header to ads



What's hot and what's not - Frisyrer

26631-206

Många har efterfrågat en "hårspecial" så här kommer en kanske inte så djuplodande "frisyrspecial" men det visar iallafall åt vilket håll vinden blåser.

Upp: Efter en lång period av långt hår så tycker hotspot att vi går mot kortare tider nu när dagarna blir allt längre. Mittbenen som jag visserligen älskar börjar få kunkurrens av snedluggen och färgen ska vara Guldig honungsfärgad mellanblont. Det här är iallafall frisyren hotspot kommer att sträva efter när hon ska klippa sig nästa vecka.
Mitten: Som vi alla vet har håret varit långt, långt, långt och visst är det fint. Blond som brunett har funkat bra men
många var det som under 2005 provade på livet som brunetter. Sienna införde mittbenan med det obligatoriska rufset men nu när boho-modet går mot ett ett mer skräddat dito krävs det att även frisyrerna blir lite mer "dressade".
Ner: Platinablont plattångat hår är inte melodin 2006. Plattången kan du gömma långt in i garderoben för ett tag och det sönderblonderade håret har aldrig varit snyggt! Eller om man vill se ut som en Slitz-brud så är det naturlgitvis fritt fram!

Kommentarer
Postat av: Linda

Så bra, jag har relativt nyligen slutat bleka håret och plockat fram mitt naturliga blonda :)

Postat av: sweet

Jag brukar oxå säga att jag vill ha nicoles frisyr när jag klipper mig och jag brukar bli nöjd.

2006-01-26 @ 12:32:10
URL: http://sweet.webblogg.se
Postat av: hotspot

Linda: Natural blond, du kan skatta dig lycklig :)
Sweet: Ja, jag ska prova på det (måste nog ha med mig en bild) när jag klipper mig så får vi se hur det går. Lite nervöst eftersom jag har ganska så långt hår nu!

2006-01-26 @ 12:40:00
URL: http://.hotspot.webblogg.se
Postat av: Ida

åh gillar frisyrer. Brukar alltid köpa tidningen Hair (brittish edition) där finns massor av inspiration. Jag brukar klippa ut frisyrer och ta med när jag går till frissan.

Själv så klippte jag av mig håret redan i sommras då jag var trött på ett långt hår som bara blev för tjockt och tungt att fixa. Har en kort page idag men min frisör misstänker att jag klipper det kortare nästa gång.. vi får se. Jag är ju oxå blond.. tyvärr är min egna blonda färg lite för grå.. så det blir rockigt blont istället, på onaturlig väg ;)

2006-01-26 @ 12:58:47
URL: http://luckyem.webblogg.se
Postat av: SANDRA

Långt är bekvämare ur skötselsyfte - bara sätta upp i en knut om jag måste rusa.
Färgen ändras beroende på sol och vind och humör.
:)

2006-01-26 @ 13:00:59
URL: http://www.rensahuvet.blogspot.com
Postat av: Frida

Hej! Håller med om Nicoles frisyr underbar, men dock så tror jag inte att många har sådant hår att dom kan lyckas få till den snyggt utan plattång :) Så man får nog spara den ett tag till!

2006-01-26 @ 13:11:14
URL: http://fridasvarld.blogs.se
Postat av: laura

Ohhh jag ælskar mitt honungsblonda hår... som inte ær natruligt, men snyggt ær det :)
Jag tycker Nicole ær otroligt snygg med sitt hår, men jag skulle tyværr se førfærdlig ut med den frissan & behåller mitt långa ett tag till :)

2006-01-26 @ 13:14:46
URL: http://auralaura.blogg.se
Postat av: hotspot

Ida: Mitt hår är så hopplöst för det är så tunt så det känns som om det knappt går att göra något med det. Du ska tacka din lyckliga stjärna att du är både naturligt blond och har tjockt hår :)
Sandra: Åh för mig är det nästan tvärtom när håret är långt så måste det underhålals för att inte se för risigt ut har man lite kortare hår så ser det mer ut som en fixad frisyr av sig själv.
Frida: Ja, det är klart, det blir ju svårt att få till den om man har lockigt hår. Men om man bara har lite självfall brukar det vara bättre att föna håret med en stor rundborste och "dra" det rakt.
Laura: Åh, det känns som om man inte kan ha den färgen naturligt, de som har det kan man ju känna sig lite avis på. Jag har haft långt hår så länge nu så det känns sjukt att jag på allvar överväger att ha det kort men det växer ju alltid ut och det är roligt med förnyelse :)

2006-01-26 @ 13:27:46
URL: http://.hotspot.webblogg.se
Postat av: Hilda

Är superrblond i mig själv(bleks som sjutton på somrarna) och mitt hår är sprikrakt. jag är visst hemskt ute..

2006-01-26 @ 14:14:58
URL: http://victimedelamode.webblogg.se
Postat av: hotspot

Hilda: Naturligt är aldrig ute :)

2006-01-26 @ 14:34:41
URL: http://.hotspot.webblogg.se
Postat av: Tess

Håller med dig superblonderat hår är inte snyggt på någon!

2006-01-26 @ 15:07:15
URL: http://dorba.webblogg.se/
Postat av: hotspot

Tess: Då är vi i samma båt!

2006-01-26 @ 15:45:14
URL: http://.hotspot.webblogg.se
Postat av: Ida

Det är ju en sak att ha superblonderat/slitet hår än att ha blont hår som ser friskt ut. Mitt hår kan verka väldigt blont men är friskt (annars hade jag aldrig gjort det) lite mer Gwen stefani, Debbi Harry (blondie) stilen Det funkar på vissa (jag var totalt vit i håret som ung) men inte på alla.

Fy för tunt slitet hår som är så mkt blonderat att det ser ut som svinto.. och liksom känns som det ska falla sönder..

2006-01-26 @ 15:47:34
URL: http://luckyem.webblogg.se
Postat av: hotspot

Ida: Naturlgitvis! Men jag vet inte, Gwen balanserar på en superfin tråd tycker jag. nej, jag kan nog komma fram till att jag inte tycker det är snyggt. Debbie är ju lite en legend så hon är cool i vilket fall.

2006-01-26 @ 15:54:31
URL: http://.hotspot.webblogg.se
Postat av: Sofie

jag har världens problem: har otroligt tunt, formlöst hår som är så blankt att mina hårklämmor glider ur håret. Jag har absolut ingen volym utan rakt hår som bara hänger ner för ansiktet, jag kan inte heller låta bli att tvätta håret en dag (folk säger att det är enklare att göra håruppsättningar då)för mitt hår blir fett över en natt. Jag tycker det är så synd, för jag tycker håret gör sådan himla stor del av ens utseende! Jag kan inte sätta upp det i hästsvans heller (ser helt enkelt inte bra ut) och försöker locka det med locktång, men då glider hårtesarna ut ur locktångsklämman...kan någon hjälpa mig? Skulle vara EVIGT tacksam! (så nu har jag gnällt färdigt..haha)

2006-01-26 @ 16:36:26
URL: http://www.toodiefor.webblogg.se
Postat av: hotspot

Sofie: Åh, det låter lite som du och jag har samma hårkvalitet. Jag vet precis hur det är allt ser bara platt och trisst ut! Jag inbillar mig att det har blivit lite bättre på senare tid dock. Jag tvingade mig själv att bara tvätta håret varannan dag, det är jobbigt i början när håret inte vant sig men sen blir det faktiskt bättre. Mitt tick är att använda ett brett hårband när man vänjer av håret. Sen inbillar jag mig kanske att Volym-shampoon kanske gälelt lite men det finns många olika prisklasser (elvital som är rätt billigt, loreal professional som är ett bra mellanklass, Bumble & Bumble som är dyr tmen bra). Sen måste måste jag använda volymmousse (jag använder Matrix) som jag applicerar när håret är blött, föntorka sedan håret. Jag inbillar mig att mitt hår blir mindre glattigt och mer formbart av detta samt kanske en millimeter tjockare. Jag vet att det finns bra volymboosters också från olika märken som man applicerar vid hårrötterna innan man fönar, jag har provat det hos frisören och det hjälpte också till att ge lite stadga. Sen gör faktiskt en bra sligning färgning välsigt mycket till håret och kan skapa en illusion av volym, fråga din frisör!

2006-01-26 @ 16:46:04
URL: http://.hotspot.webblogg.se
Postat av: Anonym

Du är lite fel på det. plattången ska inte alls stoppas i gardenoben och ja- till en "nicole" frisyr kan den behövas beroende på hur ditt hår ser ut annars. Men visst. Överdrivet plattat är väl kanske lite för mycket 2004.

Kram på re!

2006-01-26 @ 17:48:47
Postat av: hotspot

Anonym: Nej det är klart har man inte rakt hår av naturen är det väl svårt att få en "nicole-frisyr" men jag menar kanske närmast den spikraka långa blonda frisyren, svårt att förklara hur jag menar men bläddra lite i slitz eller gå på Sturecompagniet en fredag och kolla på tjejernas frisyrer så förstår du!

2006-01-26 @ 17:54:19
URL: http://.hotspot.webblogg.se
Postat av: hotspot

Anonym: Nej det är klart har man inte rakt hår av naturen är det väl svårt att få en "nicole-frisyr" men jag menar kanske närmast den spikraka långa blonda frisyren, svårt att förklara hur jag menar men bläddra lite i slitz eller gå på Sturecompagniet en fredag och kolla på tjejernas frisyrer så förstår du!

2006-01-26 @ 17:54:22
URL: http://.hotspot.webblogg.se
Postat av: K

Jag som trodde pagen varit inne sen i höstas :-) enligt min frisör är det boben som kommer nu. Själv tycker jag att alla blir finast om de väljer frisyr och färg efter sina egna förutsättningar, så som ansiktsform, hårkvalitet etc

2006-01-26 @ 21:40:59
Postat av: hotspot

K: Ja naturlgitvis blir det bäst när man anpassar frisyr efter ens egna förutsättningar men det kan ju råda lite oilka hårtrender så man kan ju anpassa dem efter sig själv. Hm, ja boben kan kanske komma tillbaka men jag är inte helt övertygad...

2006-01-27 @ 07:44:51
URL: http://.hotspot.webblogg.se
Postat av: Sofie

japp, vi verkar ha ungefär samma härkvalité. Använder också Matrix- mousse men det hjälper föga :/ Mitt hår får volym i ca 2 minuter (om ens det) och då ser det jättefint ut..men fort som fasiken lägger det sig ner igen. Min frisör har klipt mitt hår på det sättet så att det ska vara enklare att bygga upp volym, men jag är trött på det och vill ha något nytt...vet bara inte vad :/ men men...jag får försöka att tvätta håret varannan dag kanske. Hur lång tid tog det för dig att vänja dig av vid att tvätta varje dag?

2006-01-27 @ 08:58:38
URL: http://www.toodiefor.webblogg.se
Postat av: Hanna

ja, ska nog klippa mig som nicole! ser nästan ut som henne nu! ;)

2006-01-27 @ 09:07:25
URL: http://lilyrose.webblogg.se
Postat av: hotspot

Sofie: Ja, det tog vär ett par veckor... Men visst är det hopplöst med tunt tråkigt hår!
Hanna: Jag ska också köra Nicole-style även om jag inte ser ut som henne för 5 öre, ha ha ha!

2006-01-27 @ 13:10:42
URL: http://.hotspot.webblogg.se
Postat av: Eri

En kompis till mig byggde upp volym i sitt "babyhår" genom att permanenta det. Blev otroligt snyggt också.

2006-01-29 @ 23:35:20
Postat av: hotspot

Eri:Ja, jag har hört talas om man man kan göra det men det sliter ju så fasligt på håret med permanent, hmm.

2006-01-30 @ 07:13:16
URL: http://.hotspot.webblogg.se
Postat av: tain

Men luggen? Hur ska det vara nu till vår?

2006-04-15 @ 17:10:41
Postat av: lilla jag

luggen ska vara lite längre snedlugg gärna att man svänger ut den lite

2006-04-27 @ 08:21:47
Postat av: lilla jag

är frisör ngn som har frågor

2006-04-27 @ 08:23:02
Postat av: Johanna

Va? Boben är väl inne sen länge sen nu?

2006-06-30 @ 23:47:33
Postat av: Anonym

0okeei

2007-05-06 @ 14:10:02
Postat av: Anonym

dette va trevligt :)

2007-05-06 @ 14:10:28
Postat av: Anonym

hej, jag har permanentat mitt hår lockigt. Håret är fortfarande mjukt och lockarna jättefina, men när mitt vanliga hår växer ut blir strukturen på håret lite konstigt, lite konformat om du förstår.
Jag funderar på att permanenta det rakt men det kanske blir för mycket kemikalier och sliter för mycket på håret. Jag vill bara bli av med "konformen". /\
Om du tycker att ja ska permanenta håret rakt så vad ska jag ha för frisyr?
mitt huvud är ovalformat, något som passar till det är volym. Kan du hjälpa mig hitta en passande frisyr vore jag jätteglad.
Tack // Amalia

2007-08-28 @ 15:29:04
URL: http://psst.webblogg.se
Postat av: Maja

hej vill bara säga att jag har samma problem som amelia så jag vill också ha tips. =)

tjao

2008-01-29 @ 19:31:38
Postat av: Mee

Anonym och Maja:
Jag permanentade mitt hår för ett år sedan ungefär. Medan jag satt de timmar de tar å permanenta ett långt hår passade jag på å fråga min frisörska vad jag ska göra när permanenten väl börjat växa ut och så.
Hennes tips och förslag var att gillade jag fortfarande lockarna så kan man bara ta å permanenta utväxten. Annars var det de rekomenderar att man faktiskt klipper av håret en bit och låter det sakta men säkert växa ut. För om ni permanentade erat hår för inte så länge sen vore det kanske dumt att permanenta det igen. Beror ju på kvaliten på erat hår men av vad jag hört så är det EJ att rekomendera.
Mitt har ju som ni säkert förstår växt ut en liten bit men det ser fortfarande snyggt ut.Slänger i lite hårprodukter anpassade för lockit hår och sen torkar jag med trattfön.Torkar man med trattfön kan man ju även jobba upp lite volym i hårbotten.Ett annat tips är, för jag förmodar att ni torkar håret med trattfön (eller låter det självtorka), att torka det med trattfön i början å sen i slutet när det är ytterst lite fuktigt så tar ni mellanläget på hårfönen böjer huvudet upp och ner och FÖRSITKIGT torkar det och dra fingrarna igenom topparna ytterst ytterst försiktigt så ni inte förstör strukturen på dem.Då har man lockarna men de blir inte fullt lika mycket volym.När ni sen lyfter upp huvudet igen så brukar jag iaf fukta håret längst upp och sätta på tratten på fönen och twista den för att få upp lite extra volym.Kan ju tuppera hårbotten lite också.
Annars är ju ett tips att be eran frisör tunna ut det längst ner bara nästa gång ni klipper er.Det har jag gjort en gång då volymen på mitt hår i topparna nästintill ohanterligt,enligt mig :P.
Hoppas ni fick lite hjälp på traven iaf, annars tycker jag inte ni ska tveka om att be eran frisör om råd. De ser ju vad som är bäst att göra och kan ge er en mer personlig rådgivning.

Lycka till!

2008-02-06 @ 00:28:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:


URL:


Kommentar:

Trackback
Links