header to ads



What's hot and what's not - make up

26631-284

Upp: På majoriteten av höstens visningar är modellerna sminkade så att de ska se osminkade ut. Fruktansvärt snyggt men otroligt svårt att få till... Själv skulle man väl de ut som om man drabbats av inluensan eller något.
Mitten: Smokey eyes funkar fortfarande och kommer nog att stanna kvar åtminstone sommaren ut. Jag behärskar fortfarande inte tekniken till fullo men jag gör små framsteg så lagom till att det blir omodernt är jag väl en mästare på att lägga rökiga skuggor...
Ner: Färgglada ögonskuggor och smink med glitterpartiklar är helt tabu 2006.

Kommentarer
Postat av: Weronica

När det gäller smink är jag tämligen trendlös. Jag kör nog mer på vad som passar mig, än vad som är inne för tillfället. För mig känns produkterna viktigare än att hänga med i sminktrender. Men man påverkas säkert indirekt av alla bilder som man matas med... Jag kör oftast med naturlig look, dvs ganska mycket underarbete för att man bara skall se naturlig ut :-). Skuggteknik vill jag lära mig mer om - det gör jag sällan. Den blå ögonskuggan på bilden påminner om hur jag såg ut när jag köpte min första blå duo-skugga i nioårsåldern!

2006-03-03 @ 10:49:54
Postat av: hotspot

Weronica: Precis som du är jag ganska konservativ vad det gäller sminkning och hakar nog inte på sminknycker i första taget men jag tror (som du säger) att man påverkas även om man inte tror det, eller när jag tänker efter så är jag övertygad om att så är fallet det är bara inte lika uppenbart och tydligt som med kläder och det kanske förändras lite långsammare. Jag tycker själv att jag sminkat mig likadant sen tidiga tonåren men det stämer nog inte riktigt för då kunde jag gladeligen dra på mig lite glitterögonskugga och läpppenna, något som inte skulle komma över tröskeln hemma hos mig idag.

Postat av: Soffi

Hotspot! jag kunde inte låta bli att beställa en liten a-linjeformad jacka i färgen kastanj på gudrunsjöden.se av alla ställen. kika gärna in den, finns i webb-shopen i fyndlådan. vad tycker du??

2006-03-03 @ 11:12:22
Postat av: hotspot

Soffi: Jag är osäker på vilken du menar men när jag ändå var innte och kollade hittade jag denna som jag tyckte var söt!

http://www.gudrunsjoden.com/Butik/assets/product_images/15-239s.jpg

2006-03-03 @ 11:16:49
URL: http://www.hotspot.webblogg.se
Postat av: Hanna

smink köper ja de som passar mina rosiga färger! annars blir det inte sött! ja, gillar de naturliga sminket o pastell färger! ;)

2006-03-03 @ 11:40:34
URL: http://lilyrose.webblogg.se
Postat av: Frida

Att lägga en fin naturlig makeup är jättesvårt! Verkligen. Du får göra ett inlägg med dina tips (:

2006-03-03 @ 11:40:37
URL: http://fridavarld.blogg.se
Postat av: Petra

Osminkat är ju väldigt fint...på snygga (unga) människor med perfect hy...tror att jag måste "pass" den trenden, och "spackla på".
Sminktrender är ju mycket svårare att bära upp, man måste hålla sig till sin egen ansiktsform/hudton etc.

2006-03-03 @ 11:41:37
Postat av: hotspot

Hanna: Jag gilla rockså naturlig sminkning med ljuva pasteller :)
Frida: Oh, jisses jag vet verkligen inte om jag är profs på att få till en fräsch naturlig look även om det är den looken jag aspirerar på.
Petra: Ja, fast man ska ju inte vara osminkad ut vara sminkad så man ser osminkad ut (ja, et låter verkligen helt sjukt). Själv ska jag göra mitt bästa för att vara vacker med spackel men så att det ser ut som jag är vacker utan spackel... Jo, smink är väldigt personligt men ibland kan man snappa upp lite nya tips och trix :)

2006-03-03 @ 11:45:56
URL: http://www.hotspot.webblogg.se
Postat av: soffi

Ja det var precis den jag menade! Fast i färgen kastanj, tror inte att jag riktigt skulle passa i den klarröda nyansen.

2006-03-03 @ 11:54:11
Postat av: hotspot

Soffi: Jättefin!! verkligen!

2006-03-03 @ 12:14:36
URL: http://www.hotspot.webblogg.se
Postat av: hotspot

Soffi: Nu blev jag helt galet sugen också... Jag som har vit månad och allt men 329 kr är ju ingenting!!! Åh vad jag vill ha den nu! Frågan är bara vilken färg...

2006-03-03 @ 12:17:25
URL: http://www.hotspot.webblogg.se
Postat av: Alice

Jag håller med Frida, du får göra ett inlägg med dina tips! Jag är verkligen inte bra på att lägga en naturlig makeup.. :s

2006-03-03 @ 12:19:13
Postat av: Caroline

Jag gillar den naturliga looken bäst men sotade ögon är fortfarande hett!

2006-03-03 @ 12:20:35
URL: http://www.line.blogg.se
Postat av: soffi

Ja de bara kliade i fingrarna när jag såg den,och 329 kr ÄR inte mkt pengar (försöker inte uppmuntra till återfall mitt under din vita månad=)

2006-03-03 @ 12:51:40
Postat av: Ida

Det kan vara snyggt med sådär naturlig sminkning... men jag ser så blekis ut i de.. jag gör som in andra.. sminkar mig som jag själv vill.. tänker inte så mycket på trender. Det är väldigt kul annars att leka med smink.. jag älskar ögonskuggor och glitter, speciellt för fest.

2006-03-03 @ 14:08:53
URL: http://luckyem.webblogg.se
Postat av: Camilla

Jag älskar alla sorters ögonskuggor.. har blivit lite lat och slutat använda de mest färgglada.. men tycker faktiskt att de piggar upp ibland. Sotiga ögon är min partyfavorit!

2006-03-03 @ 15:40:20
URL: http://www.cisforchic.blogspot.com
Postat av: hotspot

Alice: Åh, nu får jag prestationsångest, jag vet verkligen inte om jag är något make-up proffs...
Caroline: Couldnt agree more
Soffi: Jag har redan brutit den genom att köpa två par skor så jag kanske lika gärna kan vara riktigt dålig och köpa jackan också (sen kan jag ju sälja min lägenhet och bo på gatan för att finansiera min shopping, ha ha)
Ida: Nja, glitter är nog inget för mig... Blekis kan ju vara riktigt snyggt, som på bilden (men det resultatet kanske det inte riktigt skulle bli på en själv...)
Camilla: Just nu får de färggalda skuggorna vila för mig (har visserligen aldrig varit ett fan).

2006-03-03 @ 15:53:54
URL: http://www.hotspot.webblogg.se
Postat av: Alice

hotspot: jorå! du kanske inte är något proffs men du ger ialla fall jätte bra tips! :D

2006-03-03 @ 20:24:53
Postat av: hotspot

Alice: Jag ska tänka på det :)

2006-03-04 @ 08:53:34
URL: http://www.hotspot.webblogg.se
Postat av: Helena

Jag lägger in ett veto här :)
Smokey kommer alltid finnas kvar, kombinationer av färger och formula må ändras men grundprincipen kommer alltid hålla.
Färgglatt funkar mycket bra i vår, fast just nu är det allra snyggast i form av pasteller som är lite mattare eller skarpare färger som är mer skira i sin formula.

2006-03-04 @ 13:14:10
URL: http://lipglossbitch.se
Postat av: hotspot

Helena: Ha ha ha, ja det är ju du som är proffet! Jag kan iofs gå med på de mattare pastellerna men ärtgrönt, kleinblått,tomatrött och pippigult funkar inte i ögonskuggeväg (tycker jag). Jag är inte helt säker på att smokey eyes alltid kommer att funka för det har verkligen varit perioder då det varit tabu förut så det vore konstigt om det inte skulle kunna hända igen.

2006-03-04 @ 16:39:00
URL: http://www.hotspot.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:


URL:


Kommentar:

Trackback
Links