header to ads



Ebbas lista...

Jag kände pressen att även inventera basgarderoben efter att ha sett Ebbas lista hos bland annat Linda K. Så här kommer den:

KLÄDER
Två par jeans - Bara två, snarare 10 st.
En kashmirkofta - Ingen 100% kashmir men ett antal blandnningar som 50% ull, 50% kashmir - räknas det?
Ett par svarta finbyxor - Japp, ett par från Filippa K som används ytterst sällan, känner mig präkigt tråkig i svarta byxor.
Ett par svarta shorts - Japp 2 st. De numera legendariska cityshortsen från H&M och ett par med okänt ursprung.
En vit skjorta - En Acne som är favvo och nya Cacharelblusen räknas nog också som vit skjorta även om den inte är helt av det klassiska slaget
En kavaj - Ja några men trivs inte alls i denna form av plagg. Den lite kortare modellen som är "modern" nu är helt klart bättre dock, den får mig inte att känns mig som en handelsstudent som sommarjobbar på SEB.
En svart kofta - Min älskling från Filippa K
En kofta i en annan färg - Beige (Acne), marinblå (Massimo Dutti), randig (Filippa K), en beige till (Benetton), en vit (Mango) mm
En jeanskjol - EttJa en som inte alls är fin och ett gäng som jag nog knappt kommer i längre
Två svarta toppar - En älskling från Filippa K och en Petit Bateu som varit trotjänare i många är
Två vita toppar - Hm, vad räknas som toppar? Här är jag faktiskt tveksam...
Två svarta linnen - Japp och jag behöver minst 2 till.
Tre vita linnen - 3 räcker inte, jag har nog minst 10 st. Åhlens har en jättefin modell för 99 (påminenr lite om Calida-linne) som jag älskar, har 3 av den varianten.
En trenchcoat - Jo en kort trenchjacka från Zara som jag antar räknas
En vinterkappa - Ja en darling från Bruuns Bazaar som användes så flitigt under den långa vintern
En svart klänning - J, en svart wrap men en klassisk lbd i coctailstuk saknas...

SKOR
Ett par partysandaletter - Japp, ett par fina med guldremmar
Ett par svarta och/eller chokladbruna boots - Ja, ve och fasa det har jag men frågan är om de klarar en till säsong.
Ett par ballerinor - Jo ett par rosa från Zara som är så slitna så frågan är om de överlever sommaren, borde nog investera i ett par nya.
Ett par partyskor - Japp pumps i olika former favvo just nu är svarta med tjock klack från Zara, gamla Marc Jacobs pumpsen och nya Marc Jacobs pumpen
Ett par söta gummistövlar -Gillar inte söta gummistövlar ska det vara gummistövlar ska det vara ett par riktiga gummistövlar, jag har ett par svarta.
Två par gympaskor - Converse (ett par blå och ett par vita) och ett par Le Coq sportif gympisar

ACCESSOARER
En mellanstor vardagsväska - Japp, Mulberry Jacquetta
Ett par mörka solglasögon - Oj, här pratar vi nog snarare 5 st. Ett par Raybans, ett par Sophia Kokosalaki, ett par Chloé, ett par Dolce & Gabbana och ett par Armani, japp 5 st.
Ett par skinnhandskar - Inte just nu, köper skinnhandskar på löpande band men de upplöses i tomma intet på något märkligt sätt.
En pashminasjal - Ja, svart, rosa och blå men jag skulle nog inte komma på tanken att använda någon av dem just nu.
En weekendbag - Nej faktiskt ingen fin, här har vi en lucka :)
En partyhandväska - Jo då vissth ar jag partyväskor men ingen som känns helt 100%
En kuvertväska - Japp, min svarta som är lite större än en vanlig clutch, perfekt!

Det var det, inte så många hål att fylla. Kanske är dags att byta ut vissa saker...

Kommentarer
Postat av: Sanna

Hejhej! Det mesta lyckas man pricka in. Tack vare listan har jag äntligen bestämt mig för ett par svarta cityshorts. Var velig o kunde inte bestäma mig om jag skulle ta de i mörkbruna eller rosabeige men nu blir det svart:-). Sommarn är inte här än så det blir mer än ett par svarta shorts. En svart cardigan (den i kavajmodell) fick också vara med på beställningslistan. Själv är jag inte stormförtjus i svart men två plagg är okej. Värre är det på accessoaravdelningen. Äger inte ett enda par solisar!!! Ingen kuvertväska heller för den delen:-(. Lika bra det, nu har man en ursäkt att shoppa loss:-). Ha en bra dag! mvh Sanna

2006-05-02 @ 09:47:12
Postat av: hotspot

Sanna: Ha ha ha, ja listor är ett ypperligt tillfälle att se vad som "behöver" införskaffas". Svart kan tyckas tråkigt men det är onekligen praktiskt... Oj, hur klarar du dig utan solisar? Det svämmar ju över av fina solisar nu i olika prisklasser så det borde inte vara något problem att hitta ett par :)

Postat av: Anna St

Min pashminaschal har jag haft på mig när jag varit ute och löptränat i vinter. Helt perfekt till det :)

2006-05-02 @ 10:28:09
Postat av: Ida

Jag har väl allt på listan förutom pashminasjal.. eller visst hade väl någon röd variant för några år sen.. men fy för en sån där ljusrosa.. Nya skinnhandskar måste nog införskaffas.. förstår inte var de försvinner ;)

2006-05-02 @ 11:07:03
URL: http://luckyem.webblogg.se
Postat av: fason

nu är rman ju nästan tvungen att göra en sådan också ;)

2006-05-02 @ 12:53:34
URL: http://fason.blogg.se
Postat av: Frida

Nej men! Du har det mesta! Jag måste fyllla på, verkligen...

2006-05-02 @ 12:54:59
URL: http://fridavarld.blogg.se
Postat av: emma

vad bra, nu får man ge sig ut och shoppa!

2006-05-02 @ 19:42:44
URL: http://duvetvem.blogg.se
Postat av: hotspot

Anna St: Ha ha ha, ja det är också ett användningsområde ;)
Ida: Ha ha ha, jag sitter på en ljusrosa men till mitt försvar så har den inte använts på ett bra tag...
fason: Ha ha ha, och ändå känns garderoben tom varje morgon ;)
emma: Ha ha ha, ja nu vet jag vad jag ska leta efter även om det sällan blir basplagg när man är ute och shoppar :)

2006-05-02 @ 20:32:06
URL: http://www.hotspot.webblogg.se
Postat av: alice

haha, vad är det för fel men pashmina sjalar? jag älskar iaf min klarblåa :)

2006-05-02 @ 22:27:13
Postat av: hotspot

alice: Hm, egentlgien ingeting alls men de har blivit lite väl exploaterade av svennekidsen runt stureplan så det känns lite trisst att komma vandrande i en ljusrosa paschmina, egentligen är de dock både frina, sköna och praktiska så det är ju lite synd men de känns onekligen lite som fejk Louis Vuitton-väskorna just nu...

2006-05-03 @ 07:28:33
URL: http://www.hotspot.webblogg.se
Postat av: alice

aa, kan förstå det i och för sig :) men min är iallafall inte ljusrosa så jag tänker använda den iaf :D hihi

2006-05-03 @ 22:54:12
Postat av: hotspot

alice: Det gör du helt rätt i :)

2006-05-04 @ 07:31:38
URL: http://www.hotspot.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:


URL:


Kommentar:

Trackback
Links