header to ads



What's hot and what's not - "It"-prylarna

26631-296

Upp: När
Maggie gled in i Bottega Venetas klänning med kedjor på Oscarsgalan var succén given. Modetidningarna kommer att försöka bräcka varandra i att hitta rätt superlativ för att beskriva den coola klänningen med kedjor och fickor.
Mitten: Chloé Edith är fin men nu har jag läst om den överallt. Personligen skulle jag inte satsa på en Edith då det troligtvis bara är en storm i ett vattenglas.
Ner: De må vara hur sköna som helst och i hemmets trygga vrå är det väl helt ok att skrota runt i en Juicy. Men heta, det är de verkligen inte

Kommentarer
Postat av: Sophie

Tror sten hårt på fickor som detaljer på både klänningar och kjolar i sommar!:) Och du, så rätt, JC setten är för hemma bruk och inget annat!

Mvh Sophie♥
www.sophisticatedsophie.se

Postat av: hotspot

Sophie: Jag med, lite coolt och nonchigt! Åh vad skönt en som håller med, jag trodde det skulle bli totalt ramaskri på bloggen.

2006-03-10 @ 12:56:06
URL: http://www.hotspot.webblogg.se
Postat av: Weronica

Jag har aldrig förstått storheten med JC och det utpräglade LA-modet. Inte min stil alls, så jag har inget på mitt samvete :-). Det är klart att om man fick en Edith så kunde man väl offra sig. Jag är mycket mera trött på Paddington. Maggie är för det mesta väldigt snygg tycker jag. Jag gillar henne!

En sak som jag tänkte på på förmiddagen. Med all information, alla tidningar och bloggar så märker jag att jag hinner att tröttna väldigt fort på saker innan säsongen ens är här! Det skulle vara ett kul inlägg tycker jag - "överhettade" trender eller vad man skall kalla det. Det känns som om man har sett sig mätt på ganska mycket redan om du förstår vad jag menar.

2006-03-10 @ 13:17:13
Postat av: hotspot

Weronica: Nej, jag föll nog aldrig riktigt pladask heller även om jag nog hade kunnat använda ett mjukt set hemma om jag fått ett men jag skulle aldrig betala de pengarna för mjukiskläder, i sånt fall skulle det vara ett par cashmere-mjukisar! Nej, Edith känns defintivt fräshare än Paddingtonen men det är bara en tidsfråga innan denär lika "överhettad". Jag håller helt med det känns nästan inte som om det är någon idé att satsa på något för en vecka senare har man tröttnat, det är därför det är så viktigt med en egen stil och inte bara hoppa på allt som omnämns på bloggar och i tidningar. Ja, det låter garanterat som ett potentiellt blogginlägg...

2006-03-10 @ 13:24:06
URL: http://www.hotspot.webblogg.se
Postat av: Weronica

Ja, det är den stora nackdelen med "it-saker", framförallt väskor. Mulberrys Roxanne är ett typexempel tycker jag. Det är roligt att gå in på Ebay och kolla kopiemarknaden på väskor. Där ser man ganska snabbt vilka väskor som anses heta och därmed värda att kopiera. Det finns hur många Roxanne, Bayswater och även Phoebe som helst. Och nu börjar den nya flätade Aylern komma i hemska färger... Min gråa rosettkofta från Marc by Marc Jacobs fanns ute på Ebay någon vecka efter att jag köpte den från Net A Porter, så de är snabba numera... Därför tycker jag att Annabel känns kul också. Ingen hype (förrän nu då när alla inser att de vill ha en - hi hi) och inga kopior. JC kryllar det också av både på Ebay och Tradera...

2006-03-10 @ 13:28:52
Postat av: hotspot

Weronica: Jo, det går ju ofta hand i hand kopior och populäriteten. Väskorna går ju som sagt var att rada upp: Marc Jacobs Stam bag, paddington, spy bag, giselle bag med många fler. Jag håller med jag är helt nöjd med min Annabel och jaquetta som båda är superfina men inte överhypade. Gillar även min Botkier som även den är lite av en doldis men toppfin! De som gör kopiorna vet ialalfall vad de ska kopiera...

2006-03-10 @ 13:36:28
URL: http://www.hotspot.webblogg.se
Postat av: Ella

Jag verkligen älskar Marc Jacobs Stam och Chole Edith och har tankat att spara att shoppa en av dem. Men jag håller med att det är inte så roligt när det blir överhet och kopior överallt. Annars tyker jag att Burberry Prorsum Laney är en jättesöt väska, kanske skå satsa på den istället... Det är inte så lätt att skaffa egen stil, men hotspot är duktig på den.

2006-03-10 @ 13:57:39
Postat av: hotspot

Ella: Åhh, en beige stam bag hade jag verkligen inte heller tackat nej till... Gillar man verkligen en väska så tycker jag absolut att man ska spara och köpa sig en men att köpa en dyr väska bara för att det är het är kanske lite dumt för det varar ju oftast inte så länge! Jisses, tack så mycket för den supersnälla kommentaren, jag som tycker att jag famlar i mörkret mest hela tiden :)

2006-03-10 @ 14:06:57
URL: http://www.hotspot.webblogg.se
Postat av: Petra

Jag tycker Edith ser ursnyg ut. Men som med alla andra väskor så får det förbli en dröm för även om jag på nått konstigt vis skulle kunna få ihop det att satsa på en klassiker så skulle jag ändå "aldrig" ha chans att använda den. Jobbar som free-lance och 80% av tiden släpar jag omkring på min laptop, 65% har jag oxå en gymväska med mig, vilket lämnar ca 5% av min väsktid till "riktig väsktid" och att lägga ner massor med pengar på den...tja.
Undrar därav om du har nått bra tips på en "investerings väska" som är stor nog för en 17inch laptop så att man åtminstone kan använda den när man går och "visar upp" sina jobb?

(ps, men precis som jag äntligen blev hel övertygad om marinblått, så har jag bestämt mig att inskaffa en typ HM variant an kädjeväska, så tack för inspirationen igen:)

2006-03-10 @ 15:38:51
Postat av: hotspot

Petra: Ja, den är fin det är den! Jag vet precis hur det är att ständigt släpa runt på en datorväska... Snygga sådana är dessutom omöjliga att finna men det hindrar inte mig, jag släpar runt på min mulberry + datorväska + ibland träningskläder. Tyvärr är jag lika handfallen som du vad det gäller bra väskor till datorn men jag har för mig att det talats om att Acne ska ha någon men det låter jag nog vara osagt. Roligt att man kan inspirera :)

2006-03-10 @ 16:16:04
URL: http://www.hotspot.webblogg.se
Postat av: Karolina

Har du några Acne hex silver? Är de större i storleken än andra hex? Jag har 28 i hex pure och 27 i crank, ska jag ta 27 i silvern då?

love the bag förresten!

2006-03-10 @ 16:18:26
Postat av: hotspot

Karolina: Sorry, kan tyvärr inte hjälpa har inte provat hex silver... Någon annan???

2006-03-10 @ 16:29:17
URL: http://www.hotspot.webblogg.se
Postat av: Cristel

du är listad! :D

2006-03-10 @ 16:50:35
URL: http://ffashionista.blogg.se
Postat av: hotspot

cristel:åh spännande!

2006-03-10 @ 16:57:29
URL: http://www.hotspot.webblogg.se
Postat av: Evelina

Ja, Bottega Venetas klänningen är ju verkligen vårens drömklänning! Och kedjorna gör det bara ännu bättre! Man får hålla utkik efter en lite mer budget variant...

2006-03-10 @ 17:44:08
URL: http://Linaevelina.blogg.se
Postat av: Anonym

Läste på en blogg att du skrivit elaka kommenater och hoppat på den personen och sagt att hon härmat dig med kollagen som du gör. Kommentarerna länkade till din blogg så jag bara undrar om det verkligen var du (någon annan kan ju skriva in din webb adress) för det verkade inte alls som din stil. Jag gillar verkligen dig, du skulle väl aldrig göra något sånt

2006-03-10 @ 18:30:45
Postat av: Kristina

Och så finns det jag hehe, helt Juicy beroende.

2006-03-10 @ 20:07:24
Postat av: hotspot

Evelina: Ja, den är verkligen fin!
Anonym: Det finns alltid två sidor av myntet och man ska inte tro allt man läser... Roligt att du gillar min blogg :) Kram !
Kristina: Ha ha, ja nu när klockan närmar sig 03.00 så skulle till och med jag kunna tänka mig en juicy-dress att krypa upp i :)

2006-03-11 @ 02:57:50
URL: http://www.hotspot.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:


URL:


Kommentar:

Trackback
Links