listan. Ett brett skärp kan nästan hotta upp vilken outfit som helst! och återigen: bra inlägg!

2006-05-07 @ 20:34:38
Postat av: hotspot

Anna: Åh vad skoj att du gillade grejerna, man är ju lite begränsad eftersom man måste hitta bilder på webben men jag skulle verkligen verkligen vilja ha allt på listan oven... Ja, den försvann lika fort som en piggelin i Sahara tyvärr... Jag blev mycket ledsen för jag var verkligen intresserad av klänningen men där var man inte snabb nog... Åh vad skoj, tack så hemskt mycket :)
Anonym: Åh tack :)Åh skärpet, nedrans det glömde jag helt bort... Jag vet precis vilket ajg hade valt dock, ett superfint enkelt läderskärp från La redoute som är grymt! Tack igen :)

Postat av: Sigrid

massa fint! blev speciellt betuttad i tunikan.

2006-05-07 @ 20:59:15
URL: http://sigrid.webblogg.se
Postat av: fason

jag älskar skjortklänningen!

2006-05-07 @ 21:27:30
URL: http://fason.blogg.se
Postat av: W

Shorts - ja, men lite längre för min del :-). Chunky heels - not for me, men de är fina att titta på.
Seglarskorna - japp! Två par till och med! ett par i röd lack som jag älskar och de klassiska vita med röda och blå detaljer.
Skjortklänning - ingen ännu, men vill ha! Om valet var fritt skulle jag ta Ralph Laurens variant.
En vit tunika - Ja, en älskling från by Malene birger.
Det gula halsbandet från Madebyme används nästan varje dag! En solgul hit!
Sadelväskor - självklart hänger Annabel på axeln!
Vit klänning - En riktig tvättkorgsnötare med två små barn, så ingen ännu, men dock en vit opraktisk kjol!
Jeansshorts - Kanske inte ändå för moi...
Ballerinas - Japp, mina svarta satinsötnosar från Pretty Ballerinas. Jag vill ha fler!

Snyggt och väl genomfört, kära Hotspot! Jag bugar!

2006-05-07 @ 21:47:04
URL: http://livingbyw.blogg.se
Postat av: Sandra

Mycket fina saker!! Mitt halsband från madebyme (samma färg fast slätslipad) kommer imorgon :-D

2006-05-07 @ 22:08:57
URL: http://donnasandra.blogg.se
Postat av: Caroline

Vad sugen jag blir på Paul @ Joe Sisters klänningen! Så söt!

2006-05-07 @ 22:47:23
URL: http://www.line.blogg.se
Postat av: Camilla

Åh, Chloe tunikan är min drömtunika..

2006-05-07 @ 23:19:07
URL: http://www.cisforchic.blogspot.com
Postat av: Lisa

Vilka underbara saker! Men det där halsbandet ser lite ut som en snorbubbla eller nåt.

2006-05-08 @ 00:18:14
Postat av: kajsa

Hej jag är ett trogen läsare, och älskar framför allt dina hitta stilen. Och jag har ett tema du måste ha med !! Skärgårdssommar, tänk mycket vitt avslappnat och romantiskt. Hoppas du gillade iden, jag skulle älska om den kom upp :) Kram och tack igen.

2006-05-08 @ 04:59:48
Postat av: kajsa

Juste jag tycker halsbandet är helt underbart! ser ut som en droppe sol

2006-05-08 @ 05:01:00
Postat av: hotspot

Sigrid: Tack :) Jag är skulle gärna ta tunikan också, snygg och otroligt användbar!
fason: Jag med!!! Har varit väldigt inne på att köpa den men det har kommit köp ivägen ;)
W: Åh, du vrkar vara mycket bra förberedd på sommaren :)Ja den randiga RL-klänningen är också en dröm... Tack, rar som alltid!
Sandra: Tack! Åh jag visste inte att man kunde få det slätslipad :) Tror att du kommer att bli mycket nöjd :)
Caroline: Visst är den fin... Nedrigt att den tog slut på 5 sek på Net-a dock...
Camilla: Ja den är verkligen super!
Lisa: Åh tack! Ha ha ha, usch hoppas folk inte tycker ut att det ser ut så irl
kajsa: Hej kajsa! Vad skoj att du brukar läsa bloggen, det gör mig verkligen glad att höra. Skärgårdsommar är verkligen ingen dålig ide... Jag har varit inne på något åt den linjen... ¨Håll ögonen öppna :) Jag gillar det också, en liten glad detalj :)

2006-05-08 @ 07:23:11
URL: http://www.hotspot.webblogg.se
Postat av: Emma

Ge mig allt, NU! usch, dina kollage väcker verkligen shopoholicen inom mig till liv. Livsfarligt...

2006-05-08 @ 09:08:48
URL: http://dolcevita.webblogg.se
Postat av: hotspot

Emma: Ha ha ha, vad roligt att du gillar samma stil som mig :) Härligt att man kan inspirera lite :)

2006-05-08 @ 09:10:15
URL: http://www.hotspot.webblogg.se
Postat av: Sanna

Hejhej! Säger bara en sak: Du har lyckats igen! Varje månad har jag försökt med "den vita månaden" men efter att ha läst dina kollage har jag upptäckt att det är mkt som "saknas" i garderoben (dålig ursäkt). Kanonväder i Götet o gissa vem som struntade att ligga på gräsmattan o valde att trängas i klädaffärer bland alla svettiga? Köpte en söt blus med puffarm på Gina Tricot. En sån som är vit med små svarta prickar. Nu en fråga: Kan man ha vita shorts (cityshorts/kortare variant med vidd) till blusen? Har även en fråga ang. seglarskor från Vagabond: vilken färg? Har tänkt mig antingen de blåa som är med i din "top 10 lista" eller de vita med lite blått. Tack på förhand! mvh Sanna

2006-05-08 @ 09:30:32
Postat av: hotspot

Sanna: Åh den vita månaden... jag undrar när/om den blir av... Roligt att du inspireras av bloggen och att du har samma stil som jag :) Vet inte exakt vilken blus det är men den låter ursöt, jag tror absolut att den blir fin med både ett par längre vita cityshorts och ett par kortare vita. Jag har den vit/röd/blå varianten som jag tycker är fin men det blir onekligen lite svårmatchat. Jag hade nog satsat på den vita varianten med de blåa detaljerna, den är väldigt fin!

2006-05-08 @ 09:57:28
URL: http://www.hotspot.webblogg.se
Postat av: Maria F

Hallå..

Jag måste bara fråga, är det ingen annan än jag som är småallergisk mot chunky klackar?
Jag får sån himla 90-tals nojja när jag tänker på det. Min mamma köpte ett par svarta pumps till mig i den modellen när jag gick i sjuan, i svart krokoläder (fejk såklart) som jag hade tillsammans med en klänning i svart pvc-material. Såg mest ut som en sopsäck. Till det hade man tsunami-lugg a la Donna i Bevvan. Jesus.. jag är permanent märkt!

2006-05-08 @ 10:57:27
Postat av: elca

Martha e verkligen fin och praktisk, men hur stor är den egentligen? Den ser så liten ut på bild. Annars gillar jag Euston MYCKET. Vilken tycker du är bäst köp?

2006-05-08 @ 11:04:20
Postat av: hotspot

Maria F: Ha ha ha, jag älskar chunky heelsen men hade någon sagt det för 3 år sedan hade jag liksom du rynkat på näsan... Det är dock en helt annan känsla på dem nu är sist de var populära. Den där klänningen lät ju sådär men då var du säker hur läcker som helst :)
elca: Den är mellanstor, inte lika stor som Euston. Åh svårt att avgöra vilken av dem som är väst att satsa på de är ju så olika. Euston är väldigt fin och kommer säkert att funka i många år framöver.

2006-05-08 @ 11:42:28
URL: http://www.hotspot.webblogg.se
Postat av: Hilda

mitt i prick som vanligt! undrar om du har tips om några chunky heels-chloé look-a-likes för en billigare penning samt en vit klänning. vore jättegulligt!

2006-05-08 @ 15:53:44
Postat av: Agnes

Gud, jag vill verkligen ha allting på listan! :)

2006-05-08 @ 15:57:49
URL: http://agnesstyle.webblogg.se
Postat av: Cicci

Håller med dig! Sommarens bästa plagg :)!

2006-05-08 @ 16:18:09
URL: http://ciccicicci.webblogg.se
Postat av: hotspot

Hilda: Ha ha ha, tack så mycket! Hm, Jag skulle kolla in Zara för en billig snygg vit klänning, de har flera (en supersöt med knappar, knyt i midjan och ett "broderat" tyg) Skorna, hm svårare jag har inte hittat några billiga som ajg varit helt nöjd med men de kan kolla in halens so har ett par som är ok)
Agnes: Åh det tar jag verkligen som en komplimang :)
Cicci: Åh vad roligt att du gillade sakerna!

2006-05-08 @ 18:56:21
URL: http://www.hotspot.webblogg.se
Postat av: Hilda

ska genast spana in! tack för tipsen!:)

2006-05-08 @ 20:24:49
Postat av: Evis

Den vita tunikan är helt underbar! Var i Stockholm kan man hitta den och vad ligger priset på? Tack för en jättfin blogg!!

2006-05-08 @ 20:53:25
Postat av: hotspot

Hilda: Det var så lite så!
Evis: Visst är den fin! Jag är dock osäker om den finns att få tag på i någon butik i sthlm, det skulle kanske vara skindeep, domain eller åhlens city då kanske... :) Vad roligt att du gillar bloggen, tack :)

2006-05-08 @ 20:59:31
URL: http://www.hotspot.webblogg.se
Postat av: julia

Du är så himla duktig på kollage! Gör du allt i photoshop? Skulle också vilja göra sådant, det kanske är lätt ändå? Inte för att jag tror det, men man kan ju alltid hoppas! ;)

2006-05-08 @ 21:14:27
URL: http://juliie.blogg.se
Postat av: hotspot

julia: Japp, allt görs i photoshop, kan man bara grunderna så är det bara att prova sig fram sen lär man sig mer och mer när man provar sig fram. Ett litet intresse bör finnas för det kan vara lite tidskrävande och pilligt (t ex att frilägga alla bilder) men när man fått grepp på det är superskoj :)

2006-05-09 @ 07:17:35
URL: http://www.hotspot.webblogg.se
Postat av: Hilda

Letat runt lite och dessa är de bästa jag hittar: http://www.urbanoutfitters.com/shopping/product/detailmain.jsp?itemID=23145&itemType=PRODUCT&iMainCat=121&iSubCat=125&iProductID=23145

Inte som chloé men helt ok. Synd bara att de inte finns i läder..

2006-05-09 @ 13:12:18
Postat av: hotspot

Hilda: Åh, de var väldigt fina, gillade de vita väldigt mycket!!

2006-05-09 @ 13:22:17
URL: http://www.hotspot.webblogg.se
Postat av: lizzy

har vi inspirerats lite av tidningen pause här månne? layouten är EXACT samma som de använder i senaste numret.

2006-05-09 @ 14:39:46
Postat av: hotspot

lizzy: Inte så vitt jag vet, har inte läst senaste numret av pause (tror jag) i sånt fall undermedvetet, fast sen är det kanske inte världens inovativaste idé för en listning...

2006-05-09 @ 15:30:19
URL: http://www.hotspot.webblogg.se
Postat av: sweet

Jag är svag för dina favoriter: de randiga shortsen (ska kollas upp), halsbandet (super fint), chloee skorna (alltid), klänningarna (lovely) och mulberry väskan.

2006-05-09 @ 20:16:02
URL: http://www.sweet.webblogg.se
Postat av: hotspot

sweet: vad roligt att du gillar samma grejer som mig :) Jag är också mycket sugen på Boomerang-shortsen har inte sett dem irl än... Letade på Åhlens i helgen men hittade dem inte...

2006-05-09 @ 21:08:54
URL: http://www.hotspot.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:


URL:


Kommentar:

Trackback
Links