header to ads



Beauty Alphabet - E-H

26631-448

Så var det dags att gå vidare med Beauty-alfabetet så nu hoppas jag att ni kan allt om Aloe Vera och Eau de Cologne...

E - E-vitamin: E-Vitamin förekommer ofta i ansiktskrämer och hudprodukter då det anses ha en läkande och vårdande effekt. Vitamin E förekommer i vegetabiliska oljor som olivolja, solrosolja, palm olja mm, det förekommer även i råvaror som fisk, fibrer och nötter. Riskerna kring överdosering av E-vitamin är omdebatterade, vissa forskare påstår att det inte finns några bieffekter med överdrivet e-vitamin intag medan andra hävdar att stora doser e-vitamin kan leda till blodrelaterade problem.
F - Foundation: Foundation är en hudfärgad make-up produkt, oftast i krämform, som används för att täcka över och dölja fläckar och skavankar i huden. En bra foundation ska dölja utan att synas därför att det viktigt att hitta en foundation som passar din hudtyp.
Annonser för foundations visar oftast en felfri hud len som silke men det är viktigt att minnas att de inzoomade beauty-bilderna alltid har fått sig en ordentlig omgång i photoshop och att resulatet aldrig kan bli detsamma som på bilden oavsett hur bra produkten är.
G - Gurka: Mycket vanligt förekommande i skönhetsprodukter. Saften från gurkan känns uppfriskande, återfuktande och svalkande vilket leder till att huden känns fräsch och pigg. I Kina används gurka för att lindra hudirritationer vilket den idag även används till här i Europa. Den vanligaste metoden är nog den klassiska behandlingen  då man lägger gurkskivor på ögonen för att minska svullnader.
H - Hårvård: Hårvård blir bara större och större och marknaden för hårvårdsprodukter är idag enorm. Traditionellt har shampoo, balsam och kanske en inpackning varit det som funnits att välja bland, idag svämmar marknaden över av olika produkter som håroljor, hårkurer, serum, stylingprodukter mm. Hur mycket effekt de har är upp till var och en att avgöra, men det kan ju vara värt att minnas att hår trots allt är död vävnad...

Kommentarer
Postat av: MakeUpYourMind

I like!

Postat av: hotspot

MakeUpYourMind: Vad skoj :)

2006-06-13 @ 13:16:18
Postat av: suratanten

Trevligt! Jag älskar gurka...i alla fall i Håkanssons vitaminspray;)

2006-06-13 @ 13:43:21
URL: http://suratanten.blogs.se
Postat av: frida*

Åh vad jag gillar denna kategori! den dagen min jakt på den perfekta foundationen slutar kan jag dö lyckligt! (nu överdrev jag men jag kan inte fatta att det ska vara så svårt att hitta ngn bra!)

2006-06-13 @ 16:26:27
Postat av: Fancy Desire

E-vitamin måste jag säga är en hit för hyn! Trevlig idé med skönhetsalfabet!
Fancy Desire

2006-06-13 @ 17:44:00
URL: http://www.fancydesire.blogg.se
Postat av: emma

Riktigt bra skrivet!

2006-06-13 @ 18:15:17
URL: http://ramde.webblogg.se
Postat av: maria

frida: jag håller med dig! :)

testa dior, dom har en sprayfoundation som är bra. jag har haft den i ca 2 veckor nu, det bästa med den är att det går snabbt att sminka sig, det tar max 3 sekunder!

2006-06-13 @ 18:16:48
Postat av: marit

älskar alfabetet! väntar spänt på nästa...

2006-06-13 @ 20:31:43
URL: http://mirremarre.blogg.se
Postat av: hotspot

suratanten: Ja, jag har hört talas om den, hm borde verklgien prova, nu är ju den perfekta årstiden för en fräsch vitaminspray...
frida: Ha ha ha, ja vi är nog många som känner igen oss i det dilemmat...
Fancy: Åh vad roligt, ett E-vitamin-fan, måste säga att jag är lite novis på området.
emma: tack, verkligen kul att höra!
maria: Åh gud, det lät verkligen spännande!
marit: Åh tackar och bockar, du lär inte behöva vänta allt för länge :)

2006-06-13 @ 20:59:59
Postat av: Hanna

så bra me ett beuty alphabet! ;)

2006-06-14 @ 09:27:26
URL: http://lilyrose.webblogg.se
Postat av: Jocelyn

Mycket bra att ditt alfabet kommit tillbaka i ny tappning!:) Vad gäller hårvård måste jag tipsa om något så onödigt (men härligt) som hårspa! Wonderful!:)

2006-06-14 @ 10:24:49
URL: http://jocelyn.blogg.se
Postat av: hotspot

Hanna: Ha ha, vad skoj att du tycker det! Tack :)
Jocelyn: Ja, min syster var på hårspa för ett tag sen och hon gillade också det skarpt!!! Hm, måste kollas upp...

2006-06-14 @ 11:29:41
Postat av: Ella W

Nu har det blivit mer fotboll än mode för mig:-) jag är inte "big fans", men det är roligt att kolla när det är VM.

Hur är det med C-Vitamin? Jag köper C-Vitamin produkter ibland, men märker inte något resultat. Använder du foundation varje dag? Jag vet inte om det är bra för huden om man använder foundation ofta.

2006-06-14 @ 23:32:48
Postat av: hotspot

Ella W: Har tyvärr ingen direkt erfaranhet av produkter med C-vitamin, inte så vitt jag vet iallafall. Hm, använder nog foundations nästan varje dag men oftast inte i hela ansiktet utan där det behövs, tror inte att det ska vara ngn större fara för huden men vad vet jag.... :)

2006-06-15 @ 08:29:49
URL: http://www.hotspot.webblogg.se
Postat av: A

Den bästa foundation jag provat är Lancômes Color ID - Den täcker underbart bra utan att synas och se pudrig ut. För mig som har fläckvis torr hy så täcker den torra partier perfekt och inte som många andra foundations (oavsett prisklass) som gärna lägger sig och framhäver det torra extra mycket. Smälter verkligen in i huden och ger ett så naturligt resultat som man möjligt kan få. Dryg är den också & väl värd sitt pris!

2006-06-18 @ 18:38:10
Postat av: hotspot

A: Jag har hört mycket gott om ID, kanske värt att ge den ett försök...

2006-06-18 @ 19:05:39
URL: http://www.hotspot.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:


URL:


Kommentar:

Trackback
Links