header to ads



Hitta stilen - Happy Backpackers

26631-455

När jag hade hitta-stilen tävlingen var det många som önskade en backpacker hitta stilen och naturligtvis ska jag inte göra er besvikna. För visst går det att få till en snygg outfit även om den ska vara både praktisk och inte allt för skrymmande.

Armband: Ok, armband i den här stilen är på väg bort men till en laid back stil funkar det fortfarande. Armbanden kommer från H&M.
Hatt: En solhatt för att skydda sig stekheta dagar är både nödvändigt och snyggt! Hatten kommer från APC
T-Shirt: T-shirten är en stöttepelare i packningen och ett mer praktiskt plagg får man ju leta efter, lätt att tvätta, skrynklar inte och passar till allt. Satsa dock på en T-shirt med någon annorlunda detalj för att inte känna dig allt för mycket som en amerikansk turist. T-shirten kommer från APC
Tvål: Bara för att man är på resande fot finns det ingen anledning att fuska med hygienen så packa hygienartiklar i miniförpackningar. Tvålen på bilden kanske inte är den mest praktiska varianten men visst är den fin?!? Tvålen kommer från Savon de Marseille
Kjol: Grym kanvaskjol i militärgrön. Modellen är fab! Kjolen kommer från APC
Sandaler: Ett par luftiga och sköna (och kanske framförallt snygga) sandaler är ett måste när man är backpacker. Skippa dock de vidriga sportvarianterna och kör på ett par i klassisk stil. Sandalerna kommer från Michael Kors
Jeans: Ett par jeans är ett måste. Dessa jeans kommer från True Religion

Kommentarer
Postat av: Johanna

True Religion jeans, vill ha!

Postat av: Johanna

Btw gillar dina "Hitta Stilen" inlägg! Ha en fortsatt skön helg!

2006-06-17 @ 21:13:51
URL: http://www.modeskytt.webblogg.se
Postat av: Lia

jag minns hur jag kämpade i asien. när alla andra gick runt i hemska fiskarbyxor och t-shirts med öltryck sportade jag snygga korta svarta shorts från topshop, grått tajt linne, vit luftig tunn omlottkofta och fina fina svarta skinnballerinor. hur smart det är att ta med sig italienska kvalitetsskor på en backpack kan man dock diskutera, är ytterst tveksam till att skomakaren lyckas rädda dem. mina favoriter! =/

2006-06-17 @ 21:28:17
Postat av: Jocelyn

Jag är urdålig på att resa lätt men jag måste erkänna att det lockar lite nu :)Fint!

2006-06-17 @ 21:46:45
URL: http://jocelyn.blogg.se
Postat av: Malin

Bra att det finns snygga solhattar! Jag ska åka till England i augusti och vara med på en utgrävning (läser arkeologi). Kommer va utomhus hela dagarna två veckor i sträck så nåt att skydda knoppen med är ett måste. Fast arkeologerna bryr sig nog inte om hatten är snygg eller inte. Men JAG bryr mig!

2006-06-17 @ 22:10:33
URL: http://somystyle.blogg.se
Postat av: hotspot

Johanna: Jag är egentlgien inget true religion-fan men visst skulle någon ge mig ett par... Vad skoj att du gillar hitta stilen, tack!
Lia: Ja du ser både stylish och bekvämt, det finns ingen anledning att kompromissa åt något håll:)
Jocelyn: Jag älskar att resa men måste nog erkänna att backpacker-resandet knappast är min grej men jag gillar det i teorin :)
Malin: Ja solhattar är ju hett som 17 så det är bara att välja och vraka. Ja det är ju det allra viktigaste att man är nöjd själv! Spännande med arkeologi :)

2006-06-17 @ 22:23:22
URL: http://www.hotspot.webblogg.se
Postat av: Maria

Såå snygg kjol och solhatt!! Gillar din blogg.

2006-06-17 @ 22:26:37
Postat av: Pernilla

Jag håller med, urbra gjort! Det blir alltid så bra! Jag är inte heller ett så stort fan av True Religion jeansen. Men jag fick se de mellanblåa i modellen "Billy" så blev jag kär. Och satt supersnyggt också! De är ju raka i benen och med fickor med lock där bak. Keep up the good work!

2006-06-17 @ 23:26:30
Postat av: Cassie

Snygga färgmatchningar :) Alltid lika kul med dessa kollage :)

2006-06-18 @ 00:36:48
URL: http://champagne.blogg.se
Postat av: Jen

Vet du var man kan hitta en mulberry phoeby kopia

2006-06-18 @ 07:55:00
Postat av: Ida

jag är egentligen inte alls ett fan va bootcut jeans men True Religon jeans sitter grymt bra i baken. Jag sydde in mina jeans så nu är de raka och sitter fortfarande bra i baken.

Sandalerna var snygga.

2006-06-18 @ 08:46:39
URL: http://luckyem.webblogg.se
Postat av: F

Så franskt!

2006-06-18 @ 10:28:49
Postat av: hannahsthlm

Älskar kjolen och den grå t-shirten..super fiint=)!

2006-06-18 @ 11:49:05
URL: http://hannahsthlm.blogg.se/
Postat av: Sorbonne

Gillade t-shirten, enkel men somsagt passar till allt. Idén med solhatt är ju jättebra, min kommer komma från FCUK och vara i bast. Så snyggt!

Får cravings på skorna t-shirten och armbanden. Skulle se så bra ut till mina nya shorts..

2006-06-18 @ 12:11:50
URL: http://sorbonne.blogg.se
Postat av: Nathalie

Rolig "hitta stilen". Gillar verkligen hatten & sandalerna, jag får väl bli en backpacker :)

2006-06-18 @ 12:51:11
URL: http://todiefor.webblogg.se
Postat av: Misha

Jag tycker också att de sportiga klumpiga ( men bekväma och praktiska förstås) sandalerna är för mycket. De här var jättefina och nätta!

2006-06-18 @ 13:32:06
URL: http://endlessnessego.blogspot.com
Postat av: hannahsthlm

Hello!
Du är den av alla modebloggerskor "jag litar på"och nu behöver jag hjälp! Kan tänka mig att du har många kemtvättsplagg och kanske har plagg du behövt sy om hos någon skräddare...Mina R&R jeans har spruckit=( och tillråga på allt måste de kemtvättas...Vet att det finns en kemtvätt med relativt gott rykte vid Sturebadet/Sturegallerian..har du anlitat dem eller vet du något annat "säkert kort"?!...Själv har lite blandade erfarenheter av skräddare och kemtvätt annars och vill verkligen att dessa jeans hamnar hos "den bästa"...Vore jätte gulligt om du ville svara när du har någon minut över!
Ha en skön söndag! kram Hannah

2006-06-18 @ 13:33:57
URL: http://hannahsthlm.blogg.se/
Postat av: Christer

Var kommer ryggsäckarna från? Ser sköna ut!

2006-06-18 @ 14:12:36
URL: http://www.travelaid.se
Postat av: Maja

Jättefint, verkligen! Blev sugen på en resa...APC, vad är det för affäre/märke?

2006-06-18 @ 15:36:06
Postat av: Jen

Visst köpte du din annabel på rea? Har du sett nån poebee kopia i stockholm?

2006-06-18 @ 15:43:13
Postat av: Angélica

http://img.photobucket.com/albums/v462/cosmicangel_86/mkostrolling21oh.jpg

Någon som har sett sånna här skor i Sverige? (Helst någonstans i Sundsvall)

Har letat i månader men inte hittat några. Vet at det finns liknande på La Redoute – men vill inte ha snörbandet runt ankeln. Utan precis som dem som MK och Ash har. :)

2006-06-18 @ 15:48:27
Postat av: Annie

alla dina hitta stilen är så .. finurliga! din blogg läses flitigt av mig :) längtar efter att du skriver om krfätan i nästa horoskop ;) ^^

2006-06-18 @ 16:34:27
URL: http://www.poplockar.webblogg.se
Postat av: hotspot

Maria: Skoj att du gilalr bloggen, gilalr också hatten :)
Pernilla: Åh vad glad jag blir att du gillar mina inlägg :) Hm, kanske får ge true religion en andra chans :)
cassie: Tack, nu blev jag glad :)
Jen: Nej det gör jag inte, vet inte ens om det finns några sådana...
Ida: Hm, intressant, man kanske ska ha det i bakhuvudet när man köper jeans...
F: Ja faktiskt lite... :)
hannahsthlm: Tack! Angående kemtvätt har du helt rätt, har alldelles för mycket kläder som msåte kemtvättas (vilket ruinerar mig...) Jag brukar använda min kvarterstvätt för vanliga grejer men när det varit knepigare fall har jag lämnat in dem på en kemtvätt på Grev Turegatan som är helt suverän (vet dock ej vad den heter men den ligger mitt i smeten)
Sorbonne: Japp, förra sommaren körde jag på en skön basthatt på semestern i Spanien, oslagbart! Skoj att du gillade stilen!
Nathalie: Ha ha, det finurliga är att stilen funkar även om man inte är ute och backpackar :)
Mischa: Japp, sportsandalerna är en skymf i samhället :)
Christer: Ha ha ha, det är inte dem du ska fokusera på ;) Vet inte varifrån de kommer, trilldade över dem av en slump..
Maja: Tack :) APC är ett franskt märke som har kläder med super kvalitet till ändå ett hyfsat pris. Finns på bla Nitty Gritty i sthlm annars kan man beställa från deras site. www.apc.fr
Jen: Japp mycket riktigt. Vet dock inget om Phoebe-kopior...
Angelica: Se mitt svar i det andra inlägget.
Annie: Nu blev jag verkligen glad, tack så mycket för uppmuntrande tillrop :)

2006-06-18 @ 18:56:57
URL: http://www.hotspot.webblogg.se
Postat av: Maja

Wow, så, hotspot, har du ngn gång beställt därifrån, alltså apc.fr??

2006-06-18 @ 19:57:09
Postat av: Maja

Glömde ju, förlåt!
Men hur är storlekarna gällande APC, jag drar 36 i vanliga fall, är det samma?

2006-06-18 @ 20:01:00
Postat av: hotspot

Maja: Har aldrig beställt från APC men skulle tro att det funkar super, det kostar 20 euro i frakt. Storlekarna är rätt normala.

2006-06-18 @ 20:09:26
URL: http://www.hotspot.webblogg.se
Postat av: Angélica

Vilket andra? (Har letat som en tok)

2006-06-19 @ 07:10:35
Postat av: hotspot

Angelica: Gah,nu hittar inte jag heller och jag kom inte ihåg vad du frågade... Sorry!

2006-06-19 @ 07:11:05
URL: http://www.hotspot.webblogg.se
Postat av: Jen

Hotspot, jo det finns mulberry phoeby kopior, i Kina bla. Men en äkta vore ju bäst! Visst köpte du din på rea? Annabel?

2006-06-19 @ 10:54:46
Postat av: hotspot

Jen: Japp jag köpte min på julrean, komme rinte ihåg omd et var på 30% eller 50%. Phoeben kommer ju med största sannolikhet att reas ut nu under sommarrean så om du ger dig till tåls kanske du kan göra ett kap!

2006-06-19 @ 10:59:21
URL: http://www.hotspot.webblogg.se
Postat av: Hanna

snygga sandaler! men jag skulle inte backapacka i dem några längre turer ;) men snyggt o ha med när man ska stanna till o va chic! att backapacka är bland det roligaste jag gjort o under resan kan man hitta många snygga fynd på bortamark (akta packningen!).

2006-06-19 @ 11:50:44
URL: http://whaanna.blogspot.com
Postat av: hotspot

Hanna: Backpackning är nog inte riktigt min grej (är nog lite för bekväm av mig ;) ) men jag gillar det i teorin. Med andra ord är jag nog inte helt rätt person egentligen att göra en backpacker hitta stilen, ha ha ha

2006-06-19 @ 13:56:01
URL: http://www.hotspot.webblogg.se
Postat av: F

APC ska ju annars öppna butik i sthlm snart...

2006-06-19 @ 17:28:11
Postat av: Maja

Det låter ju bra att APC ska öppna en affär. Ett problem kvarstår dock och det är att jag inte bor i Stockholm. *suck* Så jag funderar starkt på att inhandla ifrån hemsidan.

2006-06-19 @ 19:03:00
Postat av: Lisa

Gillar dina "Hitta stilen" inlägg, de är väldigt inspirerande! Och så blev jag riktigt kär i t-shirten..

2006-06-21 @ 21:46:33
URL: http://minkusinmadagaskar.blogspot.com
Postat av: g

apc är mitt favorit märke! vill ofta ha hela deras kollektion, nu när jag äntligen inte är student längre ska det shoppas! tror butiken öppnar i september, den ska ligga på krukmakargatan i alla fall. nitty gritty söker personal till nya apc-butiken.

2006-06-22 @ 11:11:51
Postat av: hotspot

F: Jo jag vet, har jag glömt att skriva det? Bakläxa...
Maja: Ja hittar man ngt man verkligen gillar kan det ju vara värt 20 euro i frakt...
Lisa:Åh vad skoj, tack! T-shirten är grym!
g: Åh ett av mina med! Åh jag vet precis hur det könns, var fördig-studerat för dryt 1,5 år sedan och jisses vad jag shoppade för mina första löner, ha ha ha!

2006-06-22 @ 11:19:45
URL: http://www.hotspot.webblogg.se
Postat av: Longchamp outlet

I admire the valuable information you offer in your articles.

2011-10-24 @ 09:48:21
URL: http://www.discount-longchamp.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:


URL:


Kommentar:

Trackback
Links