header to ads



Make-up till vardags

Följer Nippertippan i fotspåren...

Ansiktskräm: Grundar med Skin smoothing cream från Dermalogica.
Concealer: Där det är som allra värst använder jag Touche Eclat från YSL.
Foundation: Just nu använder jag Biotherms Sense för att täcka upp lite mer där det behövs (så här års typ hela ansiktet).
Rouge: Cremerouget från Becca i färgen Rosebud gör susen för ett grått dött ansikte. Söt rosa färg, som gör att det ser ut som om man har varit ute och åkt skidor en solig vinterdag.
Ögonskugga: Cremeögonskugga även den från Becca i färgen Ametrine. Färgen är lite grå/brun och lämnar en lite "fuktig" look, låter kanske konstigt men det är supersnyggt.
Mascara: Dior Show är en favorit som snvänds flitigt (lite mindre till vardags, lite mer till fest).
Läppglans: från Becca i färgen Julep. Söt lite rosa färg som lämnar en perfekt glossig look.

Klart! Vad mycket det såg ut att vara när man listade det. Konstigt det tar mig max 5 min att genomföra denna operation varje morgon, ha ha ha.

Kommentarer
Postat av: Prinzessin

Hej,

Vet du om det är någon större skillnad på Beccas Creme Blush och Rosebud Lip & Cheek Creme (http://mrsh.se/?contentpage=showbybrand&marke=Becca), förutom att den sista går att använda även på läpparna? Är det bara nyanserna som skiljer sig åt? Blev lite nyfiken inför mitt köp av den produkten.

Mvh
Prinzessin

Postat av: hotspot

Prinzessin: Hm, nej tyvärr! Expediten rekommenderade creme blushen och nämnde inte ens lip & cheek cremen. Fråga expediten när du är där vad som skiljer sig åt, de brukar vara jätteduktiga!

2006-01-18 @ 08:50:28
URL: http://.hotspot.webblogg.se
Postat av: Prinzessin

Tack :) Antagligen bara färgerna som skiljer sig :)

2006-01-18 @ 09:03:20
URL: http://theprinzessinway.blogspot.com
Postat av: sweet

Jag funderar på att köpa becca cremeögonskugga.. jag ska nog oxå göra en sån lista.. den var rolig.

2006-01-18 @ 10:42:26
URL: http://sweet.webblogg.se
Postat av: Weronica

Vilken kul lista! Jag väntar in mitt rouge från USA och det skall bli så roligt att prova efter allas vitsord. I går slog jag också till på Kenneth Jay Lanes jordgubbssmycke i vitt från Shopbob. I morse fick tanken på smycket mig att funka i snö och isande vind :-). Jag lyckades också lokalisera Diptyques doftljus på en sida från HSB Live. Ännu ingen beställning, men jag är riktigt sugen!

2006-01-18 @ 12:19:50
Postat av: hotspot

Sweet: Jag tycker helt klart att den är värd att prova är ingen ögonskuggetjej och har generellt använt väldigt lite ögonskugga men den från Becca gilalr jag som 17.
Weronica: Åh, vad spännande med rouget, du måste meddela vad du tycker. Din lilla människa nu blir jag avundsjuk att du fått ett nytt fint smycke... Ljuset är värt absolut värt att prova, men det är synd att det inte går att beställa från någon svensk site. Var bor du någonstans?

2006-01-18 @ 13:15:13
URL: http://.hotspot.webblogg.se
Postat av: hotspot

Sweet: Jag tycker helt klart att den är värd att prova är ingen ögonskuggetjej och har generellt använt väldigt lite ögonskugga men den från Becca gilalr jag som 17.
Weronica: Åh, vad spännande med rouget, du måste meddela vad du tycker. Din lilla människa nu blir jag avundsjuk att du fått ett nytt fint smycke... Ljuset är värt absolut värt att prova, men det är synd att det inte går att beställa från någon svensk site. Var bor du någonstans?

2006-01-18 @ 13:15:14
URL: http://.hotspot.webblogg.se
Postat av: Weronica

HSB Live är faktiskt en svensk sida. Jag gogglade och hamnade hos dem. Tydligen en satsning från HSB och där finns ljusen. www.hsblive.se/shop Jag finns i metropolen Linköping och här prisar vi shoppingsugna internet varje dag :-). Stockholm ligger dock bara två timmar bort med tåg och så snart vårnyheterna kommer in så anlöper jag huvudstaden!

2006-01-18 @ 13:22:53
Postat av: hotspot

Weronica: Jasså, aldrig hört talas om... Måste in och kolla! Just det ja, du har nog skrivit förut att du bor i Linköping, det är ju inte så långt från stockholm men kanske inte så man åker varje helg direkt.

2006-01-18 @ 13:59:53
URL: http://.hotspot.webblogg.se
Postat av: Anna

Hej
jag undrar om man kan köpa Beccas creme rouge i någon affär så man kan prova vilken färg som passar en bäst. Jag vet att man kan köpa från mrsh men finns det någonstan i butik i göteborg?
=)

2006-02-08 @ 08:48:31
Postat av: hotspot

Anna: Så vitt ja gvet är det bara Mrs H i sverige som har Becca, tyvärr! Mitt förslag är att du tipsar Victoria Arena om att ta in det, det skulle passa i deras sortiment.

2006-02-08 @ 09:04:54
URL: http://.hotspot.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:


URL:


Kommentar:

Trackback
Links