header to ads



Tips - Bröderna Erikssons dammode

Genom min vän Gatefold blev jag rekommenderad en relativt nyöppnad affär vid Hornstull som heter Bröderna Erikssons dammode. Idag passade jag på att ta en sväng förbi för att kolla in vad allt snack handlade om. Blev mycket positivt inställd direkt! Underbara välskräddade klänningar och söta blusar i skön 50-tals stil, den här butiken är perfekt för alla som inte riktigt kan med second hand kläder men som vill ha unika coola plagg med en vintage-känsla trots att de är sprillans nya. Butiksinnehavarna dammsuger Londons marknader för att hitta nya designtalanger vars kläder de sedan säljer till förvånansvärt överkomliga priser i deras söta lilla butik.

Kommentarer
Postat av: Hilda

Kul idé!

Postat av: Malin

Det här handlar inte om detta men hade en fråga du kanske kan svara på! Jag känner mig lite dum nu men nöden har ingen lag :P Jag tittade runt lite på olika nätbutiker och hittade ett fantastiskt halsband och nu minns jag inte var! Sidan var i alla fall rosa och uppe i vänstra hörnet står en flicka med en väska (tror jag) i händerna framför sig. Det fanns många märken och både kläder och accessoarer och jag har för mig att sidan är ganska känd. Hoppas att du vet vilken jag menar :p Tack på förhand!

2006-01-15 @ 17:39:27
Postat av: sigrid

kul! ska kollas in!

2006-01-15 @ 17:43:35
URL: http://www.sigrid.webblogg.se
Postat av: hotspot

Hilda: Ja, det är altid roligt när butiker öppnar som har lite roliga nya koncept!
Malin: Hm, jag kan tyvärr inte komma på vilken det skulle kunna vara på rak arm, det ringer dock en klocka någonstans, hmm. Jag lovar att kolla runt så gott jag kan bland alla mina favoritlänkar, hittar jag den så återkommer jag med svar här.
Sigrid: Jag tror att du hade kunnat hitta en och annan fin Sigrid-klänning :)

2006-01-15 @ 17:54:41
URL: http://hotspot.webblogg.se
Postat av: Leyla

Bor du i Sthlm?

2006-01-15 @ 18:27:31
Postat av: Anonym

jag hittade den precis! inte var den rosa som jag mindes men det var girlshop.com! men tack så mycket i alla fall! ps. älskar din blogg :)

2006-01-15 @ 18:47:56
Postat av: hotspot

Layla: Japp, Vasastan - bästa stadsdelen!
Malin: Åh, vad bra att du hittade den! Roligt att du gillar min blogg :)

2006-01-15 @ 18:54:22
URL: http://hotspot.webblogg.se
Postat av: fruit

Låter som nåt för mig, tack för tipset;) Värst vad det ploppar upp butiker i Hornstull nu för tiden!

2006-01-15 @ 20:35:24
URL: http://fruitcocktail.webblogg.se
Postat av: hotspot

Fruit: Värt att kollas upp! Ja, knivsöder är int evad den en gång varit (vilket är lite kul!).

2006-01-15 @ 21:22:01
URL: http://hotspot.webblogg.se
Postat av: Nattugglan

Ungefär hur mkt kostar plaggen? Är det som en dyrare butik eller mer som topshop och zara?

2006-01-15 @ 21:29:00
Postat av: hotspot

Nattugglan: Nja, det är inte direkt som topshop och Zara snarare som Filippa K. Klänningar kostar runt 100 kr och blusarna kostade ca 650 kr. Inte billigt men absolut inte snordyrt.

2006-01-16 @ 07:24:35
URL: http://hotspot.webblogg.se
Postat av: Andrea Asadour

hejsan, jag undrar om de e butiken bröderna Erikssons Dammode jag kommit till? skulle vilja veta vart butiken ligger!
MVH/ Adnrea..

2006-08-03 @ 13:54:07
Postat av: hotspot

Andrea Asadour: Bröderna Erikssons dammode ligger vid hornstull tror att det är vid slutet på Hornsgatan

2006-08-03 @ 16:11:13
URL: http://www.hotspot.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:


URL:


Kommentar:

Trackback
Links