header to ads



Slösa eller Spara

26631-190

Jag har provat mig igenom en hel del produkter i mina dagar och jag tänkte därför göra en liten jämörelse av liknande produkter i olika prisklasser. En hel del saker har jag bloggat om förut men lite repetition kan aldrig skada. Håll till godo!

Slösa
Biotherm Biosenses: Bra peeling som står i hotspots dusch just nu. Pris ca 180 kr.
Savon de Marseille: Underbar tvål som jag älskar! Flaskan är så fin så tvålen blir en prydnad i sig. Pris ca 140 kr.
Diptyque: Om någon nu missat det så är detta helt klart en favorit. Just nu brinner ett ljus med Narcisse-doft hos hotspot. Pris ca 400 kr
Bumble & Bumble thickening shampoo: Har använts ett bra tag och är helt klart ett bra shampoo men dyyyyrt. Pris ca 200 kr

Spara
Loreal Exfotonic: Suverän peeling som doftar underbart, minst lika bra som den dyrare varianten från Biotherm. Pris ca 90 kr
Palmolive: Innan jag blev beroende av Savon de Marseille var det Palmolives tvålar i doften Almond eller milk and honey som gällde. Inga dåliga budgetaldternativ alls! Pris: ca 30 kr (eller??)
Durance: Bra lite billigare alternativ vad det gäller doftljus. Bara naturliga ämnen vilket är ett minimikrav för hotspot. Pris ca 140 kr
Elvital Volume shampoo: Häromdagen bröt jag av  mitt Bumble & Bumble användande och provade detta shampo istället och det var faktiskt inte så pjåkigt... Pris: ca 40 kr

Kommentarer
Postat av: Prinzessin

Bra kategori :)) Kul att variera mellan dyra och billigare produkter :)

Postat av: caroline

Jag älskar också Savon de Marseille, blir som sagt som en prydnad i badrummet också! :)

2006-01-19 @ 09:38:38
Postat av: Katarina

Kul! Exakt samma produkter som jag har, antingen Spara eller Slösa. Tycker din blogg ät toppen, glad att jag har hittat den! Dels för att det är lätt att identifiera sig (vilket alla älskar gissar jag) och dels för att det är såna sköna vinklar på dina inlägg. Nu väntar jag bara på att du börjar skriva om inredning också, can't wait! Tack för din braiga blogg!

2006-01-19 @ 09:42:09
Postat av: Ida

jag förstår inte varför det finns så mycket shampoo som ska ge volum och göra håret tjockare.. det är det sista jag vill.. jag har tjockt hår som är hopplöst oformbart bara för att det är tjockt. Jag vill ha ett shampoo som gör håret lätt att fixa.. hmm .. tips ;)

2006-01-19 @ 09:42:43
URL: http://luckyem.webblogg.se
Postat av: anna

rolig och jättebra kategori!! Loreals schampo är jättebra, jag använder det oftast och håret blir fint av det :)

2006-01-19 @ 09:46:46
URL: http://annawii.webblogg.se/
Postat av: emilou

Åh Savon-tvålen skulle jag också himla gärna vilja ha! Men vi har ett sånt litet handfat så att den får inte plats att stå där:) Så det är Palmolive som gäller för mig, och i samma dofter som du. Jag tycker att de är underbara!

2006-01-19 @ 10:04:23
Postat av: fruitcocktail

Jag har ett helt lager med Savon de marseille hemma, fått köpa med rabatt så jag har samlat på mig ett gäng:) Håller med om att det är en underbar tvål, can´t live without.

2006-01-19 @ 11:10:00
URL: http://fruitcocktail.webblogg.se
Postat av: Sophie

Diptyque ljusen är verkligen underbara!

Mvh Sophie♥

2006-01-19 @ 11:28:37
URL: http://sophiesfashion.blogg.se
Postat av: Laura

Hej tøsen. Ville bara sæga tack før ditt positiva & realistiska inlægg du skrev till mig igår. Det kænns skønt att veta att det finns folk jag aldrig træffat som hejjar på en :) Tack stumpan! Det kænns lite bættre idag!

2006-01-19 @ 11:45:35
URL: http://auralaura.blogg.se
Postat av: Emma

Hejsan. jag måste bara säga att jag gillar din blogg och jag gillar framförallt alla dina tips på bra produkter och att de är ganska billiga gör plånboken glad. det borde finnas fler som du på nätet. tack. /emma

2006-01-19 @ 12:34:42
Postat av: hotspot

Prinzessin: Kul att du gilalde inlägget, jag försöker att varva med olika prisklasser även om de dyra av någon anledning nästan alltid är favoriter.
Caroline: Visst är den trevlig! Jag har använt Savon i nästan 2 år nu coh tänker inte byta bort den.
Katarina: Ja, inredning är ju också grymt kul och ett stort intresse (hur ska man ha råd med både fint mode och dyra möbler?!?!?) men det lär nog dröja innan jag bloggar om det också, jag har fullt upp med alla fina kläder och alla underbara skönhetsartiklar. Jag blir så glad att folk gillar min blogg och det är så kul att folk faktiskt läser den och kommer tillbaka!
Ida: NU är jag så avundsjuk på ditt tjocka hår, har man 5 hårstrån på huvudet som alla är tunna som spindeltråd, då vill man ha så mcyket volym man kan få! Men man vill väl alltid ha det man inte kan få (du vet det där med gräset som är grönt...)
Anna: Ja, de är faktiskt bra och man börjar helt klart fundera på om det är värt att lägga så mycket pengar på shampoo som jag gör när produkter som är galet mycket billigare är nästan lika bra.
Emilou: Får du inte plats att ha den någon annanstans i badrummet då, den kanske inte måste stå på handfatet. Men Palmolive är också bra och Almond luktar ju såå gott.
Fruitcoctail: Åh, jag vill också ha rabatt (eller det skulle behövas i den takt jag konsumerar den tvålen). Lyckos dig!
Sofie: Visst är de!
Laura: Oj vad roligt att du känner så!! Klart jag hejar på dig, du verkar ju vara toppen!
Emma: Åh, nu blir jag så glad att jag nästan blir rörd!!! Min blog ghar gått från att vara ett intresse till att bli en otroligt viktig del i mitt liv (kanske tragiskt men så är det) så när folk uppskattar den blir jag verkligen GLAD! Tack!!

2006-01-19 @ 12:58:59
URL: http://.hotspot.webblogg.se
Postat av: Prinzessin

De dyrast känns ju roligast men det är kul att det finns billigare produkter som håller måttet också :)

2006-01-19 @ 14:28:29
URL: http://theprinzessinway.blogspot.com
Postat av: hotspot

Prinzessin: Absolut, och det finns faktiskt ganska gott om dem (bra budgetalternativ alltså).

2006-01-19 @ 14:43:33
URL: http://.hotspot.webblogg.se
Postat av: sigrid

almond är underbar!

2006-01-19 @ 17:57:37
URL: http://www.sigrid.webblogg.se
Postat av: Anna

Var köper man Savon-tvålen?

2006-01-19 @ 18:11:52
Postat av: Sara

Åh så kul med både billiga och dyra alternativ, toppen helt enkelt!
Men var kan man köpa bumble&bumble schampoo i sthlm?

2006-01-19 @ 18:33:23
Postat av: hotspot

Sigrid: Visst luktar den gott!
Anna: Den finns att köpa på bland annat; Room, NK och David design
Sara: Bumble & Bumble finns på C/O Stockholm. Roligt att du gillade inlägget!!

2006-01-19 @ 19:17:01
URL: http://.hotspot.webblogg.se
Postat av: frida

Bra kategori tjejen!
Röstar för fler sådana framöver. Det är kul att du även tar upp skönhetsprodukter. En liknande lista fast med kläder som liknar varandra (budget/lyx) vore också nice.

2006-01-19 @ 19:47:39
Postat av: hotspot

Frida: Tack! Problemet är att jag verkligen vill att både budgetprodukterna och de lite dyrare ska vara bra saker vilket gör att det måste vara produkter som jag själv har provat. Vad det gäller kläder så måste båda alternativen vara snygga och sen måste jag även hitta bra bilder vilket inte alltid är så lätt (tyvärr har jag ju inte tillgång till en fotograf och en enorm bildbank som t ex tidningar har:)! Jag lovar dock att jag ska ha det i åtanke när jag är ute och surfar om jag stöter på några bra slösa/spara objekt.

2006-01-19 @ 20:00:10
URL: http://.hotspot.webblogg.se
Postat av: Petra Smedjeback

Hej, har blivit besatt av Savon de Marseille men vet inte var i Malmö kan jag köpa den - någon som vet? Tack för hjälpen! Super kul blogg tack för det!

2006-07-21 @ 09:24:29
Postat av: Minnie

går man igenom hela listan, så är nästan alla spara plagg snyggare, om man bortser från choosen :)

2006-09-26 @ 16:28:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:


URL:


Kommentar:

Trackback
Links