header to ads



Tävla med Hotspot - vardagslyx

26631-445
Pris: Dream mousse blush i färgen Dolly Pink och Self tan wipes från Garnier
OBS! Tävlingen är avslutad
Så var det dags för tävling igen! Den här gången vill jag att ni ska tipsa om era bästa vardagslyxtips. Beskriv hur ni gör för att liva upp vardagen med max 25 ord. Som vanligt publiceras det vinnande bidraget på bloggen. Lätt som en plätt!

Priset till vinnaren är omtalade Dream mousse blush från Maybelline i färgen Dolly pink och två self tan wipes från Garnier.

Villkor: Lämna ditt (endast ett) bidrag på kommentarsfunktionen nedan eller maila. Vinnaren utses på tisdag (13/6), i juryn sitter jag, hotspot, och mitt beslut kan inte överklagas. När vinnaren utsetts mailar hon sin adress till mig (
[email protected]) och sen kan hon förvänta sig ett paket med sina vinster inom ett par dagar. Alla bidrag kan komma att användas på bloggen. Lämnar flera personer samma bidrag är det den med bäst beskrivning som vinner.
OBS! Tävlingen är avslutad

Kommentarer
Postat av: alice

Ibland köper jag massor av roliga ansiktsmasker och krämer och allt som verkar värt att testa. Sedan tar jag ett låångt bad och testar allt.

Postat av: ClaraSofia

Klä ut dig! Ta på dig stora solglasögon, slokhatt och högklackat och bli en filmstjärna. Eller 80-tals kläder komplett med bandare. Det viktiga är att du känner att det inte är vardag.

2006-06-11 @ 09:54:50
URL: http://clarasofia.webblogg.se/
Postat av: hlc

Vad komiskt att jag läser detta idag, nu på morgonen. Det här är lyx för mig. Jag vaknar en söndagmorgon efter en lång natt av god sömn, resten av huset sover fortfarande. Tar fram datorn (trådlöst internet, lyx enbart det) lägger mig i sängen går igenom mina favoriter. Sen stänger jag in mig i badrummet. Tar en lång dusch med shamponering, inpackning, rakar benen, smörjer in mig, noppar ögonbryn, klipper naglar och målar, ja allt du kan tänka dig. Sen sveper jag in mig i min morgonrock hämtar tidningen, lagar kaffe sätter mig med SvD extra söndagsbilagor på altanen (eftersom idag skiner solen)och njuter av alla intressanta artiklar. Det är lyx för mig. När jag får tiden att räcka till att ta hand om mig själv. Världens bästa sätt att börja en ny vecka på.

2006-06-11 @ 10:01:36
URL: http://hlc.blogg.se
Postat av: mly

att ställa alarmklockan 1-2 timmar tidigare än man måste, då lyxar man till det och somnas om och sova ytterligare ett par timmar - som en sovmorgon!

2006-06-11 @ 10:26:50
URL: http://pinky.blogg.se
Postat av: mly

(oj, vilken svenska!)

att ställa alarmklockan 1-2 timmar tidigare än man måste, då lyxar man till det och somnar om och sover ytterligare ett par timmar - som en sovmorgon!

(så ska det stå)

2006-06-11 @ 10:27:41
URL: http://pinky.blogg.se
Postat av: My

Enkelt! Att älska med den man älskar, tills kinderna glöder, ögonen glittar och läpparna är sönderkyssta! ;)

2006-06-11 @ 10:47:10
Postat av: Emma

Kosta på dig någonting dyrt till dig själv som du har gått runt och funderat länga på om du ska köpa det eller ej..Det får alla att känna sig lyxiga :)

2006-06-11 @ 10:53:36
Postat av: emma

Jag brukar ta en kväll då jag inte har något att göra. Då gör jag en hårinpackning och ansiktsmask och efter det tar jag ett härligt bubbelbad och bara sitter där, kopplar av och njuter. Sen efter det så noppar ögonbrynen och massa saker som jag normalt inte har tid med att göra på morgonen då det ofta är bråttom.

Att det är lyx handlar helt enkelt om att unna sig något som man normalt inte gör!

2006-06-11 @ 10:55:43
URL: http://ramde.webblogg.se
Postat av: Sophie

En liten personlig fråga (jag för står om du inte vill svara här). Men känner du någon på L'oréal eller? Har själv nämligen en en tjejkompis som jobbar som produktchef där :)

Mvh Sophie♥
www.sophisticatedsophie.se

2006-06-11 @ 11:01:14
URL: http://sophiesfashion.blogg.se
Postat av: Thea

Lyxigt toalettpaper. Såklart. Hur kul är det med ett strävt Eldoradotoapapper eller något liknande? Härligast är det med Lambi. Och jag lovar. det är inte ett oseriöst bidrag, så är det bara. Toalettpapper är i allra högsta grad vardagslyx! Alla går på toaletten, och ingen gillar det väl. Men med mjukt och mönstrat toalettpapper blir det helt enkelt lite roligare.

2006-06-11 @ 11:12:48
URL: http://theatheathea.blogg.se
Postat av: Joanna

För mig handlar vardagslyx om egen tid, då jag får göra precis vad jag själv vill. Eftersom jag oftast har fullt upp är det skönt att kunna varva ner emellanåt. Men vad jag gör varierar lite.

Det viktiga är att inte ha på telefonen (varken mobilen eller hemtelefonen), pojkvännen kan få vara hemma om han inte stör för mycket, och så gör jag något jag verkligen längtat efter. Ibland har jag samlat på mig ett antal tidningar, som jag sätter mig och bläddrar i, för ett tag sedan ägnade jag några timmar åt att prova kläder som kom via postorder från Laredoute, testade hur man kan kombinera dem osv. Ibland tar jag ett bad med doftljus på sidan av badkaret, och så har jag alltid små flaskor champagne i kylen, om jag vill lyxa till det lite. Små flaskor champagne kan man köpa på tax free utomlands väldigt billigt (men även Systemet har sådana flaskor tror jag, dock inte lika billiga där), och att dricka champagne, om än bara lite, lyxar genast till vardagen för mig.

Att samla på sig annat man verkligen gillar men kanske inte bör äta varje dag, och spara till en dag då man verkligen behöver muntras upp lite, är annars ett bra tips. En liten ask med god choklad kanske, eller - min favorit - lite glass från Ben and Jerrys - lyxar till vardagen om man inte har som vana att äta sådant jämt.

2006-06-11 @ 11:13:52
Postat av: Betty

Att varje fredag välkomna helgen genom att tappa upp ett varmt bad. Sätta på musik i bakgrunden, stänga av telefonerna, göra i ordning en drink och en skål lösgodis. Ta med sig det ner i badet med en bra tidskrift. Det är det bästa jag vet! Och min egna fredagsritual.

2006-06-11 @ 11:15:08
Postat av: Anna

Vardags lyx är en vilostund i stressen. Det är att få ta ett varmt skumbad när man absolut inte har tid, att ta en sväng stan även om man inte har några penagar att handla för, bara titta. Vardaglyx är det lilla extra som gör vardagen värd att stå ut med...

2006-06-11 @ 11:25:12
URL: http://www.Anyman.blogg.se
Postat av: Mimo

När man står inne på Kahls tehandel, tar in alla underbara dofter och funderar på vilket te man ska köpa den här gången (kanske även någon lyxig chokladpralin)

2006-06-11 @ 11:47:28
URL: http://mimostyle.webblogg.se
Postat av: veronica

jag köper blommor och ställer dem i vackra vaser, tänder doftljus, slänger på mig en ansiktsmask och lägger mig i soffan och läser en bra bok medan jag smaskar i mig favoritgodis.

2006-06-11 @ 11:52:22
Postat av: Alice

Vardagslyx? Det är när allt går som man vill. Man missar INTE bussen med 1 min., eller det är rea på dom där skorna man har spanat in så länge. Eller, mamma/pappa/pojkvännen kommer hem med ett nytt läpgglans åt dig. Oj, nu blev det lite längre än 25 ord ;)

2006-06-11 @ 11:57:33
URL: http://alicepeearla.blogg.se
Postat av: Mia-Maria

efter en lååång arbetsdag, gör jag en god middag, tar en lång dusch, sveper in mig i morronrocken, kryper upp i soffan med en STOOOR tallrik glass och slår på Sex and the city! Helt oslagbart! :D

2006-06-11 @ 12:01:09
Postat av: Sandy-Bell

Efter jobbet på fredagen brukar jag köpa några lyxiga chokladpraliner på chokladbutiken i stan, och sedan avnjuta dessa på balkongen med en bra bok! Så simpelt, men SÅ mysigt!

2006-06-11 @ 12:20:58
Postat av: Antonia

Köp något på stan du egentligen inte har råd med, och sedan ha ett eget hemmaspa därhemma. Oslagbart för min del :)

2006-06-11 @ 12:23:34
URL: http://amazingantonia.blogg.se
Postat av: Sofie S

Att ligga på stranden och bara njuta av solen tillsammans med en intressant tidning! Då älskar jag livet!

2006-06-11 @ 12:35:01
Postat av: Tilde

Eget hemmaspa! börja med att koka upp ett par liter vatten, häll i en bunke, luta dig över & håll en handduk ovanför huvudet. Sitt i ca en kvart & lägg sedan en härlig ansiktsmask!

2006-06-11 @ 12:55:03
Postat av: sanna

Hur mycket kostar servetterna?

2006-06-11 @ 13:16:52
URL: http://sannaf2.blogg.se
Postat av: Anna

Vardagslyx på sommaren är meloner! Meloner till frukost, lunch och middag. Inget gör vardagen mer glamourös och man känner sig 100% fräsh samtidigt.

2006-06-11 @ 13:48:12
URL: http://www.anactive.webblogg.se
Postat av: Anonym

På din headbild så har du skrivit "what's hot and what's not"
Stilen på den texten är jättefiin vad heter den texten?

2006-06-11 @ 14:02:08
Postat av: Siri

Att sminka sig snyggt och klä ut sig i sina finaste kläder, trots att man bara ska till ICA.

2006-06-11 @ 15:37:00
Postat av: Ulrika R

Vardaglyx för mig är att ha en helt ledig dag utan några måsten där man kan göra precis vad man känner för.

2006-06-11 @ 15:45:53
Postat av: lenie

lyx är när man köper något riktgit billigt men när man väll använder det känns det som om det kostat skjortan. det är lyxigare att kunna köpa mycket billiga saker än 1 riktigt dyr sak!

2006-06-11 @ 15:47:54
URL: http://leenajoutsemo.blogg.se
Postat av: Karin

Vardagslyx för mig är att slå sig ner framför en sjysst film med en påse ljusa Polly och ett glas rött vin!

2006-06-11 @ 16:15:21
URL: http://glittra.net
Postat av: Pumpan

Går upp någon timme tidigare än jag behöver på morgonen. Äter en lång frukost, läser tidningen. Tar sedan morgonkaffet framför datorn och surfar igenom mina favoritbloggar. Får på så sätt en lugn skön start på dagen samt inspiration.

2006-06-11 @ 16:26:27
URL: http://pumpan.blogg.se/
Postat av: Hanna

ja tar ett skönt bad med rosa rosor, gör en ansiktsmask av honung och målar naglarna i baby doll rosa! mm!

2006-06-11 @ 16:45:16
URL: http://lilyrose.webblogg.se
Postat av: Sofia

Ett uns lycka är en ensam eftermiddag på stan, med solglasögon, sköna skor och tom väska under en värmande sol, genom svalkande vindar.

2006-06-11 @ 17:57:03
Postat av: Stina

Lyckan är att höra mamma ropa att frukosten är klar ute på den solvarma altanen, följt av ett dopp i det blå i det stora mäktiga havet efterföljt av picknick.

2006-06-11 @ 18:02:55
URL: http://liddie.blogg.se
Postat av: ella

Att sova i rena och STRYKNA lankan. Att krypa ner i en nybäddad säng med nästan hårda lakan(och snygga, det går ju trender i allt) är helt LOVELY!

2006-06-11 @ 18:35:59
URL: http://aktuElla.blogg.se
Postat av: Anonym

Hey, var det inte 25 ord som gällde?
Jag har en svag känsla av att vissa har fler ord än så :P

2006-06-11 @ 19:59:22
Postat av: hotspot

Sophie: stämmer har en nära familjevän på loreal som brukar sponsra mig med lite saker så nu tänkte jag att jag kunde dela med mig lite då mitt förråd börjar bli ganska gediget (hinner inte använda produkterna i samma takt som jag får nya).

2006-06-11 @ 20:03:22
Postat av: Jess

Pysslar om mig själv, finner tid för mig själv att tänka, köper en tidning, tar ett varmt bad med en mysig badolja och bara andas.


[Ovan finner ni mina vardagslyxtips med exaxt 25 ord! ]

2006-06-11 @ 20:13:43
URL: http://jessjess.blogg.se
Postat av: Fridaa

Blommor från trägården i fönstret. Komplimanger från nära och kära. Göra andra glada. Unna sig något man drömmer om. Sminka kindera rosa som rosor.

2006-06-11 @ 20:51:08
Postat av: Anna

Hallonchoklad en torsdagskväll framför Veronica Mars (töntigt, dock lyxigt).

2006-06-11 @ 21:04:35
URL: http://literoligt.blogspot.com
Postat av: veronica

köpa en dyr parfym på NK och sedan gå runt hemma i bara underkläder och parfymen. Härlig boudiorkänsla.

2006-06-11 @ 21:43:14
Postat av: veronica

köpa en dyr parfym på NK och sedan gå runt hemma i bara underkläder och parfymen. Härlig boudiorkänsla.

2006-06-11 @ 21:45:23
Postat av: Rn

Köpt ett billigt nagellack, mandelolja, fotskrubb och fotbadsalt från apoteket och ha ditt egna lilla hemma fotspa.
Då känner man sig fin i de nya chloé skorna efteråt på en sommar onsdagskväll.

2006-06-11 @ 23:15:04
URL: http://party_prinssessan@hotmail,com
Postat av: Anna

Var snygg även utan kläderna, snygga underkläder vrakade ben med mera - Då känner du dig snyggare i kläderna.

2006-06-12 @ 01:39:40
Postat av: Anna

Sorry, skrivfel. Ska stå:

"Var snygg även under kläderna, snygga underkläder rakade ben med mera - Då känner du dig snyggare i kläderna."

2006-06-12 @ 01:42:12
URL: http://annna.blogg.se/
Postat av: Persita

Allt är lyx nuförtiden ju!

2006-06-12 @ 03:30:57
URL: http://persita.blogg.se
Postat av: Carin

vardagslyx för mig är inte att köpa någon fin ansiktsmask eller ha ett hemmaspa. Riktig lyx är när jag kan sitta hemma en hel dag och göra ingenting, utan att känna ångest över det. Att helt kunna koppla av. Det händer så gott som aldrig.

2006-06-12 @ 11:25:27
URL: http://carins.blogg.se
Postat av: Anna Dingizian

Efter morgonens träningspass vankas Philosophys Wafflecone eller Coconut milk i duschen, därefter Bodyshops Shea bodybutter samt världens starkaste latte. Viktig lektyr: Femina, Elle och Hotspot.

2006-06-12 @ 11:42:04
Postat av: Anna Dingizian

Det är lite svårt att fånga vardagslyxen i 25 ord, men vardagslyx är i alla fall det som gör livet värt att leva i just vardagen! Det ska man unna sig varje dag!

2006-06-12 @ 11:45:00
Postat av: Joline

Vardagslyx är förmågan att kunna stanna upp i vardagen och unna sig en liten parantes, som till exempel rostat bröd till frukost en vardag istället för fullkornsbröd eller att använda din superlyxiga duschkräm en vanlig måndag, duschkrämen som i vanliga fall är reserverad till mycket speciella tillfällen.

2006-06-12 @ 12:09:39
URL: http://www.strawberrykisses.blogg.se
Postat av: Cassandra

Man lägger ner lite extra tid framför spegeln på morgonen,känner sig fräsh och snygg och när man kommer till skolan/jobbet får man komplimanger för det. Det kan göra en hel dag!

2006-06-12 @ 12:45:35
URL: http://www.cassandrasmode.webblogg.se
Postat av: Josse

Jag hittade ett jättesött linne på Vila idag för bara 60 kronor. Det lyxade definitivt till min måndag :D

2006-06-12 @ 14:47:25
URL: http://josephinemarialinnea.blogspot.com
Postat av: vicky

Lyx är att vara unik, och även våga vara det. Kanske är man löjligt lycklig, eller har annorlunda värderingar och tror på sig själv till att våga leva ut det. Lyx kan även vara att bära plagg som inte alla andra har. Jag tror på unikum.

2006-06-12 @ 15:12:55
URL: http://www.vickywrite.webblogg.se
Postat av: Hanna

Frukost på sängen är ju en klassiker när det gäller att lyxa till det, men det är den absolut bästa vardagslyxen som finns :)

2006-06-12 @ 17:58:35
Postat av: malin

jag gör en hemmagjord body scrub som används i duschen bestånde av :
- strösocker
- olivolja
olivoljan är mest till för att binda samman, men återfuktar dessutom :)

2006-06-12 @ 19:55:06
Postat av: Sofie

En lyxig frukost med mycket tid. Egengjord müsli och bärsmoothie på terassen/balkongen. Passa på att läsa morgontidningen/ ett modemagasin och njut!

2006-06-12 @ 20:19:29
URL: http://thedressingroom.webblogg.se
Postat av: Annica

Ett glas vin och en ny, glassig modetidning är lyx som man alltid har råd med- och alltid tröstar det vid jobbiga stunder.

2006-06-12 @ 20:57:39
Postat av: Emma

Vardagslyx för mig är att ta en dag ledigt mitt i veckan o bara ta det lugnt. Koppla av från jobbet och skämma bort sig själv med lite shopping.

2006-06-12 @ 21:03:06
URL: http://luckyem.webblogg.se
Postat av: alma

Vardagslyx för mig (just nu) är om god och vällagad mat, utan stressbetonade halvfabrikat, att få tid med sambo och/eller vänner att förbereda, laga och äta tillsammans.

2006-06-12 @ 22:47:06
Postat av: caroline

Vardaslyx för mig är att äta en lite lyxigare lunch med trevligt sällskap och avrunda dagen med att köpa något man länge trånat efter.

2006-06-12 @ 23:14:11
Postat av: Ella W

Vardagslyx för mig är att bli bjuden på middag och sedan tända doftljus och kolla på en bra film på DVD.

Jag är så tröööööött på att laga mat och diska varje dag :-(

2006-06-12 @ 23:42:26
Postat av: theredhead

Mitt vardagslyxtips är att sätta sig i sin allra skönaste stol med sin favorittidning och bara slappna av och njuta.

2006-06-13 @ 00:10:20
URL: http://theredhead.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:


URL:


Kommentar:

Trackback
Links